Wielki test czujników parkowania

Wielki test czujników parkowania

Hejka,
kilka razy wspominałem już Wam (tutaj na blogu, jak i na FB oraz Instagramie), że otworzyliśmy w Zielonej Górze makerspace Fabryka Pasji. Od ponad roku udostępniamy wszystkim chętnym majsterkowiczom takie pracownie, jak stolarnia, ślusarnia, studio foto oraz pracownia elektroniczna (z kilkoma drukarkami 3D). Od kilku miesięcy, dzięki współpracy z firmą eport2000.pl mamy do dyspozycji również… warsztat samochodowy z prawdziwego zdarzenia – z podnośnikiem i szafkami pełnymi narzędzi :)

W warsztacie, oprócz najróżniejszych szalonych projektów (aktualnie jesteśmy w trakcie przerabiania gokarta na wersję nieco bardziej terenową;), będziemy kręcić także serię filmów poświęconych majsterkowaniu przy aucie. Czyli takie typowe DIY w wersji motoryzacyjnej ;)

motoMAJSTER w serwisie samochodowym

Jakim tematom będą poświęcone nasze filmy? Sami nie wiemy ;) Nie chcemy prowadzić serii wg jakiegoś sztywnego planu, dlatego będziemy zajmować się tematami, o które sami poprosicie. I tak np. powstał pierwszy odcinek, w którym przetestowaliśmy, specjalnie na Wasze życzenie, pięć popularnych zestawów czujników parkowania – począwszy od takich za 50 zł, a na zestawie za 270 zł kończąc.

Czy kupując czujniki parkowania warto wydać więcej pieniędzy na zestaw znanej marki? Przekonajcie się sami :)

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości ponad 1600 zł!

PS – wielkie podziękowania dla mojej kochanej Justyny, która zagrała świetną kaskaderską rolę w wejściówce do filmu ;) Podziękowania ślemy także firmie eport2000.pl;, która udostępniła nam wszystkie zestawy do testów.

UWAGA! Czujniki BLOW będące obecnie w ofercie eport2000.pl pochodzą z innej partii i różnią się od tych zaprezentowanych w teście.

Przed zakupem sugeruję skontaktować się ze sklepem i dopytać, czy wróciły do sprzedaży czujniki, które były testowane w tym materiale.

W drugim odcinku na pewno zajmiemy się montażem zestawu, który wygrał powyższy test. A co będzie dalej? To już zależy od Was. Jeżeli macie jakieś prośby, sugestie czy pomysły, piszcie śmiało w komentarzach. I nie zapomnijcie dać suba na YT, żeby nie przegapić kolejnych odcinków!

Dzięki! I do zobaczenia w kolejnym odcinku!

Szerokości i przyczepności! ;)

Ocena: 5/5 (głosów: 1)

36 komentarzy do “Wielki test czujników parkowania

  • Łukasz, mam prośbę o uzupełnienie testu o elektromagnetyczne czujniki parkowania. W internecie mało na ich temat jest, a może to hit, a nie kit. Dałbyś radę? :)

    Odpowiedz
  • Test OK ale autor testu nie zwrócił uwagi na jedną zasadniczą rzecz. W codziennej eksploatacji auto się brudzi i z własnego doświadczenia wiem że zabrudzone czujniki parkowania lubią głupieć. Nie wszystkie ale są takie modele na naszym rynku.
    I jeszcze jedna sprawa czy takie czujniki można malować pod kolor karoserii?

    Odpowiedz
    • Teraz nie mam jak sprawdzić, ale wydaje mi się, że większość tych testowanych zestawów można było spokojnie malować.

      Z brudem masz rację – może powodować różne problemy. Niestety w warunkach laboratoryjnych ciężko jest zasymulować naturalne przybrudzenie czujników (szczególnie, że we wszystkich zestawach trzeba by to zrobić w identyczny sposób).

      Odpowiedz
  • Łukaszu – byłbym bardzo wdzięczny za test kamerek internetowych. W necie można obejrzeć porównania jakichś poszczególnych modeli, ale nigdzie nie ma kompleksowego porównania większej ilości popularnych modeli. Na pewno wiele osób by doceniło taki materiał!
    Dzięki!

