Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Witam wszystkich czytelników.

Z racji tego że lubię grać w gry wyścigowe i symulatory postanowiłem zbudować własną kierownicę z dodatkowymi akcesoriami. Nie chciałem przerabiać starej gotowej kierownicy do komputera, więc wpadłem na pomysł aby zbudować całe stanowisko.

Materiał o tym stanowisku/ projekcie znajduję się na moim kanale na YT do którego was zapraszam Kierownica do komputera na bazie arduino

Chciałem aby w tym stanowisko znajdowała się kierownica o kącie obrotu 900 stopni, sprzęgło, gaz, hamulec, 8 biegów + wsteczny (8 biegów ponieważ tyle mają niektóre samochody np. w Forza Horizon 4), hamulec ręczny, 2 joystiki (do sterowania maszynami w Farming Simualtor), button matrix 4×5 = 20 przycisków (przypisanych do rożnych akcji w grach) i zegary do wyświetlania prędkości i obrotów.

Tak więc gdzieś w połowie lipca zacząłem szukać potrzebne części. Pierwszym problemem z którym się spotkałem była niewystarczająca ilość wejść w arduino leonardo. Ktoś na tym forum podsunął mi płytki Nucleo 64 na STM32, obawiałem się jednak czy programy które wcześniej znalazłem w internecie będą z nimi współpracować. Bawiłem się naco wcześniej arduino lecz nucleo nie stąd moja niepewność ponieważ zaczynałem dopiero wtedy zabawę z tym wszystkim. Zdecydowałem się jednak zostać przy arduino i zakupiłem 3 płytki, po jednej dla każdego programu który obsługuję inną część stanowiska, ponieważ i tak nie ma prgoramu który ogarnie wszystkie moje rzeczy na raz.

A więc tak:

Arduino Leonardo – program EMC Utility Lite (z początku korzystałem z RFR Whell Configuration elcz sprawiał on problemy) – obsługuję kierownicę, pedały, hamulec ręczny – Link do programu EMCJak zainstalować program

Pierwsze Arduino Pro Micro – program MMJoy2 – obsługuję button matrix i 2 joysticki – Link do programu MMJoy2Jak zainstalować program

Drugie Arduino Pro Micro – program SimHub – obsługuję zegary/wyświetlacze – Link do programu SimHub

Zamówiłem też 20 guzików (push button), 10 styczników krańcowych, 2 joysticki, 2 wyświetlacze Tm1638, 1 wyświetlacz Max7219 (zamówiłem też sterownik silnika BTS7960 lecz na razie nie zakładałem FFB). Rzeczy które miałem w domu to: 2 potencjometry 10k Ohm, stycznik krańcowy ls-11s, kable kawałki plastiku, materiału i gumy. 

Za postawę stanowiska posłużyła mi deska rozdzielcza i fotel od mazdy mx-5 i kierownica od mazdy 626. Całość jest przyspawana do rurki i przykręcona do euro palety. Z racji tego że deska pochodzi z anglika to nie mogłem zamontować zwykłych zegarów w miejscu poduszki pasażera.

Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Zamieszczam tutaj scheamty podłączeń danych elementów:

Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Drugim problemem który chce tu opisać, było przeniesienie/ zczytanie obrotu z kierownicy do arduino. Na początku chciałem wykorzystać enkoder optyczny z swojej starej drukarki, lecz gubił się on często i nie działał dokładnie, więc kupiłem enkoder inkrementalny 600ppr.

Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Nie będę się już tak rozpisywał co jak i gdzie jest skręcone dlatego wszystko pokazane i omówione jest w filmiku do którego link jest na początku posta. Więc to jest dodatkowy materiał dla ciekawych.

Podsumowując: koszt budowy stanowiska zamknął się dla mnie w kwocie 300zl, czas realizacji od pierwszego pomysłu do zbudowania całości i upewnienia się że wszystko jest sprawne to 6 miesięcy.

Tak oto prezentuję się kierownica i jej działanie w grze Forza Horizon 4

Ocena: 5/5 (głosów: 5)

Podobne posty

UTO – MIEJSKI BIEGACZ

UTO – MIEJSKI BIEGACZ

WitamTym razem chciałbym wam przedstawić relację z remontu i modernizacji Rollpeta, można też spotkać nazwę…

4 komentarzy do “Stanowisko do gier samochodowych na bazie arduino.

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?