PROSTA ANTENA DO MODEMU 3G/2G

PROSTA ANTENA DO MODEMU 3G/2G

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Siema! Dzisiaj chciałem wam pokazać jak zrobić prostą antenę do modemu bezprzewodowego 3G lub 2G. Antena wzmocni sygnał sieci w naszym modemie i internet może trochę przyspieszyć. Od razu mówię że nie będzie to prędkość światła. Antenę robi się łatwo i szybko więc każdy może ją zrobić.

CO BĘDZIE NAM POTRZEBNE? Potrzebne materiały

-Kostka montażowa

-Kilka giętkich kabli (najlepiej takich z kabla LAN/ETHERNET) długość dowolna

-Kombinerki

-Płaski śrubokręt (lub krzyżyk jeśli taka kostka)

-Długi kabel

-Jakieś 15 minut

-Trochę chęci

CZAS ZACZĄĆ!

Zacznijmy od kostki montażowej. Przycinamy ją do długości dwóch otworów. Teraz musimy rozwinąć nasze kable. Rozwinięte? Teraz sciągamy izolację z końcówek. Jeszcze trzeba je poprostować. Z jednej strony łapiemy kombinerkami i przeciągamy po kablu ręką ściskając kabel jak najmocniej. Tak powinny wyglądać poprostowane kable: Wyprostowane kable

Teraz bierzemy po dwa kable i wkręcamy je w kostkę.  Kable wkręcone w kostkę

Teraz będzie to wyglądać mniej-więcej tak: "Ramiona" anteny

Musimy dorobić taki łącznik aby korzystać z obu stron anteny. Dodatkowo przyda się on do powieszenia kabla na gwoździu. "Łącznik" w kostceTeraz bierzemy kabel: Kabel do anteny Kabelek przykręcamy do kostki: Kabel przykręcony do kostki Niestety takiego grubego kabla nie wetkniemy do gniazda w modemie bo gniazdo ma zazwyczaj szerokość ~1mm. Będziemy musieli dorobić tzw. wtyczkę. Wystarczy nam kawałek takiego samego kabla jakiego wykorzystaliśmy do „ramion” anteny. Ucinamy ~15cm cienkiego kabla i skręcamy go z końcówką grubego kabla oraz izolujemy: "Łączówka" do modemu To już wszystko. Wystarczy sobie zwinąć kabel w „pętelkę” i gotowe: Gotowa antena Już tylko wpinamy końcówkę kabla do gniazda anteny w naszym modemie. Antena powieszona na ścianie prezentuje się tak: Gotowa antena na ścianie Wy powinniście mieć zasięg nawet dobry. Niestety ja się swoim zasięgiem nie będę chwalić bo to zaskakujące nie jest. I co się dziwić słabemu zasięgowi kiedy się mieszka na „zadupiu” że się tak wyrażę :) Pamiętajcie żeby pochwalić się swoimi antenami w komentarzach ;)   PS. Sorki za słabą jakość zdjęć bo robiłem zdjęcia wieczorkiem więc miałem słabe oświetlenie pomieszczeń. Jeszcze raz sorki :)

Ocena: 0/5 (głosów: 0)

Podobne posty

8 komentarzy do “PROSTA ANTENA DO MODEMU 3G/2G

  • Taka antena ma moc może z 2dBi gdzie modem sam w sobie ma moc z 1,5, więc szkoda zachodu, kupcie sobie na allegro za 7-9zł antenę 5 dBi lub więcej (ja mam 7 i chodzi jak złoto, z 30% i zanikających sygnałach mam 70% a antena nawet nie jest na zewnątrz). Ogólnie efekt tego typu osiągniemy znacznie prościej – kupując przedłużacz usb i montując sam modem na tym gwoździu na zewnątrz budynku…

    P.S. taka antena w ogóle nie działa np w przypadku modemu LTE:) Sygnał może być wręcz słabszy, ale liczą się chęci.

    Odpowiedz
  • Słyszał kolega o długości fali, impedancji i dopasowaniu falowym? O zjawiskach falowych w linii długiej już nie wspomnę… Przy antenach na tych częstotliwościach liczy się każda dziesiąta część milimetra wymiarów dipola!

    Odpowiedz
  • Bywa czasami, że niczym jak ślepa kura na ziarno trafia tak i On trafił z długościami a raczej wielokrotnością wymaganych długości i jakimś dziwnym trafem konstrukcja ta zachowała się być może jak t.z.w. „long wire”.
    Pozostaje pogratulować „fuksa” albo przebiegłości :)

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

PROSTA ANTENA DO MODEMU 3G/2G

Masz uwagi?