Zaloguj się, aby móc publikować treści na mikroblogu.

Cześć! Jest to mój pierwszy wpis na Mikroblogu, ale jakoś trzeba zacząć.
Chciałbym podzielić się tutaj tanim i szybkim sposobem na naprawę wyłamanych zawiasów z klapy matrycy w laptopie Asus K555L.

Klapa uszkodziła się podczas zwykłego zamykania. Tulejki montażowe prawego zawiasu wyłamały się z plastikowej obudowy. Normalne zamknięcie laptopa i jego przewożenie nie było już możliwe.
Przyczyną wyłamania była niewspółosiowa praca prawego zawiasu, spowodowana samoczynnym wykręceniem się jednej śruby mocującej M2,5×8.
Krótki filmik przedstawia prosty sposób naprawy, która umożliwi zamykanie klapy.

Zdecydowałem się na taki sposób szybkiej naprawy, dlatego że jest to stary laptop i nie obejmuje go już gwarancja. Jest to także o wiele tańsze, niż wymiana trudno dostępnej klapy matrycy na nową. Zależało mi także na krótkim czasie naprawy. Z laptopa korzystam codziennie i oddanie go do serwisu na dwa tygodnie po prostu odpadało. Efekt wizualny nie jest najlepszy, ale co ważniejsze – wszystko działa i ma się dobrze.
Materiał ma na celu popularyzację majsterkowania. Pęknięcie obudowy nie oznacza, że komputer musi naprawić informatyk. Jak widać wystarczą podstawowe narzędzia i parę śrubek.
Pozdrawiam

Łukasz Więcek

Ostatnio w Biedronce zobaczyłem klocki plastikowe. Kupiłem na próbę jedno opakowanie (25zł za 100 klocków 2×4) i muszę przyznać, że trzymają się całkiem dobrze i do LEGO też pasują dobrze. Mają napisane Made in Italy więc nie jest to jakaś chińszczyzna. Szkoda tylko, że jest tylko jeden kształt klocków. Na zdjęciu podstawka pod tablet do oglądania filmów w łóżku na leżąco bokiem. Wykorzystałem całe opakowanie.

Próbował ktoś, z czytających ten post, drukować na drukarce 3D elementy łączące się z LEGO? Jak to w praktyce wyszło?

Cześć robię grę typu Arcade do naszego Trójmiejskiego Hackerspace i zorganizowałem zrzutkę na Joystiki i guziki, bo są cholernie drogie :(( więc proszę o pomoc każda złotówka się liczy :) Dodam, że na pewno opublikuje projekt na Majsterkowie jak skończę :)

https://zrzutka.pl/d9xkzf

Łukasz Więcek

http://allegro.pl/wiertarka-wkretarka-elektryczna-sieciowa-900w-gw-i5805482056.html yyyy 900Wat?
Opłaca się jako sprzęt awaryjny?

Kilka dni temu odnawiałem mocno zniszczone plastiki w swojej #multipla. Całość przeszlifowałem na mokro, odtłuściłem i pokryłem gruntem do plastików. Miałem tylko dylemat z doborem lakieru. Jestem wielkim miłośnikiem matowych kolorów, więc chciałem wziąć zwykły szary mat. Sprzedawca namówił mnie jednak na farbę strukturalną. I efekt jest MEGA! Wygląda jak oryginalny plastik, który dopiero co wyjechał z fabryki :)

PanZeusPiotrek17

Usprawniamy tagi! Od wczoraj macie możliwość obserwowania tagów. Wystarczy wejść w jakikolwiek tag i pacnąć button Obserwuj, aby otrzymywać powiadomienia o użyciu danego tagu w projektach, testach oraz na #mikro (tak samo, gdy ktoś Was wspomina pisząc Waszą nazwę usera od małpy).

Cały czas system powiadomień coraz mocniej dojrzewa, więc niedługo zacznę wdrażać możliwość włączenia powiadomień e-mail.

kacperwinnickiKarcia

Kolejne #ogłoszeniaparafialne:

  1. Poprawiłem formularz dodawania nowych projektów. Teraz edytor jest szerszy i wyższy, więc pisanie powinno być dużo wygodniejsze.
  2. W komentarzach pod postami dodałem możliwość formatowania tekstu i dodawania obrazków/filmów (jak tutaj na mikro).

Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, to piszcie śmiało! Robimy #koncertżyczeń

Tomek_P

Wszystkim, którzy mają dość mrozów, dedykuję pomiar temperatury, jakiego dokonałem w moim samochodzie pod koniec maja ubiegłego roku. Termometr był umieszczony na zagłówku, w miejscu, w którym nigdy nieświeciło na niego słońce.
http://mars.iti.pk.edu.pl/~nkg/samochod.png

