Zaloguj się, aby móc publikować treści na mikroblogu.

Hejo! Wprowadziłem małe zmiany w sposobie oceniania projektów. Do tej pory było tak, że post musiał zdobyć odpowiednią średnią, żeby wyjść z Poczekalni. Wyjątkiem były moje głosy – jak dawałem 5 gwiazdek, to projekt leciał od razu na Główną, a jak dałem 1 gwiazdkę, to leciał do kosza.

Od dzisiaj podobną władzę mają patroni działów w swoich działach. Jak ataszek, blackfrog.pl lub nettigo_pl dadzą 5 lub 1 gwiazdkę na projekt ze swojego działu, to od razu poleci na Główną lub do kosza. Mają też władzę wyciągania projektów z kosza – więc nawet, gdy post będzie miał słabą średnią i wyleci do kosza, ale patron działu go doceni i pacnie 5 gwiazdek, to projekt poleci na Główną :)

To tyle. Pozdrawiam!

lukiluk1984Konrad WardeckiKarcia

Znalezione na jakimś forum. Mam wrażenie, że zainteresuję Łukasza
https://www.element14.com/community/groups/3d-printing/blog/2017/10/28/3d-color-inkjet-pla-filament-3d-printer

Łukasz Więcek

Zapewne duża część z was zainteresowana drukiem 3d słyszała o nowinkach w prusie i3 mk3. Oto moja implementacja „sensorless homingu” – tzn ruchu osi do współrzędnych zerowych bez użycia krańcówek w drukarce CoreXY którą powoli kończę budować ;)

Łukasz WięcekCezar

Cześć!
Mogę się tylko czymś pochwalić? :) Wymieniłem pickup w swoim akustyku z Fishmana Presys na Presys Blend.

Tak się jaram nowymi możliwościami brzmieniowymi, że aż nie mogę się tym nacieszyć :D Wbudowany w preamp mikrofon genialnie zbiera wszelkie perkusyjne stuki i puki w pudło (i przy okazji bardzo ładnie uzupełnia brzmienie samego przetwornika).

Dziękuję za uwagę. Musiałem się podzielić swoją radością :D

#gitara #gitaraakustyczna #pickup #fishman #presys

KarciaarcliteHania

Siema.

Ja tez się pochwalę moim małym sukcesem.

Jakiś czas temu, dokończył żywota mój Brother DCP-J315W (trochę mu pomogłem). Jako ze drukarka w domu musi być, a za odpowiadające mi urządzenie wielofunkcyjne trzeba dać 500 zł których teraz nie mam, trzeba było kombinować. Udało mi się za 50 zł dorwać Lexmark E260, po zakupie tonera i bębna za 120 zł mam działającą drukarkę. Przyszła kolej na skaner, kupiłem Canon CanoSmart 3200F też a 50 zł. Ale pojawił się problem. Posiadam Windows 10 x64 i 8GB RAM, nie ma sterowników do tego Canona na żaden 64 bitowy system. Najpierw postawiłem obok 10, Siódemkę x86, ale na Win 7 tez nie bardzo Skaner działał. Więc zdecydowałem się XP, ale o ile jest możliwe postawienie XP i 10 obok siebie, to konieczna jest zachowanie kolejności, najpierw XP a potem 10. nie chciałem stawiać od nowa systemu tylko po to żeby Skaner zainstalować, wiec poszedłem w wirtualna maszynę. Najpierw Hyper-V ale nie obsługuje urządzeń USB, portem Virtual BOX, ale na win 10 coś nie bardzo, ciągle jakieś błędy wyrzucało. W końcu udało się na VMware i wszystko działa. Jak chce użyć skanera odpalam XP w VM i już.

Łukasz Więcek

Jakie są najlepsze przewody do lutowania na np. Arduino Mini albo innych tego typu płytkach?

Witam. Potrzebuję szybkiej pomocy. Wykorzystuję przerywacz kierunkowskazów aby mieć przerywany + do zasilania pewnego przekaźnika. Używam przerywacza elektronicznego 2x10W (do chińskich skuterów). Problem w tym, że przerywacz miga zbyt wolno. Mam podpięty przekaźnik a on pobiera tylko 144mW czyli bardzo znikomy prąd. Co zrobić, żeby zmusić do szybszego migania, wystarczy jak podłącze żarówkę 10w to będzie szybciej?

Witam!
Za mały projekt na główny blog więc wstawię tutaj.

Właśnie stworzyłem swoją pierwszą bibliotekę arduino!

Służy ona do obsługi sensora MPU9255 (Żyroskop, akcelerometr i magnetometr).
Na razie zawiera podstawowe funkcje pozwalające na odczyt surowych danych z tych 3 sensorów.

Bardziej zaawansowane funkcje takie jak ustawianie zakresów pomiarowych, funkcje obliczające przyspieszenie z surowych danych a także funkcje kontroli zasilania dodam już wkrótce (do końca tego tygodnia). Jak to zrobię to stworzę jakąś dokumentację techniczną i więcej przykładów.

Na razie stworzyłem tyle i co najciekawsze to naprawdę działa! (:
https://github.com/Bill2462/MPU9255-Arduino-Library

Łukasz WięcekCezar

Cześć :D
Od dawna chce zrobić swoją własna kierownice z dużą ilością przycisków jednak nie wiem na czym oprzeć cała konstrukcje. Myślałem nad arduino leonardo jednak udało mi się tylko podłączyć 16 przycisków a potrzebuje około 50 anie chcę używać 4 arduino. Opierałem się na tej bibliotece z linku poniżej . Ostatnio też natknąłem się na projekt Mjoy16 tylko nwm czy wszystko będzie działało jak należy gdyż projekt ten ma już kilka lat. I moja prośba do was czy możecie mnie jakoś nakierować jak wykonać ten kontroler na arduino żeby miał około 50 przycisków. I czy gdybym wykonał płytkę mjoy16 działa by jak należy? http://www.instructables.com/id/Create-a-Joystick-Using-the-Arduino-Joystick-Libra/

Hej!
Mam taki pomysł : A gdyby tak dodać kategorię AVR do działu elektronika? W końcu na blogu jest całkiem sporo projektów bazujących na mikrokontrolerach a nie na arduino.
Co prawda w arduino siedzi mikrokontroler AVR (czasami też inny) ale jakby się zastanowić to skorzystać z arduino to nie to samo co skorzystać z „gołego” mikrokontrolera więc stworzenie nowej kategorii jak najbardziej ma sens.

Co administracja na to ?

Łukasz Więcek

Już od jakiegoś czasu przeglądam majsterkowo i pomyślałem, że dodam coś od siebie, a co mi tam, coś bardziej szalonego niż reszta zazwyczaj dodaje, więc na razie daje to na mikro. Projekt ukończony w jakichś 70%. Jeżeli to was zainteresuje dajcie znać w komentarzach, postaram się lepiej to przedstawić.
#pulsejet #engine #kayak

Łukasz WięcekengobosKarciaolson

Masz uwagi?