Drewniana podstawka pod tablet/smartfon.

Cześć. Chciałbym przedstawić moją wersję podstawki pod tablet/smartfon. Postanowiłem nie wypisywać potrzebnych materiałów i narzędzi. Zdjęcia i podpisy przedstawią to, czego ja użyłem. Wymiary podstawki i poszczególnych elementów nie są chyba ważne. Dostosowałem je do swoich potrzeb.

Pracę zacząłem od szkicu kształtu podstawki i wydrukowaniu go.  Następnie wybrałem drewno z którego zrobię odstawkę.Nie wiem jaki to gatunek drzewa ponieważ miałem tylko fragment pieńka widoczny na zdjęciu. Ekspertem nie jestem. Wykorzystałem to drewno ze względu na ładny układ słoi i dwu odcieniową kolorystykę. Drewno jest dosyć twarde wiec wykluczam tu sosnę lub świerk. Pieniek rozciąłem na deseczki o grubości 10 mm przy pomocy piły taśmowej.  

Deseczki oszlifowałem na szlifierce taśmowej a następnie przykleiłem na nie wydruki.

Elementy wyciąłem z 2-3 mm naddatkiem na pile taśmowej.

Naddatek zebrałem na szlifierce by uzyskać ostateczny kształt.

W tylnej części podstawki wywierciłem otwór przelotowy fi 6mm. W części przedniej tylko do połowy grubości elementu.

W tylnej części wywierciłem też otwory fi 4 mm prostopadłe do poprzednich. Gwintownikiem M5 nagwintowałem otwory. 

Następnie zeszlifowałem nadmiar materiału w obu częściach na szlifierce.

Części podstawki po zgrubnym szlifowaniu (papier  60) i po ręcznym dopieszczeniu różnymi grubościami papierów ściernych (od 100 do 320).

Przy pomocy szablonów i taśmy dwustronnej przygotowałem wyściółkę do podstawki. Materiał to niepotrzebny fragment osłony wyświetlacza laptopa.

Do przedniej części po wewnętrznej stronie na lini stycznej do otworów za pomocą kleju do drewna przykleiłem element,

który będzie podtrzymywał węższe urządzenia. 

Kolejnym etapem było malowanie elementów. Wykorzystałem połyskliwy lakier bezbarwny.

Do zabezpieczenia powierzchni można wykorzystać równie lakierobejcę, bejcę, wosk lub olej. 

Do polakierowanych elementów przykleiłem za pomocą taśmy dwustronnej  wcześniej przygotowane wyściółki.

W otwory w przedniej części wkleiłem dwa wałki ryflowane o średnicy 6 mm.

Na wałki nasunąłem tylną część podstawki. Teraz tylko wystarczyło wsunąć urządzenie i zablokować tylni element śrubkami.

Dzięki temu rozwiązaniu podstawka może być używana z różnymi urządzeniami i dostosowywana do ich grubości.

Pierwsza wersja podstawki.

Druga wersja podstawki. Tylni element wykonałem analogicznie jak pozostałe. Przesuwając tylni element w przód i tył zmienia się kąt pochylenia podstawki.

Blokowany jest również na śrubki M5.

To by było na tyle. Mam na dzieję że wszystko przedstawiłem w jasny i czytelny sposób. W razie pytań piszcie.  

Dzięki za poświęcony czas. Pozdrawiam.

Ocena: 3.95/5 (głosów: 42)

Podobne posty

5 komentarzy do “Drewniana podstawka pod tablet/smartfon.

  • Wnioskuję, że chodzi Ci o piłę i szlifierkę :) Niestety nie posiadam odpowiednich zdjęć do publikacji. Urządzenia są robione na szybko ze “śmieci” na potrzebę chwili, nie nadają się do prezentacji. W lato mam zamiar wykonać projekty i zrobić urządzenia od nowa opierając się na dotychczasowym doświadczeniu. Postaram się wtedy porobić zdjęcia i wszystko zaprezentować.

    Odpowiedz
    • Faktycznie drogo :) za co płacimy? materiał? narzędzia? robocizna? pomysł? marka? hmm.. odpowiednik można wykonać za grosze :)

      Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?