    Odpowiedz
    • Kilka osób już mi sugerowało ten temat, więc trzeba o nim pomyśleć :) Z resztą – pamiętam, jak sam kupowałem swoją kamerkę. Też ciężko było o jakiś rzetelny materiał porównawczy (prezentacja kamerki A byla kręcona w dzień, kamerki B wieczorem, kamerki C w czasie deszczu… – i weź tu porównaj jakość obrazu;)

      Odpowiedz
  • Witam. Brakuje testu na wykrywanie podłoża np drobne kamienie (tereny parkingów) czujniki często świrują , czy wykrywają padający deszcz lub śnieg,

    Odpowiedz
      • Mario: @Łukasz Więcek:
        A gdzie kupiłeś zestaw BLOW, z tym jak na filmie wskaznikiem ledowym obrazujacym kazdy czujnik indywidualnie, bo dotychczas znalazlem tylko BLOW ale z podzialem na L i R strone auta…..a tej z testu ciezko znalesc

        Odpowiedz
  • Chętnie bym zobaczył porównanie wydajności różnych anten radiowych. Ostatnio popularne stały się anteny typu shark. Ciekawi mnie czy mają one rację bytu czy tylko nadają się jako ozdoba dla osób nie używających radia.

    Odpowiedz
    • PS. Chyba czas by powtórzyć test. Na necie nożna znaleźć wiele nowych czujników np. czujniki w ramce z tabliczki rejestracyjnej oraz przeróżne inne w cenie 80-200zł (dużo z nich jest w sklepie conrad).

      Odpowiedz
  • Kupilem czujniki blow ps 1. Zamontowalem je w identycznym passacie i dziwnie sie zachowuja. Po zamontowaniu nic nie pokazywaly ale zadzwonilem do sprzedawcy ze chyba sa uszkodzone. Sprzedawca zasugerowal aby centralke owinac folia aluminiowa w celu izolacji centralki od zaklocen ktore emituje instalacja elrktryczna auta. Po tym zabiegu cos pokazuja ale glupieja. Macie moze jakies rady pomysly co jeszcze mozna z tym zrobic?

    Odpowiedz
    • Hm… strasznie dziwna sprawa. W którym miejscu zainstalowałeś centralkę i którędy pociągnąłeś przewody?
      Może masz w instalacji auta coś, co sieje zakłóceniami (jakaś chińska ładowarka do smartfonów, przetwornica 12V-230V, czy coś jeszcze innego)?

      Odpowiedz
  • Od jakiegoś czasu szukam sprawdzonego zestawu czujników przód – tył. Nie znalazłem nic ciekawego oprócz zestawu Vertex z 8 sensorami. Po tym filmie bardziej się przekonałem do do zakupu 2 zestawów Blow. Jak sensownie zestaw z przodu auta aby ciągle nie był uruchomiony. No i chciałbym zakupić tę z dobrej partii towaru.

    Odpowiedz
  • Z komentarzy wywnioskowałem, że testowanego zestawu Blow już się nie zakupu. Więc jaka alternatywa dla zestawu przód- tył. Czy zestaw Vertex 8 sensorów może się nadawać. W tym teście źle nie wypadł, tylko jakieś problemy przy montażu czujników były. Będę montował w Xsara Picasso r. 2003

    Odpowiedz
  • Witam,
    Czy macie w planach przeprowadzenie testu alternawycnych czujników parkowania jakim są elektromagnetyczne taśmy?
    W moim W203 idelnie pasowałąby w tylnej listwie zderzaka, a okablowanie można podpiąć do ramki tylnej lampy. Szybka robota i może okazać się skuteczna. Waham się jedynie dlatego, że czytałem opinie o wadliwych pomiarach w przypadku deszczowych dni, bądź mokrego zderzaka. Zastanawiam się czy może pomiad jest niedokładny ponieważ w jakiś sposób dostaje sięwoda do tej listwy i zakłuca jej pracę. W W203 myślałem zabezpieczyć z dwóch stron tą taśme tak, aby woda absolutnie nie dostawała się na taśmę.
    Myślę, że wiele osób było by Wam wdzięcznych za taki test alternatywnych czujników :)
    Pozdrawiam

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?