Piracka szabla

Piracka szabla

Tym razem cały projekt z jednego kawałka drewna. Można by powiedzieć, że rzeźbiarski :)

Na „tapet” trafiła brzozowa decha ok. 3 cm grubości.

Piracka szabla

Wyciąłem odpowiedni kawałek.

Piracka szabla

Deseczkę przestrugałem z obu stron i naszkicowałem pożądany kształt. Pirackie klimaty :)

Piracka szabla

Następnie w miarę możliwości wycięcie według planu. Ciąłem piłą japońską. Jedynie środek uchwytu nawierciłem korbą i zbędny materiał wybrałem dłutem.

Piracka szabla

Potem przyszedł czas na odchudzenie ostrza.

Piracka szabla

Posłużyłem się ręcznym strugiem płaszczyznowym strugając głównie od rękojeści wzdłuż ostrza aż do szpicu. Jedynie zakamarki w miejscu gdzie ostrze styka się z rękojeścią wybierałem dłutem.

Piracka szabla

Nadałem też trochę kształtów rękojeści. Na tym etapie głównie dłutem. Gdybym dziś się za to zabierał całą rękojeść zrobiłbym nożykiem rzeźbiarskim, ale jak to mówią, mądry Polak po szkodzie.

Piracka szabla

Z tępą szabelką ciężko będzie siać postrach na morzach i oceanach więc trzeba trochę naostrzyć :) Za ostrzałkę posłużył mały ośnik firmy Kunz. Niezastąpiony przy wszelkich krzywiznach.

Piracka szabla

Po takim przygotowaniu zostało już tylko szlifowanie. Najpierw trochę zgrubnie tarnikiem, a potem pilniki i papiery ścierne. Rękojeść ma nieregularne kształty więc pracując z tarnikami trzeba uważać na paluchy. Ja tradycyjnie się dziabnąłem. Ale to dobrze. Cóż to byłaby za szabla, która nie widziała nawet kropli krwi. A tak, można powiedzieć, pierwszą krew ma już za sobą.

Piracka szabla

Na wykończeniu zabejcowałem rękojeść, żeby ładnie kontrastowała z jasną klingą, dałem olej lniany i szelak. Na sam koniec jeszcze pszczeli wosk.

Piracka szabla

Piracka szabla

Piracka szabla

Ahoj! Można wciągać kotwicę i wypływać na szerokie wody. Siać postrach na morzach i oceanach, łupić, grabić, zwiedzać egzotyczne krainy i szukać skarbów na bezludnych wyspach :)

Piracka szabla

Ocena: 5/5 (głosów: 11)

Podobne posty

Drapak dla kota

Drapak dla kota

4 komentarzy do “Piracka szabla

Odpowiedz

anuluj

Piracka szabla

Masz uwagi?