Zaloguj się, aby móc publikować treści na mikroblogu.

Za mała rzecz żeby wstawiać na główną więc wstawię tutaj (:

Ostatnio przygotowują projekt na Raspberry pi B+. Docelowo projekt będzie bazował na systemie Raspbian Lite jednak ponieważ jest to wczesny etap prac więc zainstalowałem normalnego Raspebiana ( zawiera środowisko graficzne ). Jednak oprócz środowiska graficznego zawiera on całą masę różnych niepotrzebnych dodatków których nigdy nie używam, na przykład LibreOffice, Minecraft itp.
Napisałem więc skrypt który usuwa wszystkie niepotrzebne dodatki a przy okazji aktualizuje system. Zaoszczędziłem dzięki niemu masę czasu i ponad 1 GB miejsca.
Może jeszcze komuś się przyda (:

*#!/bin/bash

echo „System cleaner is starting… ”
echo „executing apt-get update….”
sudo apt-get update
echo „removing junk from the system….”
echo „removing wolfram….”
echo y | sudo apt-get remove –purge wolfram-engine
echo „removing bluej….”
echo y | sudo apt-get remove –purge bluej
echo „removing Greenfoot….”
echo y | sudo apt-get remove –purge Greenfoot
echo „removing nodered…,”
echo y | sudo apt-get remove –purge nodered
echo „removing nuscratch….”
echo y | sudo apt-get remove –purge nuscratch
echo „removing scratch….”
echo y | sudo apt-get remove –purge scratch
echo „removing sonic-pi….”
echo y | sudo apt-get remove –purge sonic-pi
echo „removing libreoffice….”
echo y | sudo apt-get remove –purge libreoffice*
echo „removing claws-mail….”
echo y | sudo apt-get remove –purge claws-mail claws-mail-i18n
echo „removing games….”
echo y | sudo apt-get remove –purge minecraft-pi python-pygame
echo „removing HAT….”
echo y | sudo apt-get remove –purge node-red-node-pi-sense-hat-simulator
echo „removing pdf viewer….”
echo y | sudo apt-get remove –purge xpdf
echo „removing chromium browser….”
echo y | sudo at-get remove –purge chromium-browser
echo y | sudo apt-get remove –purge chromium
echo „executing autoremove….”
echo y | sudo apt-get autoremove
echo „updating and upgrading system….”
echo y | sudo apt-get upgrade
echo „executing autoremove….”
sudo apt-get clean
echo y | sudo apt-get autoremove
echo „job done !!!”
sudo reboot*

Żeby go uruchomić należy zapisać go do pliku bez rozszerzenia po czym umieścić w folderze głównym RPI ( /home/pi ). Następnie należy odpalić terminal i wydać komendę ” sudo chmod 755 nazwa pliku ” a następnie „./nazwa pliku” Proces trwa jakieś 40 minut. Wymagany jest dostęp do internetu ( pobranie aktualizacji ) jeśli aktualizacje zostały pobrane wcześniej to można usunąć linijki :

*echo „executing apt-get update….”
sudo apt-get update
echo „updating and upgrading system….”
echo y | sudo apt-get upgrade*

Ot mała rzecz ale przydatna (:

Łukasz WięcekAndrzej Trojański

Witam. Mam w kanale stale napływającą wodę .Nie mogę nic zainwestować bo garaż wynajmuję. Mam wyłącznik pływakowy z kontaktronami wysokiego i niskiego stanu. Poszukuję schemat sterowania pompy na trzech przekaźnikach( bo takie mam).

Cześć! Jest to mój pierwszy wpis na Mikroblogu, ale jakoś trzeba zacząć.
Chciałbym podzielić się tutaj tanim i szybkim sposobem na naprawę wyłamanych zawiasów z klapy matrycy w laptopie Asus K555L.

Klapa uszkodziła się podczas zwykłego zamykania. Tulejki montażowe prawego zawiasu wyłamały się z plastikowej obudowy. Normalne zamknięcie laptopa i jego przewożenie nie było już możliwe.
Przyczyną wyłamania była niewspółosiowa praca prawego zawiasu, spowodowana samoczynnym wykręceniem się jednej śruby mocującej M2,5×8.
Krótki filmik przedstawia prosty sposób naprawy, która umożliwi zamykanie klapy.

Zdecydowałem się na taki sposób szybkiej naprawy, dlatego że jest to stary laptop i nie obejmuje go już gwarancja. Jest to także o wiele tańsze, niż wymiana trudno dostępnej klapy matrycy na nową. Zależało mi także na krótkim czasie naprawy. Z laptopa korzystam codziennie i oddanie go do serwisu na dwa tygodnie po prostu odpadało. Efekt wizualny nie jest najlepszy, ale co ważniejsze – wszystko działa i ma się dobrze.
Materiał ma na celu popularyzację majsterkowania. Pęknięcie obudowy nie oznacza, że komputer musi naprawić informatyk. Jak widać wystarczą podstawowe narzędzia i parę śrubek.
Pozdrawiam

Łukasz WięcekPanZeus

Ostatnio w Biedronce zobaczyłem klocki plastikowe. Kupiłem na próbę jedno opakowanie (25zł za 100 klocków 2×4) i muszę przyznać, że trzymają się całkiem dobrze i do LEGO też pasują dobrze. Mają napisane Made in Italy więc nie jest to jakaś chińszczyzna. Szkoda tylko, że jest tylko jeden kształt klocków. Na zdjęciu podstawka pod tablet do oglądania filmów w łóżku na leżąco bokiem. Wykorzystałem całe opakowanie.

