Drewniana kostka

Drewniana kostka

Ależ “Szeryf” zrobił mi przyjemność z tym drewnianym konkursem, bo oto dzisiaj zaprezentuję Wam kolejny projekcik – tym razem raczej szybki w wykonaniu.

Efekt końcowy prezentowałem już na Majsterkowym forum – a dzisiaj pokażę jak do niego doszedłem. No więc po kolei:

1. Do wykonania kostki potrzebujemy kawałek drewnianej deski, kołka. Wskazane jest aby w przekroju był kwadrat. Nie jest to konieczne jednak ułatwia i przyspiesza pracę. Ja miałem pozostałości podstawy od starego, zepsutego parasola tarasowego:

Drewniana kostka

2. Przyciąłem ją tak aby otrzymać sześcian:

Drewniana kostka

3. Jak widać poniżej cięcie ręczne nie jest precyzyjne (lub nie mam jeszcze wprawy w ręce lub piła jest do D..rewna) i otrzymany “sześcian” musiałem wyrównać i wyszlifować zdzierakiem i papierem ściernym.

Drewniana kostka

4. Gdy już się uporałem ze szlifowaniem klocka, postanowiłem wygładzić i zaokrąglić brzegi i kąty:

Drewniana kostka

5. Po obróbce kostka przybrała oczekiwany kształt:

Drewniana kostka

Kostkę postanowiłem pomalować bejcą na kolor czarny oraz ozdobić standardowo w kropki w jasnym kolorze.

6*. Do przygotowania kostki do malowania potrzebowałem taśmy dwustronnej, papieru do drukarki oraz dziurkacza. Najpierw nakleiłem trochę taśmy na papier a następnie podziurkowałem ten oklejony kawałek papieru:

Drewniana kostka

7*. Następnie kropkami, które otrzymałem po dziurkowaniu poobklejałem kostkę:

Drewniana kostka

8. Przyszła pora na malowanie kostki, ja do tego celu użyłem bejcy w czarnym kolorze:

Drewniana kostka

9. Niestety efekt po odklejeniu nalepek szału nie robi, widać, że bejca podciekła pod naklejki.

Drewniana kostka

Plus jest taki, że już wiem, że przy malowaniu bejcą nie ma sensu podklejać podkładów – sposób może się sprawdzić podczas malowania farbą olejną lub akrylową. Więc jeśli chcecie malować tak jak ja bejcą polecam opuścić punkt 6 i 7 niniejszego posta i czytać dalej:

10. Jednak nic jeszcze straconego. W ruch poszła multiszlifierka z frezami i kamieniami szlifierskimi. Tym razem efekt spodobał mi się bardziej:

Drewniana kostka

*

Oczywiście nie trzeba ograniczać się do jednego wzoru. Zamiast bejcą klocek można pomalować jakąkolwiek inną farbą. Z samoprzylepnego papieru kolorowego można wyciąć jakieś kształty (np odrysowane od plastikowych kloców)… i zrobić edukacyjną kostkę np. dla dwulatki(a) :)

Drewniana kostka

Drewniana kostka

Ocena: 3.82/5 (głosów: 83)

Podobne posty

BATERIA DO ELEKTRYKA

BATERIA DO ELEKTRYKA

WitamMój dzisiejszy projekt jest powiązany z poprzednim, a mianowicie chciałbym pokazać w jaki sposób wykonać…

17 komentarzy do “Drewniana kostka

Odpowiedz

anuluj

Drewniana kostka

Masz uwagi?