Usprawniamy tagi! Od wczoraj macie możliwość obserwowania tagów. Wystarczy wejść w jakikolwiek tag i pacnąć button Obserwuj, aby otrzymywać powiadomienia o użyciu danego tagu w projektach, testach oraz na #mikro (tak samo, gdy ktoś Was wspomina pisząc Waszą nazwę usera od małpy).

Cały czas system powiadomień coraz mocniej dojrzewa, więc niedługo zacznę wdrażać możliwość włączenia powiadomień e-mail.

Panie i Panowie – udało mi się jakoś w miarę mądrze rozwiązać kwestię przywoływania osób na #mikro. Wystarczy zacząć wpisywać czyjąś nazwę użytkownika od małpy, żeby pokazały się podpowiedzi zawierające zarówno nazwę użytkownika, jak i nazwę wyświetlaną i avatar. Dodatkowo, żeby uniknąć jakiejkolwiek możliwości pomyłki, nazwy użytkowników są kolorowane i oznaczane ikonkami tak samo, jak w całym Majsterkowie :)

Po wspomnieniu kogoś na mikro (lub w komentarzach), dana osoba otrzyma powiadomienie w swoim panelu powiadomień. W ramach testów przywołuję osoby, które udzielały się w poprzednim poście poświęconym przywoływaniu osób: @bb5, @ethanak i testowo jeszcze zawołam siebie @Łukasz Więcek ;)

Załatałem też błąd z niemożliwością zmiany swojej nazwy wyświetlanej, oraz uniemożliwiłem zmienienie nazwy na nazwę wykorzystywaną przez innego usera.

Jakieś uwagi?

Na #mikro została poruszona kwestia przywoływania ludzi za pomocą np. @Łukasz. Chętnie bym to wprowadził, ale mam pewien problem…

W Majsterkowie czymś innym nazwa użytkownika (używana do logowania), a czymś innym nazwa wyświetlana (wyświetlana wszędzie w serwisie). Np. ktoś może mieć nazwę użytkownika „doniczka” (nazwa użytkownika jest też w linku do profilu danego usera), ale wyświetlać się wszędzie jako „kaktus”.
I teraz pytanie – po której nazwie miałoby działać przywoływanie?

  • jeżeli po nazwie użytkownika, to problem jest taki, że userzy rzadko kiedy znają i pamiętają nazwy użytkowników innych userów.
  • jeżeli po nazwie wyświetlanej, to są dwa inne problemy – nazwy wyświetlane mogą się powtarzać (może być dwóch userów z nazwą wyświetlaną „kaktus”). Drugim problemem jest to, że nazwę wyświetlaną każdy może w dowolnej chwili zmienić.
Najprostszym rozwiązaniem wydaje się być rezygnacja w całym Majsterkowie z nazw wyświetlanych i pozostawienie jedynie nazw użytkowników. Wtedy np. ja już nie będę wyświetlany jako „Łukasz Więcek”, ale samo „lukasz”.

Gdybyśmy zdecydowali się na taki krok, to mógłbym dodać przywoływanie użytkowników nie tylko na #mikro, ale także w komentarzach i w głównym blogu.

Co o tym myślicie?

Masz uwagi?