INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(
Naprawa siłowników hydraulicznych nie musi być wcale taka trudna
Jeżeli jesteś pewien, że siłownik wymaga jedynie uszczelnienia (tzn wymiany zestawu uszczelnień i prowadnic) możesz pokusić się o jego samodzielną regenerację. Bardzo ważne jest to, żebyś był na tyle obeznany w temacie i abyś czuł się na siłach. Musisz posiadać kilka podstawowych narzędzi i odpowiednio przygotowane miejsce.
Etap pierwszy przygotowanie miejsca:
Miejsce w którym będziesz “rozbierał” siłownik hydrauliczny musi być miejscem które nie narazi na ekologiczną katastrofę :) Nie może być to ziemia, piaskownica lub trawa. Jeżeli robisz to w pomieszczeniu zabezpiecz podłoże folią i przygotuj sobie pojemniki typu wiadro | miska.
Zainstaluj cylinder hydrauliczny w imadle. Aby nie uszkodzić powierzchni rury cylindrycznej włóż w szczęki imadła np. klocki lub blachy z aluminium. Zanim zaciśniesz szczęki imadła do końca, ustaw siłownik pod małym kątem ok 7stopni. To umożliwi Ci swobodne wypróżnienie oleju po rozkręceniu siłownika. Przyjrzyj się dokładnie dławnicy w jaki sposób jest skręcona do rury / tulei cylindrycznej (korpus/obudowa siłownika). Po rozkręceniu siłownika odczekaj z wyciągnięciem całkowitym tłoczyska, do momentu spłynięcia resztek oleju.
Chromowane tłoczysko zakończone tłokiem w tym momencie jest połączone z dławnicą (przechodzi przez nią) Najlepiej aby tak pozostało. Na wcześniej przygotowane miejsce przełóż całe zintegrowane tłoczysko z dławnicą oraz tłokiem. Gdy siłownik nie jest uszkodzony w znaczny sposób nie powinno z niego nic wylecieć. Nic w znaczeniu wolno wypadających luzem części siłownika. Jedyne co może wypaść po wyciągnięciu tłoczyska w ten sposób do prowadnice z tłoka.
Oceń dokładnie stan tłoczyska, tłoka, oraz wewnętrznej gładzi korpusu czyli rury cylindrycznej. Jeżeli nic nie budzi twoich podejrzeń zacznij przygotowywać się do etapu wymiany uszczelniaczy. Aby to zrobić musisz rozłączyć tłok od tłoczyska, najczęściej skręcony od strony dna siłownika nakrętką lub zabezpieczony wkrętami dociskowymi. Po jego demontażu zsuń dławnicę z tłoczyska.
Teraz możesz przystąpić do wymiany wewnętrznych uszczelniaczy dławnicy. Pamiętaj aby nie ominąć żadnej z uszczelki wewnętrznej dławnicy oraz o-ring’u zabezpieczającego gwint. Uszczelka zbierająca również musi zostać wymieniona. Po wymianie uszczelek na dławnicy zajmij się tymi na tłoku.
Po wszystkim delikatnie i czule zamontuj wszystko na swoim miejscu. Dławnica w identyczny sposób jak podczas demontażu musi znajdować się na tłoczysku. W bardzo delikatny sposób ostrożnie aby nie uszkodzić gwintu w rurze cylindrycznej wsuń tłok. Podczas wkładania do rury uważaj aby prowadnice i uszczelki nie zsunęły się z tłoka. Przy skręcaniu dławnicy rób to delikatnie aby nie uszkodzić gwintu na dławnicy, a tym bardziej wewnętrznego w tulei cylindrycznej.
Gratuluje sam uszczelniłeś swój cylinder hydrauliczny.
INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(
Jak byś napisał jakich kluczy używać do demontażu to było by cacy