Zamykana drewniana skrzynka

Zamykana drewniana skrzynka

Witajcie. Dzisiaj zaprezentuję Wam skrzynkę na “pierdołki”, którą wykonałem ze starych “paneli tarasowych” tego typu (ten mniejszy):

Zamykana drewniana skrzynka

Narzędzi których używałem nie wymieniam, bo taką skrzynkę można zrobić za pomocą tych podstawowych (jakaś piła, wiertarka, śrubokręt, etc…). Do skręcania ze sobą deseczek użyłem wkrętów do drewna: 3,5×25 oraz 3,5×30 (właściwie na upartego te pierwsze
by w pełni wystarczyły).

“Panel” ma wymiary 50×50 cm. Wobec czego szerokość skrzynki będzie wynosiła właśnie 50 cm, głębokość połowę tego wymiaru (25 cmm) a wysokość będzie równa 4x szerość deseczki + wieczko.

Zaczynam od rozbicia kilku “paneli” na części pierwsze. Następnie pozyskane deseczki przecinam na pół na długość 25 cm i składam boczki w ten sposób:

Zamykana drewniana skrzynka

Akurat tak fajnie się złożyło, że szerokość czterech deseczek też wynosi 25 cm :).

Gdy mam zrobione boczki, zaczynam przykręcać przód i tył skrzynki (deseczki o długości 50 cm). Mam akurat taki fajny mebel w przedpokoju, który pozwala mi zachować kąty proste w tworzonych projektach :):

Zamykana drewniana skrzynka

Zamykana drewniana skrzynka

Ponieważ skrzyneczka ma być zamykanaod góry warto zrobić wieczko. Czyli znowu 4 deseczki po 50 cm i dwie po 25 cm:

Zamykana drewniana skrzynka

Wieczko jest przymocowane do skrzynki właściwej za pomocą zawiasów:

Zamykana drewniana skrzynka

Zamykana drewniana skrzynka

Taki sposób mocowania zawiasów sprawił, że musiałem nieco “podłubać” w deseczkach multiszlieferką (cierpliwi mogą dłubać dłutem).

Pomyślałem także, że skrzynka może być w uzasadnionych przypadkach zamykana na kłódkę, wobec tego zamocowałem z przodu na środku takie oto okucia:

Zamykana drewniana skrzynka

Gdy uporałem się z “górą”, przyszedł czas na zajęcie się “dołem”… Najpierw przymocowałem wzdłuż dłuższych boków listewki (także część z odzysku po rozebraniu “paneli”), a potem od góry przywierciłem do nich podłogę:

Zamykana drewniana skrzynka

Zamykana drewniana skrzynka

Teraz mogłem pomalować skrzynkę jakimś akrylem do drewna. Zresztą taki był początkowy plan… ale postanowiłem ją trochę “postarzyć”… metodą szlifowania:

Zamykana drewniana skrzynka

I skrzyneczka gotowa:

Zamykana drewniana skrzynka

Prima Aprilis :) żartowałem :)

Przydałyby się jeszcze jakieś uchwyty do przenoszenia (też postarzone po dokręceniu – zdjęcie zrobione przed szlifowaniem):

Zamykana drewniana skrzynka

Co do uchwytów to brałem też pod uwagę możliwość wykonania ze sznurka – ale nie miałem i nie chciało mi się ruszać do marketu :)

I w końcu koniec. Chwalę się nową skrzyneczką …
Zamykana drewniana skrzynka
Zamykana drewniana skrzynka
… która służy do przechowywania “klamotów” w samochodzie:
Zamykana drewniana skrzynka
Aczkolwiek fajnie prezentowałaby się w ogrodzie lub na balkonie/tarasie, prawda?
Ocena: 4.53/5 (głosów: 60)

Podobne posty

10 komentarzy do “Zamykana drewniana skrzynka

Odpowiedz

anuluj

Zamykana drewniana skrzynka

Masz uwagi?