Przydatny gadżet!

Przydatny gadżet!

Witam!

Dzisiaj chciałbym Wam pokazać jak zrobić bardzo efektowny gadżet kuchenny dla FACETA.

Na wstępie trzeba zamówić 2 rzeczy, których zwykle nie mamy w domu:

1. Ścienny otwieracz do butelek;

2. Odpowiedniego rozmiaru magnes neodymowy.

Gdy skompletujemy wszystkie elementy przystępujemy do działania.

Przydatny gadżet!

Wybieramy odpowiedni materiał i określamy rozmiar naszego otwieracza. Ja wybrałem sztachetę olchową o szerokości 9 cm i grubości 2 cm.

Dociąłem ją na długość 20 cm. Następnie przeszlifowałem całość, kończąc papierem o gramaturze 240.

Kolejnym elementem jest dekoracja. Ten egzemplarz zrobiłem dla fana drużyny Chicago Bears, dlatego na froncie wylądowało logo klubu. Po wydrukowaniu w laserówce logo w odpowiednim rozmiarze i w lustrzanym odbiciu wtarłem NITRO przez szmatkę i docisnąłem wydruk łyżką.

Przydatny gadżet!

Przydatny gadżet!

Kolejnym etapem było pierwsze lakierowanie.

Przydatny gadżet!

Następnie przyszła kolej na wiercenie otworu pod magnes.

Przydatny gadżet!

Po kilku testach wybór padł na pierścieniowy magnes neodymowy o średnicy 40 mm i grubości 6 mm. Wydaje mi się, że jest to najmniejszy z możliwych magnesów do tego zastosowania. Przydatny gadżet!

Niestety moje ręczne wiercenie chyba nie jest tak idealne i magnes rusza się w środku otworu. Dlatego trzeba go tam jakoś unieruchomić. Z pomocą przyszedł pistolet z klejem na gorąco.

Przydatny gadżet! Przydatny gadżet!

Takie rozwiązanie powinno być i trwałe, i skuteczne.

Kolejny krok to upiększanie, to znaczy fazowanie krawędzi. Do tego celu użyłem przystawki do Dremela, dzięki której multiszlifierka staje się małą frezarką.

Przydatny gadżet!

Ostatnie elementy projektu to ostateczne szlifowanie i wyrównywanie drobnym papierem ściernym i nałożenie jeszcze 2 warstw lakieru.

Na koniec pozostaje tylko dokręcić otwieracz i gotowe!

Przydatny gadżet!

Niestety dołączone wkręty były za długie do tej deski dlatego wcześniej musiałem je trochę skrócić.

Przydatny gadżet!

Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko przetestować ten unikalny sprzęt…

Ccccyyyyy… Wakacyjny Chillout uważam za rozpoczęty:)

* Niestety z uwagi na to, że w każdej chwili mogę jechać przywitać na tym świecie nowego potomka, opisywany otwieracz nie został jeszcze przetestowany. Dlatego na filmiku widać pierwszą moją wersję otwieracza.

Ocena: 4.62/5 (głosów: 110)

Podobne posty

32 komentarzy do “Przydatny gadżet!

Odpowiedz

anuluj

Przydatny gadżet!

Masz uwagi?