Jak usprawnić mocowanie do statywu?

Jak usprawnić mocowanie do statywu?

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Niby proste, niby oczywiste… a jednak trzeba samemu się za to zabrać ;)

Kiedy założyłem na płytkę statywu mojego Lumixa pierwszą rzeczą było sprawdzenie czy można wyciągnąć baterię i kartę SD. Oczywiście zonk i klapka wadzi. Nie jest to kwestia dużej płytki Manfrotto, sprawdziłem na innych maluchach z tworzywa – wszędzie to samo. Teorię celowości umiejscowienia tego gwintu w tak beznadziejnym miejscu są dwie:

1. obiektyw FX1000 jest bardzo długi i chowając się po wyłączeniu aparatu jedzie do samego końca korpusu i tam właśnie władowałby się w ten gwint.

2. Panasonic specjalnie uprzyjemnił życie amatorom (bo przecież FX1000 to nie jest sprzęt PRO). W opcji PRO – np. GH4 – wszystko działa i jest umiejscowione jak należy – bateria (bardzo pojemna od dołu, a karta SD z boku).

Teoretycznie można dorobić jakąś własną przejściówkę i przez nią mocować do płytek statywów, ale płytki przykręca się naprawdę mocno i potrzeba do tego większej powierzchni (np. spodu body aparatu). Prościej chyba wykonać to po mojemu :)

Mój poradnik dotyczy Lumixa FX1000, ale analogiczna sytuacja jest w zoomach Canona.

Zapraszam na film. Jak widzicie nr. F001 świadczy o… kilku nowych filmach które już mam w głowie ;)

Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów! :)

Ocena: 0/5 (głosów: 0)

Podobne posty

6 komentarzy do “Jak usprawnić mocowanie do statywu?

Odpowiedz

anuluj

Jak usprawnić mocowanie do statywu?

Masz uwagi?