Próbował ktoś, z czytających ten post, drukować na drukarce 3D elementy łączące się z LEGO? Jak to w praktyce wyszło?

Cześć robię grę typu Arcade do naszego Trójmiejskiego Hackerspace i zorganizowałem zrzutkę na Joystiki i guziki, bo są cholernie drogie :(( więc proszę o pomoc każda złotówka się liczy :) Dodam, że na pewno opublikuje projekt na Majsterkowie jak skończę :)

https://zrzutka.pl/d9xkzf

Łukasz Więcek

http://allegro.pl/wiertarka-wkretarka-elektryczna-sieciowa-900w-gw-i5805482056.html yyyy 900Wat?
Opłaca się jako sprzęt awaryjny?

Kilka dni temu odnawiałem mocno zniszczone plastiki w swojej #multipla. Całość przeszlifowałem na mokro, odtłuściłem i pokryłem gruntem do plastików. Miałem tylko dylemat z doborem lakieru. Jestem wielkim miłośnikiem matowych kolorów, więc chciałem wziąć zwykły szary mat. Sprzedawca namówił mnie jednak na farbę strukturalną. I efekt jest MEGA! Wygląda jak oryginalny plastik, który dopiero co wyjechał z fabryki :)

PanZeusPiotrek17

Usprawniamy tagi! Od wczoraj macie możliwość obserwowania tagów. Wystarczy wejść w jakikolwiek tag i pacnąć button Obserwuj, aby otrzymywać powiadomienia o użyciu danego tagu w projektach, testach oraz na #mikro (tak samo, gdy ktoś Was wspomina pisząc Waszą nazwę usera od małpy).

Cały czas system powiadomień coraz mocniej dojrzewa, więc niedługo zacznę wdrażać możliwość włączenia powiadomień e-mail.

kacperwinnickiKarcia

Kolejne #ogłoszeniaparafialne:

  1. Poprawiłem formularz dodawania nowych projektów. Teraz edytor jest szerszy i wyższy, więc pisanie powinno być dużo wygodniejsze.
  2. W komentarzach pod postami dodałem możliwość formatowania tekstu i dodawania obrazków/filmów (jak tutaj na mikro).

Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, to piszcie śmiało! Robimy #koncertżyczeń

Tomek_P

Wszystkim, którzy mają dość mrozów, dedykuję pomiar temperatury, jakiego dokonałem w moim samochodzie pod koniec maja ubiegłego roku. Termometr był umieszczony na zagłówku, w miejscu, w którym nigdy nieświeciło na niego słońce.
http://mars.iti.pk.edu.pl/~nkg/samochod.png

Tomek_PSzybkiŁukasz Więcek

Hejo! Mam mały #problem z #arduino. Mam kilka swoich starych (bardzo starych) programów, które były pisane na równie starych wersjach różnych bibliotek. Oczywiście, żeby było wesoło, po aktualizacji bibliotek wszystko zaczyna się sypać (gryzie się program z nowymi bibliotekami, a także nowe wersje bibliotek potrafią się gryźć między sobą). Nie mam najmniejszej ochoty przepisywać tych programów od nowa, bo są to starocie, które trzymam tylko na wypadek, jak bym musiał zrobić jakąś szybką poprawkę w już działającym urządzeniu.
I tu mam problem – bo w nowych projektach chciałbym korzystać z aktualnych bibliotek, ale jednocześnie nie mogę ich zaktualizować w IDE, bo posypią mi się te stare programy. Ostatnio nawet odruchowo zaktualizowałem wszystkie biblioteki, a później pół dnia szukałem ich w wersjach, pod którymi był pisany jeden program :P

Sprawę załatwiłaby możliwość trzymania tych wybranych bibliotek w katalogach konkretnych szkiców. Tylko czy da się zadeklarować w programie bibliotekę w taki sposób, żeby program brał ją z konkretnej lokalizacji, a nie z tej narzuconej przez IDE?

Pytanko – możecie polecić jakiś spradzony soft do synchronizowania ze sobą wybranych katalogów na dwóch Windowsach? Do tej pory używałem #dropbox (tworząc symlinki dla wybranych katalogów do katalogu dropsa), ale było to średnio wygodne. Wolałbym program, w którym wprost wybieram katalogi do synchronizowania i wszystko dalej dzieje się automagicznie.
Ktoś coś? #pytanie #pomoc #windows #synchronizacja

Masz uwagi?