Balkonowa “Narzędziówka”

Balkonowa “Narzędziówka”

Cześć majsterkowicze!  Z czasem mój arsenał narzędziowy powiększa się i dlatego postanowiłem zrobić na niego miejsce. Niestety w bloku ciężko zagospodarować na wszystko miejsce dlatego postanowiłem zbudować ” Narzędziówkę” na balkonie.

Do jej zbudowania wykorzystałem:

1. 3x Płyta OSB 18mm 1250 x 2500 mm

2. Duuuużo wkrętów do drewna różnych rozmiarów

3. 6x  Zawiasów meblowch

4. 3 zestawy prowadnic kulkowych do szuflad dł 50 cm

5. Parę drzwiczek ze starej szafy

6. Pianka montażowa

7. Farba 1l

8. Kołki do styropianu

9. Blaszane kątowniki

A przy jej montażu i wykończeniu pomogły mi :

1. Wyrzynarka

2. Szlifierka mimośrodowa

3.Wkrętarka/Wiertarka

4. Pędzel i wałek z korytkiem

5. Poziomica

No i jak zawsze to u mnie bywa wszystko zaczęło się planowania. Poza narzędziami chciałbym tam jeszcze upchać pare rzeczy tj. mop i wiaderko, suszarka, deska do prasowania itp. Na narzędzia przewidziałem 3 szuflady , półkę pod i nad nimi. Powinno wystarczyć. Dolną półkę pozostawię na wiaderko i na rzeczy, które mogą być ciężkie. Pozostałe górne będą do dyspozycji pozostałych domowników bo jak wiadomo każdy ma jakieś graty. Po niecałej godzince pomiarów i projektowania wyszło nam takie o coś :

  Balkonowa "Narzędziówka"

Teraz nic nie pozostało innego jak zakasać rękawy do roboty. Zakup płyt odpuściłem sobie w  marketach budowlanych gdyż cena za 3 formatki plus wstępne pocięcie ścięła mnie z nóg. Z poprzednich doświadczeń poznałem super firmę we Wrocławiu która posiada duży wybór płyt jak i usług. Wybrałem tą opcje ponieważ mam pewność ,że wytną mi formatki nawet 10cm x 56cm (bok szuflady) dzięki czemu będę miał mniej zabawy z cięciem. Pierwszym krokiem było postawienie głównej (lewej) ściany szafki. Przed montażem została ona pomalowana farbą a następnie zabezpieczona folią wpłynie ze względu na możliwe duże zawilgocenie.

Balkonowa "Narzędziówka"

Farba schnie a na balkonie skwar więc przeniosłem się do mieszkania gdzie zmontowałem szuflady.

Balkonowa "Narzędziówka"

Farba podeschła a więc ruszamy dalej. W prosty sposób złapałem kąty i odległości za pomocą półek. Półki mocowane są na kątowniki przynajmniej na 2 wkręty do jednej płaszczyzny dzięki czemu konstrukcja nabiera sztywności.

Balkonowa "Narzędziówka"

Następnie dokręciłem górną dłuższą półkę, którą przymocowałem na 2 wkręty do styropianu. Teraz swobodnie zamontowałem szuflady wraz z prowadnicami w docelowym miejscu.

Balkonowa "Narzędziówka" Balkonowa "Narzędziówka"

Pozostało tylko domontować resztę półek:

Balkonowa "Narzędziówka"

Z racji, że płyty OSB są zrobione z grubych wiór które  często wystają mogą skaleczyć postanowiłem zeszlifować krawędzie i powierzchnie półek za pomocą szlifierki mimośrodowej. Efekt o niebo lepszy śmiało można dłońmi szorować po krawędziach bez wbitych drzazg.

Balkonowa "Narzędziówka"

Wnętrze gotowe, widoczną szparę pomiędzy ścianą tylną a lewym bokiem szafy wypełniłem pianką montażową którą później dociąłem. Teraz zostało pomalować i zamontować drzwi, każde skrzydło zostało pomalowane dwiema warstwami farby.

Balkonowa "Narzędziówka"

W między czasie schnięcia drzwiczek wpadłem na pomysł aby w szufladach zrobić przegródki al’a organizery które zapobiegały by lataniu

narzędzi po całych szufladach.

Balkonowa "Narzędziówka"

A tutaj całość po finalnym wykończeniu:

Balkonowa "Narzędziówka"

Balkonowa "Narzędziówka"

Balkonowa "Narzędziówka"

Balkonowa "Narzędziówka"

Balkonowa "Narzędziówka"

Pozdrawiam i czekam na komentarze :)

Ocena: 4.54/5 (głosów: 78)

Podobne posty

Skrzynka meteo

Skrzynka meteo

Prosta obudowa do stacji meteo. A raczej obudowa radiacyjna.

31 komentarzy do “Balkonowa “Narzędziówka”

Odpowiedz

anuluj

Balkonowa "Narzędziówka"

Masz uwagi?