Przeróbka Kompresora Samochodowego Na Mini Kompresor

Przeróbka Kompresora Samochodowego Na Mini Kompresor

Witam ! Dzisiaj przedstawię wam mój pomysł na mini kompresor samochodowy. Pomysł zrodził się nagle gdy chciałem oddać kawałek nierdzewnej rury na złom. Rura, która mi została ma średnicę 80mm i jest długa na 165mm i akurat spasowała mi idealnie pod kompresor samochodowy który ma 155mm długości. Więc postanowiłem pospawać końce rury i zrobić z niej zbiornik na powietrze do kompresora.

Potrzebne materiały

1x Rura nierdzewna o średnicy 80mm x 165mm

2x Blacha nierdzewna 1,5mm o wymiarach 100mm x 100mm

1x Blacha nierdzewna 1,5mm o wymiarach 100mm x 165mm

1x Kompresor samochodowy

1x Szybkozłączka żeńska do powietrza 3/8 cala gwint wewnętrzny

1x Kolanko 3/8 cala gwint zewnętrzny | zewnętrzny

1x Reduktor 1/2  cala gwint zewnętrzny | 3/8 gwint wewnętrzny

1x Kolanko 1/2 cala gwint zewnętrzny | wewnętrzny 

1x Nypel 1/2 cala gwint zewnętrzny | zewnętrzny

2x Nypel 1/2 cala gwint wewnętrzny | wewnętrzny

1x Zawór zwrotny do wody 1/2 cala gwint wewnętrzny | wewnętrzny 

1x Przejściówka 1/2 cala na wężyk (trzeba dobrać końcówkę na wężyk do średnicy wężyka od kompresora)

1x Manometr z gwintem 1/8 cala

1x Reduktor 3/8 cala gwint zewnętrzny | 1/8 gwint wewnętrzny 

4x Śrubki m4

4x Podkładka m4

Zaczynamy

Na początek wiercimy wiertłem 13mm po 1 otworze na środku na blachach o wymiarach 100mm x 100mm

Następnym krokiem jest wywiercenie otworu na reduktor 3/8 cala gwint zewnętrzny | 1/8 gwint wewnętrzny. Wiercimy go 35mm od krawędzi rury.  Otwór wierciłem metodą prób i błędów wiertłem stopniowanym. Otwór powinien być pasywny w stosunku do reduktora. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Przed spawaniem należy przymierzyć wszystkie elementy. Trzeba przyłożyć blachy 100mm x 100mm do krawędzi rury. Krawędzi blachy 100mm x 165mm przykładamy do blach 100mm x 100mm tak aby powstało coś w stylu litery U i wkręcić manometr i sprawdzić czy nie będzie kolidował z blachą 100mm x 165mm która będzie służyła za podstawkę do zamontowania kompresora.

Po przymierzeniu wszystkiego zaczynamy spawać.  Powinno to wyglądać tak:

Gdy wszystko pospawamy staramy się jak najbardziej wyprostować elementy które się pogięły podczas spawania od temperatury. Następnie spawamy blachę montażową kompresora i malujemy zbiornik czarną farbą w sprayu. 

Przystępujemy do wiercenia otworów montażowych kompresora i zamocowaniu go oraz wszystkich elementów:

W sklepie w którym kupowałem elementy nie było odpowiedniej redukcji na wężyk od kompresora więc musiałem sobie jakoś poradzić. Kupiłem więc przejściówkę 1/2 cala na wężyk z średnicą wewnętrzną 6mm i dolutowałem kawałek rurki miedzianej 6mm (wężyk wchodzi teraz ciasno na redukcję): 

Efekt końcowy:

Ocena: 4.83/5 (głosów: 6)

Podobne posty

9 komentarzy do “Przeróbka Kompresora Samochodowego Na Mini Kompresor

  • Projekt fajny. Nie widać wszystkich operacji, ale można się domyślić, o co chodzi.
    Natomiast przyczepię się do pisowni. Jak to “wężyk wchodzi pasywnie”? Nie powinno być pasownie?

    Odpowiedz
  • Wszystko było by ok po za denkami rury .Nigdy nie stosuje się w urządzeniach ciśnieniowych płaskich denek zawsze muszą być wyoblone ,ponieważ spaw jest bardziej wytrzymały na rozrywanie niż na ścinanie dlatego bojlery (lub inne urządzenia ciśnieniowe )po mimo że pracują na niższym ciśnieniu niż sprężarka są wykonywane z denkami wyoblonymi
    Pomysł dobry rozumiem że w warunkach domowych zrobić denko półokrągłe jest nie lada wyzwaniem tak że prószę się moją odpowiedzią zbytnio nie przejmować
    pozdrawiam KK

    Odpowiedz
  • Pomysł fajny jak ktoś ma niepotrzebny kompresor, bo jakby trzeba było specjalnie kupować to się nie opłaca za taką samą cenę można kupić gotowy mini kompresor. Jeszcze bym tylko dodał, że odejmując się takiego projektu nie można wybierać tych Chińskich bubli za 30 zł. bo to strata czasu i pieniędzy.

    Odpowiedz
  • Wszystko ok ale ten zbiornik ;)
    Na twoim miejscu kupił bym zbiornik aluminiowy około 6litrów na aukcji od 25zł od audi a8 :)
    Ja taki kupiłem :D

    Odpowiedz
  • Dobry pomysł! Jeśli wprowadzi Pan zmiany w kompresorze, to warto by było uaktualnić wpis, bo jestem sam ciekaw, ajk finalnie będzie sprawował się kompresor np. z zaworem bezpieczeństwa.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?