SKRZYNKA RYMARZA

SKRZYNKA RYMARZA

Równie dobrze mogłaby to być skrzynka kaletnika czy szewca,  są to zawody rzemieślnicze które  wraz ze wzrostem uprzemysłowienia, stopniowo zanikają, ale łączy je jedno:  są to zawody które są nierozłącznie związane z obróbką skóry.

A że od pewnego czasu,  także i ja polubiłem prace związane z wykonywaniem różnych przedmiotów ze skóry,  a w związku z tym faktem przybyło mi sporo specjalistycznych narzędzi przeznaczonych do jej obróbki – więc aby je  przechowywać w jednym miejscu, konieczna była jakaś skrzynka narzędziowa. Nie chciałem jednak aby to była kolejna uniwersalna skrzynka z PCV kupiona w markecie, tylko coś co będzie skrojone  „na miarę” zgodnie z moimi potrzebami, tak aby w każdej chwili mieć nie skrępowany dostęp do narzędzi i akcesoriów kaletniczych. Zanim skrzynka przybrała obecną postać parokrotnie zmieniałem koncepcję budowy tak aby była w pełni funkcjonalna, jednym słowem koncepcja się zmieniała wraz z postępem prac.

Praktycznie całość została wykonana ze sklejki grubości 10mm, jedynie dna szufladek wykonałem z nieco cieńszej 4mm. Do połączenia ze sobą poszczególnych elementów, użyłem kleju Wikol oraz dodatkowo wzmocniłem wszystko wkrętami do drewna.

Na samym początku wyciąłem elementy niezbędne do zmontowania szkieletu skrzyneczki,

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 350 zł!

SKRZYNKA RYMARZA

oraz przygotowałem element mający służyć jako uchwyt do przenoszenia,

SKRZYNKA RYMARZA

następnie w szyldach szufladek i pokrywach górnych wykonałem przy pomocy otwornicy podcięcia do otwierania.

SKRZYNKA RYMARZA

Po skręceniu powstała rama z miejscami na umieszczenie szufladek i przegródek na narzędzia

SKRZYNKA RYMARZASKRZYNKA RYMARZASKRZYNKA RYMARZASKRZYNKA RYMARZA

Pozostało już tylko wykonać szufladki w których zamontowałem różne układy przegródek, wszak niemal każda ma mieć inne przeznaczenie.

SKRZYNKA RYMARZA

I zamocować na małych zawiasach górne pokrywy.

SKRZYNKA RYMARZASKRZYNKA RYMARZASKRZYNKA RYMARZA

wewnątrz górnych przegródek wkleiłem ograniczniki zapobiegające wpadaniu do środka pokryw.

SKRZYNKA RYMARZA

Teraz już pozostało dorobić blokady zapobiegające wypadaniu szufladek w trakcie przenoszenia,

SKRZYNKA RYMARZA

oraz z boku miejsce na umieszczenie podkładki do przecinania skóry.

SKRZYNKA RYMARZA

Po zmontowaniu wszystkiego w całość wszystkie ubytki i niedoskonałości zostały uzupełnione akrylową szpachlą do drewna i oszlifowana.

SKRZYNKA RYMARZA

Na koniec skrzynka została pokryta mocno rozcieńczoną bejcą do drewna, a po wyschnięciu pokryta warstwą pasty na bazie wosku pszczelego i terpentyny balsamicznej.

SKRZYNKA RYMARZA

Ocena: 5/5 (głosów: 5)
SUPLA.ORG - patron działu Majsterkowanie

Podobne posty

Odpowiedz

anuluj

SKRZYNKA RYMARZA

Masz uwagi?