Kozioł stolarski

Kozioł stolarski

Na działce brakowało mi blatów roboczych. Jedyna co ze sobą przywoziłem, to prosty stolik/imadło. Można było na nim postawić grubościówkę, czy piłę ale niestety to jednak nie wystarcza. Pomyślałem więc, że pora zbudować co najmniej dwa kozły stolarskie.

Po obejrzeniu tuzina (lub nawet dwóch tuzinów) filmików na youtube’ie jak zbudować kozła, zabrałem się za robotę. Akurat tak się złożyło, że kilka lat wcześniej dostałem od sąsiadów całe ich schody z  mieszkania. Wśród tego dobra drzewnego były m.in. pale 80×80.

Kozioł stolarski

Musiałem porozcinać je na pół a następie przestrugać wszystkie do tych samych wymiarów.

Kozioł stolarski

Kozioł stolarski

Po godzinie materiał miałem przestrugany.

Kozioł stolarski

Czas zabrać się za docięcie elementów.

Kozioł stolarski

I już przycięte.

Kozioł stolarski

Zaczynam skręcać elementy. Skręciłem dwie belki w kształt podwójnego teownika (po trzy wkręty na belkę).

Kozioł stolarski

Kozioł stolarski

Następnie do boków dokręcałem nogi (po cztery wkręty na nogę)

Kozioł stolarski

Kozioł stolarski

A oto kozły w pełnej okazałości.

Kozioł stolarski

Takie kozły są bardzo wytrzymałe. Dodatkową zaletą tej konstrukcji jest to, że jeżeli zużyje się górna powierzchnia kozłów (np. od cięcia) to wystarczy wszystkie nogi przykręcić od nowa przekręcając je o 180 stopni i mamy świeżą powierzchnię.

Docięcie elementów oraz skręcenie tych dwóch kozłów (wraz z robieniem zdjęć i czasami ogarnięciem dzieci biegających wokoło) zajęło półtorej godziny.

Ocena: 4.02/5 (głosów: 59)

Podobne posty

15 komentarzy do “Kozioł stolarski

Odpowiedz

anuluj

Kozioł stolarski

Masz uwagi?