Bramka w barierce balkonowej

Bramka w barierce balkonowej

Jakiś czas temu znajomi poprosili mnie, czy nie pomógłbym im w wykonaniu bramki w ich barierce balkonowej. Po obejrzeniu ich barierki zgodziłem się, ale zastrzegłem, że nie dysponuję spawarką (i spawać też nie potrafię), więc montaż będzie opierał się na śrubach i nakrętkach. Zgodzili się na to, więc przystąpiłem do pracy.

Moja dokumentacja zdjęciowa nie jest zbyt obszerna, gdyż musiałem skupić się na wykonaniu całej roboty w kilka godzin, niemniej mam nadzieję, że te zdjęcia wystarczająco zilustrują koncept tej pracy.

Poniżej barierka w czasie oględzin.

2013-06-27-734

Kupiłem kilka profili metalowych i przystąpiłem do budowy.

Najpierw wycięcie właściwej sekcji.

2013-06-29-738

Końce wyciętej sekcji zostały zakończone stalowymi profilami i przykręcone przy użyciu śrub zamkowych z nakrętkami kołpakowymi, tak, żeby nie było nigdzie ostrych miejsc. Ostre krawędzie profilu stalowego też zostały zeszlifowane (niestety nie posiadam zdjęcia).

2013-06-29-740

W celu zamontowania zawiasów przykręciłem kątownik do barierki. Łącznie użyłem trzech zawiasów, żeby przenieść wagę powstałej bramki. Na tym etapie nie wiedziałem, czy jest to wystarczająca liczba i czy same zawiasy wytrzymają.

2013-06-29-743

2013-06-29-744

No i niestety tutaj więcej zdjęć z tej pracy nie posiadam. Zdjęcia, które zamieszczę poniżej wykonałem dwa lata później, żeby uzupełnić moje archiwum ;-)

Do bramki został zamontowany zamek.

2015-07-18-1972

2015-07-18-1971

Zainstalowane zawiasy działają i mają się świetnie. Nic się nie urwało.

2015-07-18-1973

Rok po zainstalowaniu bramki, dorobiłem znajomym proste schody, bo jednak okazało się, że trzeba dać spory krok przy wejściu. Materiał miałem na działce, więc tylko dociąłem na wymiar i poskręcałem.

2014-07-31-1411

Które następnie pomalowałem trzema warstwami lakierobejcy lub czegoś w tym stylu, w końcu będą stały non stop na zewnątrz.

2014-08-10-1426

I tak prezentuje się całość.

2015-07-18-1969

Sama instalacja zajęła między 6 a 8 godzin (łącznie z wyjazdem do sklepu po wiertła i tarcze do szlifierki). Koszt jeżeli dobrze pamiętam to okolice 100-150 zł (profile stalowe, śruby, zawiasy, zamek), niestety nie pamiętam już dokładnie, bo minęły w sumie ponad trzy lata jak to zmajstrowałem.

Znajomi są zadowoleni. Ich dzieci też. Jak tylko ich odwiedzamy w okresie letnim to barierka stoi otworem i dzieciaki (znajomych, ich sąsiadów i moje) biegają w jedną i drugą stronę.

Ocena: 3.5/5 (głosów: 2)

Podobne posty

5 komentarzy do “Bramka w barierce balkonowej

  • Całkiem spoko bramka. I po raz kolejny widać, że czasami warto trochę podziałać na własną rękę i mamy dobry efekt. Co do zawiasów, to one często okazują się newralgicznym elementem. Widywałem już sytuacje, gdy drzwiczki prawie odpadały po niedługi czasie używania, bo pseudo-zawiasy niemal rozpadały się na kawałki. Sam kupiłem w eArmet jak stawiałem pawilonik drewniany na narzędzia. Zawiasy z zestawu do montażu już na pierwszy rzut oka nie budziły zaufania. Pawilonik stoi sobie już prawie trzy lata i zawiasów nic się nie ima, rdza ich nie łapie, więc warto było zapłacić parę złotych więcej za solidną jakość. Pozdrawiam autora wpisu serdecznie!

    Odpowiedz
    • @cairomiro:
      Wyboru zawiasów ździebko się bałem (o czym poinformowałem znajomych). Ilekroć u nich jesteśmy to oglądam sobie w jakim są one stanie. Na chwile obecną (czyli po ponad 3 latach użytkowania) wszystko z nimi w porządku, a znajomi mi mówili, że ich dzieci nawet wieszają się na tej bramce. Reasumując mimo iż małe, to spokojnie dają radę.

      Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?