Domek dla kota

Domek dla kota

Witam,

Dzisiaj chciałem pokazać prostej konstrukcji domek dla kota wykonany z sklejki pochodzącej z demontażu z palet.

Użyty materiał:

  • sklejka grubości około 9 i 12 mm
  • drewniane kantówki
  • wikol
  • papier ścierny
  • pyłek drewniany z szlifierki (do zrobienia szpachli na bazie wikolu)
  • bejce wodne: zielona, niebieska, brązowa, biała
  • gwózdki
  • lakier bezbarwny półmat

Na początku w programie graficznym powstał prosty szkic domku o kształcie jaki chciałem uzyskać. Jako że obudowa miała mieć zaokrąglone boki to w celu wzmocnienia ich, do wewnętrznych rogów dokleiłem listwy. Dzięki temu mogłem bez obaw szlifować boki na okrągło nie martwiąc się że w pewnym momencie zrobię dziurę na wylot lub róg będzie bardzo cienki.

W związku z tym że sklejka użyta była z recyklingu i wizualnie daleko jej było do idealnie gładkiej sklepowej, musiałem użyć trochę szpachli  (na bazie „wikolu” i pyłku drewnianego) do zalepienia dziur i ubytków.

Sama konstrukcja domku jest bardzo prosta. Na początek kleimy szkielet z 4 ścian z omawianymi wcześniej wewnętrznymi wzmocnieniami z listewek.

Po przeschnięciu doklejamy tył i przód z wyciętym otworem na wejście. Dodatkowo dla wzmocnienia tych ścian możemy użyć gwózdki.

Po wyschnięciu kleju, boki zaokrąglamy szlifierką z tarczą papieru ściernego. Nie polecam zaokrąglać grubymi pilnikami do drewna gdyż sklejka się wtedy strzępi.

Po uzyskaniu zaokrąglonego kształtu możemy dokleić już drewniane nóżki i pomalować domek (wnętrze na ciemno). Opcjonalnie zamiast nóżek można na koniec po prostu użyć podkładek (np.filcowych). Wtedy domek będzie leżał na płasko. Po pierwszej warstwie  naniesionej farby dobrze przejechać całość drobnym papierem ściernym (około P220) gdyż drewno po malowaniu bejcą robi się szorstkie i wymaga delikatnego szlifu.

Całość można by zakończyć już na naniesionej warstwie jednolitego koloru. Ja wybrałem jednak opcję wykończenia z efektem mozaikowym czyli drobne i losowe nanoszenie na bazowy kolor innych kolorów. Na sam koniec koci apartament możemy zabezpieczyć jeszcze lakierem bezbarwnym.

UWAGA: Nie malujemy domku żadnymi farbami z dodatkiem szkodliwych środków owadobójczych, biobójczych czy innych  „za-bójczych” składników.

Poniżej szczegółowy filmik z etapu tworzenia

Masz pytanie? sugestie? pomysły na inne rozwiązanie w projekcie?

Podziel się swoim zdaniem w komentarzu :)

Ocena: 5/5 (głosów: 11)
Kammar24.pl - patron działu Drewno

Podobne posty

5 komentarzy do “Domek dla kota

  • Malowanie, jak zwykle 1 klasa :). Pytanie mam, czy wykonywałeś kiedyś podobne malowanie uprzednio rysując drewno szczotką drucianą? Chodzi mi o to, żeby powierzchni nie była płaska ale byłą wyczuwalna przy dotyku.

    Odpowiedz
  • Dzięki,
    Masz na myśli szczotkowanie drewna?
    Jeszcze nie próbowałem ale kiedyś brałem pod uwagę sprawdzenie tej metody w jakimś projekcie.

    Odpowiedz
  • Mam kota i chyba zrobię podobny domek. Myślę o nieco większym lokum dla mojego pupila ale z pewnością też będzie miał takie wejście w postaci kociego łebka. SUper pomysł na domek! Twórz dalej! Świetnie Tobie idzie!

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?