zawieszana półka na balkon dla kota

zawieszana półka na balkon dla kota

W tym krótkim poście przedstawię prosty projekt zawieszanej półki na balkon dla naszego pupila. Kociaki uwielbiają obserwować, półka zawieszona zaraz przy płycie balkonowej to dla nich wymarzony punkt obserwacyjny :)

*Zdjęcia niestety gorszej jakości niż w pozostałych postach, gdyż półeczka była tworzona w czasach jeszcze bez aktualnego aparatu. 

 Materiały:
– Deska 
– 2 kątowniki 

I. Zacznamy

Pierwsza czynność to wycięcie odpowiedniego dla nas wymiaru półki.

zawieszana półka na balkon dla kota

Następnie musimy zadbać aby nasza pólka była bezpieczna dla naszego pupila. Najpierw zaokrąglamy narożniki. Do wyznaczenia łuku możemy użyć np. zwykłej miśki.

zawieszana półka na balkon dla kota

Kolejny krok to wykonanie zgrubnego cięcia wyrzynarką, nie dochodzimy do linii, zostawiając sobie nadmiar do wykończenia pilnikiem. 

zawieszana półka na balkon dla kota

Pilnikiem usuwamy pozostały nadmiar materiału do samej linii.

zawieszana półka na balkon dla kota

Teraz należy zaoblić wszystkie narożniki, ja użyłem w tym celu frezarki, jednakże z powodzeniem sprawdzi się także zwykły pilnik lup papier ścierny. 

zawieszana półka na balkon dla kota

II. Sposób montażu

W moim przypadku używam zagiętych kątowników, które posłużą jako haki do zawieszenia o prowadnice szyb balkonowych. Jeśli nie macie takiej możliwości, kątowniki możecie przykręcić bezpośrednio do płyty balkonowej za pomocą kołków i wkrętów. 

1. Na początku wycinam wgłębienie w desce na kątowniki, gdyż prowadnica odstaje od ściany, a zależy nam na tym, aby półka dobrze przylegała do jej powierzchni. 

zawieszana półka na balkon dla kota

Wykonujemy to za pomocą piły, na końcu usuwając powstały wycinek dłutem. 

2. Jedno z ramion każdego kątownika skracamy, a następnie zaginamy w „haczyk”. Drugie ramię mocujemy bezpośrednio do półki we wcześniej przygotowanym miejscu:

zawieszana półka na balkon dla kota

Całość ostatecznie zabezpieczamy przed efektami atmosferycznymi, ja użyłem lazury. 

zawieszana półka na balkon dla kota

Pozostało już tylko zawiesić półkę i z przyjemnością obserwować zadowolenie naszego milusińskiego :) Jest to bardzo prosty i łatwy projekt, ale nowy punkt obserwacyjny przysporzy waszym kotą zapewne wiele radości i jak mój maluch, będą przesiadywać w nim godzinami :)  

zawieszana półka na balkon dla kota
Ocena: 5/5 (głosów: 4)

Podobne posty

12 komentarzy do “zawieszana półka na balkon dla kota

  • Fajnie, i futrzak zadowolony. U siebie dałem na to wycieraczkę marki taniość z Ikei przyklejoną na klej dwustronny. Mniejsza szansa, że się głupol w biegu poślizgnie i spadnie. Pułki były zamontowane na balkonie z oknami, więc dodatkowo wycieraczka sprawiała, że kotu było mniej zimno w paputy.
    Ode mnie 5*

    Odpowiedz
    • Jasne. Wtedy była to po prostu pilarka ręczna przyczepiona do blatu z OSB osadzonego na konstrukcji zrobionej z kantówek sosnowych. Aktualnie używam blatu z płyty meblowej. Do tego pilarka nie jest już osadzona bezpośrednio w nim a zamiast tego na blasze o grubości 2mm. Dzięki temu wysokość cięcia jest zmniejszona tylko o 2mm a nie o całe 18mm. Sama blacha leży w wyfrezowanym miejscu na blacie. Ma to jednak swój minus, mianowicie aktualnie mogę używać piły stołowej tylko do cięcia kątów prostych. Dopiero będę brał się za usunięcie tego problemu. Oprócz tego w blacie osadzoną mam frezarkę, także przy pomocy 2mm blachy. Dorzucam kilka zdjęć. Jeśli masz jakieś pytania, z chęcią odpowiem :)

      Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

zawieszana półka na balkon dla kota

Masz uwagi?