Tokarka do drewna z taniej wiertarki marketowej

Witam

Wiem, że na majsterkowo rządzą projekty arduinowo-elektroniczne ale będę starał się od czasu do czasu promować prace w zakresie umiejętności ręcznych. Od kilku dni budowałem tokarkę do drewna ze marketowej wiertarki, ponieważ takie urządzenia są strasznie drogie. Do budowy wykorzystałem troszkę drewna oraz garść wkrętów. Jako, że plan na budowę powstawał w trakcie prac, dlatego obraz budowy będzie się rozwijał w trakcie kolejnych zdjęć.

Zacząłem od znalezienia deski, która by się nadawała na podstawę oraz od wymierzenia miejsca w którym miała być przymocowana wiertarka.

Następnie musiałem przygotować łoże w którym miała oprzeć się wiertarka. Użyłem do tego płaskiego wiertła do drewna.

Następnie wykonałem z drewnianego klocka łoże na łożysko wraz ze śrubą, która miała dociskać materiał.

Całość zamontowałem na większym klocku, który będzie regulowany w płaszczyźnie osi drukarki. By można było regulować położenie docisku wywierciłem podłużne nacięcie.

Wrzeciono, które ma trzymać materiał i nim obracać wykonałem ze śruby dziesiątki oraz nakrętki, którą gumówką starałem się naciąć tak by powstał trójząb.

Już teraz wiem, że to wrzeciono to słaba część tego projektu i jeśli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł na wykonanie lepszego wrzeciona to proszę pisać w komentarzach. Wszystko trzeba było zmontować w całość.

No i trzeba było skończyć podstawę do której chciałem przymocować całość.

A całość po zmontowaniu wygląda następująco:

W pewnym markecie za 60 zł kupiłem ręczne noże tokarskie. Na końcu tego artykułu można zobaczyć działanie tokarki na filmiku. Proszę o wszelkie sugestie dotyczące wrzeciona, które jest troszkę kulawe. Aha, będzie też dłuższa szpila dociskająca by móc w środku żłobić toczone przedmioty.

Ocena: 4.48/5 (głosów: 92)

Podobne posty

32 komentarzy do “Tokarka do drewna z taniej wiertarki marketowej

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?