Zbuduj własną rakietę!

Zbuduj własną rakietę!

Rodzice, dziadkowie czy przyjaciele zawsze Ci powtarzali że możesz zostać kimkolwiek zechcesz? Dlaczego by więc nie zostać konstruktorem rakiet? Wcale nie trzeba do tego doktoratu z fizyki! MacGyver byłby dumny!

Co będzie potrzebne:

  • Duży spinacz do papieru
  • Zapałki
  • Folia aluminiowa 6 x 2 cm

1

Do tego kilka narzędzi:

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 350 zł!

  • nożyczki
  • nóż
  • zapalniczka

No to zaczynamy!

Platforma startowa

Spinacz należy rozgiąć tak, aby trzy segmenty spinacza tworzyły trójkątną podstawę. Czwarty segment powinien zostać wygięty pod kątem 45 stopni do ziemi.

2

Rakieta

Pasek folii aluminiowej zawijamy na najgrubszej zapałce z pudełka. Jeśli nie ma żadnej odznaczającej się, wybieramy dowolną. Ja użyłem patyczka do szaszłyków, ale, jak mówiłem, nie jest to konieczne.

Zwiniętą folię ściągamy nieco, 5mm i zgniatamy mocno końcówkę, skręcając ją w coś na wzór stożka. Teraz korpus rakiety można delikatnie ściągnąć.

3

Paliwo rakietowe

Z zapałki należy oskrobać masę zapalającą. Można też, po prostu uciąć główkę zapałki.

4

Otrzymane paliwo ładujemy do rakiety. Jeśli jest w postaci wiórków, można je dodatkowo ubić zapałką.

5

Przygotowanie do startu

Załadowaną rakietę bierzemy w dłoń i nakładamy na wyrzutnię. Uwaga, aby nie wysypało się paliwo! Następnie, zgniatamy folię i zakręcamy ją. Rakieta cały czas musi być na spinaczu. W ten sposób uformowana została komora spalania i dysza. W takiej postaci można ją spokojnie ściągnąć w wyrzutni.

6 7 8

3… 2… 1… Start!

Rakieta gotowa, nie pozostało nic innego jak tylko wysłać ją na misję. W tym celu, należy podgrzać rakietę zapalniczką.

Uwaga! Każda rakieta przeznaczona jest do odpalania na zewnątrz pomieszczeń. I te duże, i ta mała też.

Po chwili grzania zobaczysz jak twoja rakieta lata!

Ocena: 3.75/5 (głosów: 81)
SUPLA.ORG - patron działu Majsterkowanie

Podobne posty

Standby mode killer

Standby mode killer

Nie wziąłeś od 3 godzin do ręki pilota do TV? Pewnie tniesz komara. I masz…

17 komentarzy do “Zbuduj własną rakietę!

Odpowiedz

anuluj

Zbuduj własną rakietę!

Masz uwagi?