Tomek_PSzybkiŁukasz Więcek

Hejo! Mam mały #problem z #arduino. Mam kilka swoich starych (bardzo starych) programów, które były pisane na równie starych wersjach różnych bibliotek. Oczywiście, żeby było wesoło, po aktualizacji bibliotek wszystko zaczyna się sypać (gryzie się program z nowymi bibliotekami, a także nowe wersje bibliotek potrafią się gryźć między sobą). Nie mam najmniejszej ochoty przepisywać tych programów od nowa, bo są to starocie, które trzymam tylko na wypadek, jak bym musiał zrobić jakąś szybką poprawkę w już działającym urządzeniu.
I tu mam problem – bo w nowych projektach chciałbym korzystać z aktualnych bibliotek, ale jednocześnie nie mogę ich zaktualizować w IDE, bo posypią mi się te stare programy. Ostatnio nawet odruchowo zaktualizowałem wszystkie biblioteki, a później pół dnia szukałem ich w wersjach, pod którymi był pisany jeden program :P

Sprawę załatwiłaby możliwość trzymania tych wybranych bibliotek w katalogach konkretnych szkiców. Tylko czy da się zadeklarować w programie bibliotekę w taki sposób, żeby program brał ją z konkretnej lokalizacji, a nie z tej narzuconej przez IDE?

Pytanko – możecie polecić jakiś spradzony soft do synchronizowania ze sobą wybranych katalogów na dwóch Windowsach? Do tej pory używałem #dropbox (tworząc symlinki dla wybranych katalogów do katalogu dropsa), ale było to średnio wygodne. Wolałbym program, w którym wprost wybieram katalogi do synchronizowania i wszystko dalej dzieje się automagicznie.
Ktoś coś? #pytanie #pomoc #windows #synchronizacja

W naszym #makerspace zrobiłem w zeszłym roku wykresy przedstawiające temperatury w poszczególnych pomieszczeniach. Wszystko działało dobrze, dopóki kilka dni temu nie zaczęliśmy spawać #TIG :/ Cała elektronika zaczyna szaleć (łącznie z systemem alarmowym, który w czasie spawania wywołuje fałszywe alarmy) :/
Na załączonym obrazku ładnie widać, jak w czasie spawania szalały odczyty temperatur zbierane przez #arduino z czujnikami #ds18b20

Franek83

Hallo!!! Łukaszu mam do Ciebie pytanie/ ofertę.
Jednemu z naszych majsterkowiczów szykuję paczkę z częściami elektronicznymi.
Mam dość leciwy ale w pełni działający oscyloskop (Gdzieś na forum pisałem o nim, bodajże w wątku „Co dziś kupiłeś”), który jest mi niepotrzebny. Jeśli go do Ciebie wyślę przyda się w Fabryce Pasji?

KarciakosmitaŁukasz Więcek

Jeszcze jeden drobny błędzik.
Panel po prawej (powiadomienia). Przełączam na „Moje powiadomienia” i widzę:
Użytkownik Iksinski wspomniał o Tobie w komentarzu do mikropostu Wykonanie wklęsłego z wypukłego.
Powinno być „artykułu” chyba?

Witam wszystkich i każdego z osobna.
Na projekt docelowy i otwarcie tagu do niego przyjdzie czas pewnie po nowym roku. Jak znajdę sensowną kamerę to będzie filmowy buildlog arcade cabinetu.
Póki co mam kilka innych pytań bo bez dłubaniny długo nie wytrzymam. Mam na stanie trochę głośników i innego śmiecia. Do pracy przyda mi się głośnik (bluetooth + AUX) i takowy mam zamiar złożyć. Same założenia nie powinny być jakoś specjalnie wyżyłowane jednak docieram do tematu, na którym nie znam się ni w ząb. Napędzić chcę to ogniwami 18650 wyciągniętymi ze starej baterii laptopowej. O czym muszę wiedzieć żeby nie wysadzić sobie pokoju? Szukam informacji ale wszystko co znajduję zakłada że mam pewną wiedzę na ten temat. CC/CV? Balancer a upływność? Wychodzi na to że najbezpieczniej kupić koszyk wraz z układem do ładowania/ zabezpieczeniem przed rozładowaniem. https://www.aliexpress.com/item/8×18650-DIY-Portable-Battery-Power-Bank-Shell-Case-Box-LCD-Display-Powerbank-Box-For-DIY-KIT/32726422613.html (nadmiar zgromadzonej mocy mam zamiar przeznaczyć na powerbank) takie cudo namierzyłem + https://www.aliexpress.com/item/Wireless-Bluetooth-4-1-AUX-3-5-Car-Phone-Audio-Amplifier-Module-USB-TF-Port-DIY/32737290144.html ten układ bluetooth + AUX. Z tego co widzę powinien mieć od razu wzmocnienie ale nie mogę doczytać jakie. Zapewne też czeka mnie przeróbka masy układu (z tego co udało mi się dowiedzieć to częstym błędem konstrukcyjnym w tych układach jest wspólna masa dla bluetooth i AUX, która będzie powodowała zakłócenia i trzeba będzie temu zaradzić)

Ludzie znający się na #bluetooth i #audio zapraszam do omówienia tematu.

Pozdrawiam cieplutko.
P.S.
@Łukasz Więcek Czy tylko ja nie mam możliwości rozwijania okna do dodawania wpisów na mikrobloga?