Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Cześć.

Poniżej mój projekt antygrawitacyjnej bombki choinkowej, zrobiony na potrzeby #zróbtolepiejchallenge.

Użyte materiały:

Print ME PLA ECOLINE Neon Red + Rust Copper i Onyx.

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Bombkę można zarówno powiesić na choince, lub po wydrukowaniu podstawki – postawić na biurku.

Użyłem dwóch magnesów neodymowych 10×5 mm. Jeden w bombce, drugi w obręczy. Dodatkowo potrzebny był kawałek sznurka, aby trzymać bombkę/magnesy w odpowiednim dystansie.

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Miała to być całkowicie lewitująca bombka, ale brakło mi magnesów ;)

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Pliki do wydruku w załączniku.

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 5/5 (głosów: 2)
print-ME.pl - patron działu Druk 3D

Podobne posty

2 komentarzy do “Antygrawitacyjna bombka choinkowa

  • Fajny pomysł. Powiedz dlaczego sfera bombki taka kanciasta? I drugie pytanie, długo czekałaś na filament od print-me? Mój od 2 tygodni czeka na nadanie :/ Aha, do lewitacji bez uwięzi, nie wystarczy więcej magnesów. Potrzebne cewki, czujnik halla, jakiś mikroprocesor.

    Odpowiedz
    • Dziękuję.

      Specjalnie zrobiłem ją kanciastą, aby był taki efekt, nie chciałem idealnej kulki. W moim wydruku środek jest okrągły – chciałem przez to osiągnąć lekko prześwitujące koła na każdej ze ścianek, co widać na zdjęciach głównie czerwonej połówki (robiłem to z ciekawości dla testów, aby zobaczyć jak wyjdzie). W zamieszczonych plikach ścianki wewnętrzne są kanciaste – jednak taka wersja wygląda moim zdaniem lepiej.

      Filament przyszedł stosunkowo szybko. Nie pamiętam ile dokładnie, ale czekałem bodajże tydzień łącznie z wysyłką. Zamawiałem początkiem ogłoszenia konkursu.

      Z samą większą ilością magnesów też powinno by się udać. Chciałem uniknąć elektroniki i zasilania całości (to było jedno z głównych założeń), dlatego zależało mi na użyciu tylko magnesów.

      Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Antygrawitacyjna bombka choinkowa

Masz uwagi?