Drewniana wywrotka

Drewniana wywrotka

Kolejna zabaweczka dla przedszkolaka – drewniana wywrotka. Wykonanie tradycyjnie bez prądu :)

Najpierw pokaz moich talentów plastycznych czyli piękny szkic na dębowej deseczce:)

Drewniana wywrotka

Następnie przy pomocy korby wiercę kilka otworów. Pierwszy, większy będzie robił za kabinę kierowcy.

Drewniana wywrotka

Kolejne dwa otwory wiercę już mniejszym wiertłem z przeznaczeniem na osie do kół.

Drewniana wywrotka

Piłką odcinam nadmiar materiału i szczegóły w kątach poprawiam dłutem.

Drewniana wywrotka

Drewniana wywrotka

Potem wyoblanie kształtów i szlifowanie. W użyciu głównie tarnik, ale z uwagi na niewielkie kształty pojazdu i trochę zakamarków przydały się także pilniki iglaki. No i oczywiście sporo papieru ściernego.

Drewniana wywrotka

Następnie zabrałem się za robienie naczepy. Bukową listewkę rozciąłem na pół.

Drewniana wywrotka

Dociąłem na odpowiednią długość, starannie przestrugałem i wyrównałem.

Drewniana wywrotka

Drewniana wywrotka

W zasadzie w trakcie realizacji zdecydowałem się by naczepę zrobić ruchomą. Do tego celu konieczne były dodatkowe otwory w bokach naczepy i wylotowy na tyłu pojazdu do jej zamocowania. Boki naczepy w widoczny na zdjęciu kształt naciąłem piłką japońska i zaokrągliłem tarnikiem.

Drewniana wywrotka

Boki naczepy skleiłem z kawałkiem listewki tej samej grubości. Element w środku będzie stanowił dno naczepy. Zrobiłem od razu przymiarkę z sosnowego kołeczka.

Drewniana wywrotka

Do zakończenia brakowało jedynie kółek. Sosnowy, dosyć gruby kołek pociąłem na cztery wąskie plasterki i w środku każdego nawierciłem otwór pasujący do kołka.

Drewniana wywrotka

Przed sklejeniem starannie wszystko przeszlifowałem, a naczepę dodatkowo pobejcowałem.

Drewniana wywrotka

Gdy klej już wysechł całość poolejowałem, pokryłem jasnym szelakiem i warstwą wosku.

Drewniana wywrotka

Drewniana wywrotka

Drewniana wywrotka

Drewniana wywrotka

Ocena: 5/5 (głosów: 12)

Podobne posty

3 komentarzy do “Drewniana wywrotka

Odpowiedz

anuluj

Drewniana wywrotka

Masz uwagi?