Rysownik Arduino

Rysownik Arduino

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Rysownik Arduino

Witam was drodzy majsterkowicze. Zastanawiałem się nad opublikowaniem tego postu ale jednak się namyśliłem. Zabawę z Arduino zacząłem jakieś 2 lata temu. Ta platforma programistyczna i język od razu przypadł mi do gustu.

Od razu uprzedzam że jest to mój pierwszy taki artykuł. Proszę o napisanie w komentarzach wasze sugestie. Z kolejnymi artykułami będę starał się udoskonalać projekty.

Dzisiaj postaram się wam krótko i zwięźle opowiedzieć o moim projekcie. Projekt i szkic może nie jest rozbudowany ale myślę, że się wam spodoba. Od dawna chciałem stworzyć urządzenie, które będzie pisało, rysowało z nas. Więc wymyśliłem ramię do którego jest przymocowany długopis, którym można sterować za pomocą dwóch potencjometrów. Przejdźmy do projektu.

Elementy, które będziemy potrzebować :

  1. Arduino w moim przypadku UNO
  2. serwomechanizmy
  3. płytka stykowa
  4. przewody połączeniowe
  5. długopis lub marker
  6. 2 patyki(kawałki listewek)
  7. klamerka

Mechanika :

  1. Upewnij się, że serwa są w środku ich zakresu.
  2. Jedno z serwomechanizmów przymocuj taśmą lub śrubami do stabilnego podłoża.
  3. Do orczyka przymocuj kawałek listewki i zabezpiecz go np.klejem na gorąco.
  4. Na drugim końcu listewki przymocuj drugie serwo.
  5. Do niego przymocuj listewkę jak w pierwszym przypadku.
  6. Na samym końcu listewki przymocuj klamerkę do której włóż długopis.

Cały mechanizm przedstawię na końcu artykułu.

Podłączenie do Arduino :

Rysownik Arduino

  1. Potencjometry należy podłączyć pod analogowe piny A0 i A1.
  2. Serwomechanizmy są podłączone pod piny 9 i 10.

Program Arduino :

 #include <Servo.h> // biblioteka

int potPin1 = 0;  // anologowe wejście A0
 int potPin2 = 1;  // anologowe wejście A1
int servoPin1 = 9;  // serwo podłączone pod 9 pin
 int servoPin2 = 10;  // serwo podłączone pod 10 pin
Servo servo1, servo2;

void setup()
 { 
servo1.attach(servoPin1);
   servo2.attach(servoPin2);
Serial.begin(9600);
 } 

 void loop() 
{
   int reading1 = analogRead(potPin1); // wartośc potencjometru
int reading2 = analogRead(potPin2); // wartośc potencjometru
   int angle1 = reading1 / 6;             
int angle2 = reading2 / 6;
   servo1.write(angle1);
servo2.write(angle2);

Serial.print(angle1);
   Serial.print(", ");
Serial.println(angle2);
 }

Potencjometry służą do poruszania serwomechanizmów.

Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia mechaniki, ale postaram się ukazać wam na rysunku. Mniej więcej będziecie wiedzieć o co chodzi.

Rysownik Arduino

Możliwość rozbudowy :

Kiedy już zrobisz ten projekt możesz usunąć potencjometry i w programie dodać w pętli ruchy serwomechanizmów. Dzięki temu możesz zautomatyzować ten projekt.

Życzę miłej zabawy ;)

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Ocena: 2/5 (głosów: 1)

Podobne posty

13 komentarzy do “Rysownik Arduino

Odpowiedz

anuluj

Rysownik Arduino

Nie przegap nowych projektów!

Zapisując się na nasz Newsletter będziesz miał pewność, że nie przegapisz żadnego nowego projektu opublikowanego w Majsterkowie!

Od teraz nie przegapisz żadnego projektu!

Masz uwagi?