Tester termometrów elektronicznych

Tester termometrów elektronicznych

Moja propozycja to tester termometrów elektronicznych. Tester służy do badania termometrów bezdotykowych.

Tester termometrów elektronicznych

Zestawienie części:

  • Regulator Mikroprocesorowy AR651: 2szt
  • Czujnik temperatury PT100 w klasie dokładności A: 2szt
  • Przekaźnik elektroniczny SSR DC/DC: 2szt
  • Rezystory 25W/100ohm: 2szt
  • Zasilacz stabilizowany 24V: 1szt
  • Obudowa

Tester termometrów dedykowany jest serwisom, aptekom, szpitalom. Zadaniem testera jest badanie prawidłowego działania termometrów bezdotykowych.

Głównymi atutami urządzenia jest stabilne działanie. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu „poduszki powietrznej” po między grzałką i punktem pomiarowym. Takie podejście gwarantuje precyzyjne utrzymywanie temperatury, która waha się w przedziale +- 0.1 stopnia w ciągu godziny.

Minusem takiego rozwiązania jest stosunkowo długi czas potrzebny do nagrzania się punktów, który wynosi ok. 40 minut od włączenia.

Tester termometrów elektronicznych

Budowa

Do zbudowania urządzenia można wykorzystać gotowe obudowy dostępne w sklepach elektronicznych. Rozmiar obudowy: 258x174x80

Można również obudowę wydrukować.

Punkty kontrolne wykonane są z 2 profili aluminiowych 58x38x3. Profile łączymy ze sobą i na środku wiercimy otwór fi 4,2 na głębokość 15mm. W tym profilu umieszczony będzie czujnik PT100. Na wierzchu profilu przyklejamy taśmę izolacyjną. Taśma izolacyjna ma zbliżony współczynnik emisyjności do skóry człowieka.

Tester termometrów elektronicznychTester termometrów elektronicznychTester termometrów elektronicznych

Tester termometrów elektronicznych

W otwór wkładamy czujnik PT100

Punkty kontrolne montujemy od spodu górnej części obudowy

Tester termometrów elektronicznych Tester termometrów elektronicznych

Grzałki wykonane są profili aluminiowych w których umieszczone są rezystory w obudowie aluminiowej. Bardzo istotne jest aby zachować odległość między grzałką, a punktem kontrolnym. Wystarczy 1-3 milimetrów.

Tester termometrów elektronicznych

Mierniki montujemy w przednim panelu

Tester termometrów elektronicznychTester termometrów elektronicznych

Po założeniu mierników możemy zacząć podłączać przewody

Tester termometrów elektronicznych

Po podłączeniu przewodów włączamy urządzenie i ustawiamy temperatury: 36,6 i 40,0 stopni.

Następnie przeprowadzamy kalibrację. Kalibracja jest czasochłonna ale dzięki temu, że temperatura jest bardzo stabilna w krótkim czasie dobierzemy odpowiednie nastawy. Na koniec należy poddać urządzenie testom w firmie, która wydaje certyfikaty. W Poznaniu taką firmą jest Merazet. To ważne aby mieć pewność co do wskazań temperatur i nie należy na tym oszczędzać!

Tester termometrów elektronicznych

Tester termometrów elektronicznych

Tester termometrów elektronicznych

https://www.youtube.com/watch?v=zuZsNJhUl3c

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 4.7/5 (głosów: 10)
print-ME.pl - patron działu Druk 3D

Podobne posty

5 komentarzy do “Tester termometrów elektronicznych

    • andy, na samym wstępie wyraźnie napisałem komu dedykowany jest tester. Jestem przekonany, że zagląda na tego bloga sporo serwisantów, którzy w pracy naprawiają między innymi termometry bezdotykowe. Piecyki kalibracyjne są bardzo drogie i mają jedną podstawową wadę: posiadają tylko jeden punkt pomiarowy.

      Odpowiedz
      • To przez moje staroświeckie pojmowanie znaczenia słowa „majsterkowanie”, które nigdy nie kojarzyło mi się z pracą zawodową tylko z dłubaniem w domu i dla domu :) . Dlatego zawsze mnie dziwią tego typu projekty (nawet niech będą dopracowane jak Twój) na portalu dla majsterkowiczów.
        To tak jak na Elektrodzie – wklei ktoś jakiś projekt na arduino i już jest jazda że to portal dla zawodowców, serwisantów itp a nie amatorów co klocki składają :)

        Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Tester termometrów elektronicznych

Masz uwagi?