Prosty włacznik nożny.

Prosty włacznik nożny.

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Witam, mam dla was szybki projekt.

Potrzebne elementy:

  • Kabel z wtyczką do gniazdka.
  • Włącznik chwilowy typu „dzwonek” natynkowy
  • Gniazdo elektryczne, pojedyncze, natynkowe.
  • 2 deseczki
  • zawias
  • „Coś” do dociśnięcia „dzwonka”

Budowa jest banalnie prosta.
Przykręcamy Gniazdo do deseczki tak by stało pionowo na niej, za gniazdem przykręcamy „dzwonek”. Teraz łączymy przewody, tak by jeden przewód z kabla z wtyczką dochodził bezpośrednio do gniazda elektrycznego, natomiast drugi przechodził najpierw przez dzwonek, a dopiero złączenie dzwonka spowoduje dojście prądu do gniazda. W skrócie bardzo prosty układ.

Teraz tylko dokręcamy do końca deseczki zawias, a do zawiasu drugą deseczkę która opadać będzie na dzwonek. W moim przypadku dodatkowo musiałem dokleić do dzwonka jakieś losowe rzeczy gdyż, sama deseczka nie chciała naciskać przycisku.

Efekt:

DSC_0452

DSC_0453

Dodatkowo by całość się nie ślizgała, od spodu klejem na gorąco dałem parę kleksów tworząc „powłokę antypoślizgową”

DSC_0454

Projekt bardzo szybki, realizacja go zajęła mi 5 – 10 minut. Działanie jest równie proste.
Podłączamy nasz kabel do prądu, natomiast jakieś urządzenie, np. tak  jak w moim przypadku multiszlifierka , a następnie wystarczy noga nacisnąć pedał, a urządzenie (o ile jest włączone) ożyje.
W moim przypadku pedał ten jest bardzo przydatny, bo mogę wygodnie i pewnie złapać multiszlifierkę, i włączać go i wyłączać stopą, bez potrzeby przesuwania ręki i sięgania wyłącznika które jest położony w dość niewygodnym miejscu, gdyż na samym końcu urządzenia. Natomiast sam pedał można używać też do innych urządzeń, przy których brakuje ręki do włączania i wyłączania ich.

Ocena: 3.08/5 (głosów: 13)

Podobne posty

11 komentarzy do “Prosty włacznik nożny.

Odpowiedz

anuluj

Prosty włacznik nożny.

Masz uwagi?