Projekt zajął II miejsce w konkursie w dziale Druk 3D Uchwyt na słuchawkę prysznicową ze zintegrowaną półką

Uchwyt na słuchawkę prysznicową ze zintegrowaną półką

Przez długi czas męczyło mnie schylanie się do żelu pod prysznic ustawionego na brzegu wanny. Nie miałem możliwości wywiercić otworu w ścianie, a wszelkie półki mocowane na przyssawki odpadają z powodu faktury kafli. Poza tym są ze stali, ciężko się je myje i paskudnie rdzewieją. Plastik wydał mi się więc dobrym materiałem na półkę, a połączenie półki z uchwytem sprawiło, że obyło się bez wiercenia – stare mocowanie zamieniłem na nowe, z półką.

Projekt został wykonany w programie Fusion360. Trójwymiarowy model można obejrzeć w przeglądarce internetowej pod adresem: https://a360.co/2IyCQht

Model dostosowany jest do otworów jakie miałem w ścianie – rozstaw 42mm. Na półce mieści się jeden lub dwa płyny do mycia. 

Oprócz pliku STL do projektu dołączam też plik STEP, który w razie potrzeby można zaimportować w dowolnym programie typu CAD i zmienić rozstaw otworów.

W Fusion360 można to zrealizować przez polecenie Move/Copy z panelu Modify przy opcjach pokazanych powyżej.

Egzemplarz zamontowany w mojej łazience spisuje się od około pół roku. Aby lepiej wpasował się do wnętrza, został pomalowany na srebrno farbą w sprayu. 

Informacje do wydruku:

Model został zaprojektowany tak, aby można było go wydrukować bez podpór. Materiał to ABS, drukowany na 100% wypełnienia.

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 5/5 (głosów: 3)
print-ME.pl - patron działu Druk 3D

Podobne posty

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?