Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)

Hej! Markery Sharpie goszczą dość często w moich poradnikach, ponieważ to szybki i tani sposób na spersonalizowanie gadżetów, przedmiotów codziennego użytku, czy też nawet tekstyliów. Swój pierwszy kubek wypiekłam prawie dokładnie rok temu (co możecie podejrzeć w moich wcześniejszych wpisach)

Jest to niesamowicie prosty w wykonaniu sposób na podarowanie bliskim czegoś zrobionego z myślą o nich, albo po prostu ozdobienie kubka, z którego codziennie pijemy kawę, czy herbatę. Jednak jest w tym pewien haczyk. Internet aż roi się od niewypróbowanych pomysłów, poradników, które nic nie wnoszą do tematu, albo opisów, w których nawet nie ma pokazanego takiego kubka po wielokrotnym myciu. W związku z tym, że ja na swojej cenię sobie szczerość, nigdy nie zaproponowałabym rozwiązania, które nie ma pokrycia z rzeczywistością. Zatem bierzmy się do roboty i sprawdźmy ten nowy sposób! :-)

Dodatkowo zaproponuję stworzenie podobnych w wykonaniu poszewek na poduszki, które z pewnością staną się ciekawym elementem ozdobnym w naszym domu.

Po inne poradniki i pomysły zapraszam na mojego bloga: sztukastudiowania

Nawiązując do mojego pierwszego kubka z napisem, o którym pisałam wyżej, muszę wspomnieć, że wytrzymał stosunkowo długo: około 10 miesięcy. Grafika po tym czasie zmyła się całkowicie i nie pozostawiła po sobie żadnych śladów, zatem możliwe jest jej ponowne naniesienie. Myślę, że jego trwałość naruszyło mycie szorstką stroną gąbki, czego nie można robić w przypadku kubków ozdobionych tymi markerami. Więc jeśli zależy wam na jak najdłuższym nacieszeniu się obrazkiem, czy napisem – myjcie je tylko miękką stroną i nigdy nie wstawiajcie do zmywarki.

Czego potrzebujecie:

– markera Sharpie – kupiłam Sharpie Industrial (do wszystkich powierzchni). Można też użyć zwykłego Sharpie. Natomiast Stained (do materiału) się nie nadaje (zmyje się). Opcjonalnie by przedłużyć trwałość grafiki polecałabym też Sharpie z serii olejnych.

– ceramiczny kubek/filiżankę/talerz (cokolwiek chcecie) – pamiętajcie, by użyć naczyń, które mogą być pieczone w wysokich temperaturach bez pękania

– pomysł – możecie napisać słowa swoich ulubionych piosenek, narysować coś śmiesznego, albo osobistego – bądźcie kreatywni

JAK WYKONAĆ:

1. Na czysty, suchy kubek nanieś napis/grafikę. Jeśli potrzebujesz zrobić to na próbę: wykorzystaj coś łatwo zmywalnego, jak np. cienkopis.

2. Popraw naniesiony wcześniej napis za pomocą markera sharpie.

3. Następnie przed wypieczeniem delikatnie gąbeczką zmyj napis z pod spodu – powinien łatwo wydobyć się spod sharpie.

4. Popraw miejsca, z których ubyło koloru.

5. Wypiecz kubek przez 45minut w 220 stopniach w piekarniku. Ważne, by wstawić go do zimnego piekarnika, aby stopniowo się rozgrzewał i nie pękł.

Wybrałam śmieszny cytat z Harry’ego Pottera (jestem fanką książek). Który mówi ,,Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego” i jest powiązany z Mapą Huncwotów. Czy ktoś to pamięta? :-) Myślę, że wygląda świetnie na kubku!

USPRAWNIONY POMYSŁ: Oto na co czekaliście. Mój najnowszy pomysł pomoże waszej grafice utrzymać się dłużej bez szwanku. Co to jest? Dwu stopniowe pieczenie! To takie proste. Zatem, gdy już raz wypieczecie swoje grafiki, zaczekajcie aż kubki kompletnie ostygną (może to być następnego dnia). Poprawcie jeszcze raz wszystkie linie przy pomocy markera i znowu wypieczcie przez 45min w 220 stopniach. Gwarantuję, że będziecie zadowoleni.

A tu widać proces pieczenia. Mój drugi kubek jest podpisany z obu stron. Napisałam ,,Wlałam redbulla do mojej kawy i teraz widzę dźwięki” – pomyślałam, że to zabawne, gdy po raz pierwszy napotkałam to w internecie. A że jestem miłośniczką kawy, nadało się idealnie. Po drugiej stronie tego samego kubka wypisałam: E=MC2 Energy = milk * coffee 2. I zgadza się z moim codziennym przepisem. Zawsze robię kawę z 1/3 kubka wypełnionego mlekiem.

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubek na zdjęciu poniżej był używany i myty codziennie przez ponad dwa tygodnie (miękką stroną gąbki). Grafika bez szwanku!

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)A teraz pora na poszewki.

CZEGO POTRZEBUJECIE:
– poduszki (40x40cm) – swoją znalazłam w Jysku za nie więcej niż 5zł
– poszewka (40x40cm) – także z Jysku za 3zł
– czarny i czerwony marker do tkanin ,,Stained by Sharpie” (lub inne)
– kartka papieru
– ołówek

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest wybór cytatu/rysunku, który chcecie mieć na swojej poszewce. Możecie to wydrukować i użyć jako wzoru, ale osobiście wolę po prostu narysować wszystko odręcznie ołówkiem.

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób) Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Umieść kartkę papieru w środku poszewki. W razie gdyby marker przebijał.

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Wypełnijcie litery używając markerów

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Poszewka wykonana w ten sposób może być prana w pralce. Wykorzystałam już kiedyś te markery do zrobienia koszulki z napisem i zapewniam was, że po praniu całość wygląda tak samo. :-) Poduszkę, którą widzicie na zdjęciu mam już rok.

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób) Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób) Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Tu zdjęcie z najnowszą z nowymi napisami. Ta po lewej, jak wspomniałam ma już rok. Była wielokrotnie prana.

Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)A do pełnego wykorzystania markerów, lub jako dodatkowy prezent/ upominek / ozdobę. Proponuję też użycie ich na płótnie – wychodzą naprawdę fajne efekty. Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)Mam nadzieję, że zainspirowałam was do ponownego poeksperymentowania z domowymi ozdobami.
Pozdrawiam, Magda.

Ocena: 3.76/5 (głosów: 78)

Podobne posty

53 komentarzy do “Kubki i poduszki z własnymi, niezmywalnymi napisami (ulepszony sposób)

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?