Drogowskaz

Drogowskaz

Witam majsterkowiczów,

Na pomysł wykonania drogowskazu wpadłem już jakiś rok temu. Po przeprowadzce do nowego domu, gdzie ulica była nadana, ale nie było jej na mapach, pojawiły się problemy z tłumaczeniem gdzie jest ta ulica. Nawet wydawało by się, szczegółowe wytłumaczenie nic nie dawało i tak trzeba było wyjechać na przeciw :) Dlatego postanowiłem wykonać drogowskaz.

Na drogowskaz wykorzystałem deskę pozostałą po projekcie Piaskownica. Dodatkowo w moim przypadku wykorzystałem jeszcze frezarkę, wiertarkę z papierem ściernym, farbę i bejcę do drewna.

Na początek poszukałem w MS Word odpowiadającej mi czcionki i dopasowałem jej wysokość do posiadanej deski. W moim przypadku była to czcionka Arial Rounded MT Bold o wysokości 400, oraz dobranie odpowiedniej strzałki kierunku. Po wydrukowaniu nakleiłem cały napis – 5 kartek A4 na deskę. I tu zrobiłem błąd. Ponieważ, użyłem tylko fragmentów obustronnej taśmy klejącej, klejąc miejscami. To z kolei przy frezowaniu spowodowało oderwanie luźnej kartki i frezowanie na czuja :) Więc, jeśli będziecie chcieli wykonać coś podobnego musicie przykleić kartkę na całości.. Poniżej kilka fotek przedstawiające etap klejenia z frezowaniem.

Drogowskaz

DrogowskazDrogowskaz

Drogowskaz

Drogowskaz

Drogowskaz

Drogowskaz

Drogowskaz

Po wyfrezowaniu całości postanowiłem dodać jeszcze zaokrąglenie rantów deski.

Drogowskaz

Następnie całość została przeszlifowana, ale tylko tam gdzie pojawiły się strzępy materiału.

Drogowskaz

Mając tak przygotowany drogowskaz pomalowałem napisy na czarno – a wygląda jakbym całość pomalował na czarno :)

Drogowskaz

Po dwukrotnym pomalowaniu i wyschnięciu przeszlifowałem całość.

Drogowskaz

Drogowskaz

Nawet mała pociecha była zainteresowana :)

Kolejny krok to impregnat, też 2 razy.

Drogowskaz

Kiedy impregnat już wysechł, można było zamontować na słupku :)

Drogowskaz

Na zdjęciu wydaje się dosyć mały ten drogowskaz, lecz na żywo jest dobrze widoczny.

Mam nadzieję, że ten w miarę prosty projekt spodobał się wam.

Pozdrawiam serdecznie.

Łukasz

Ocena: 5/5 (głosów: 3)

Podobne posty

Jeden komentarz

Odpowiedz

anuluj

Drogowskaz

Masz uwagi?