Drewniany pokrowiec na okulary

Drewniany pokrowiec na okulary

Witajcie!

Praca którą Wam zaprezentuję to: drewniany pokrowiec na okulary. Rozpadł się siostrze poprzedni, a akurat konkurs o tematyce „drewno”, to czemu by się nie skusić na zrobienie czegoś nowego. :D

Materiał z jakiego, ów pokrowiec został wykonany to orzech włoski, który zeszłego roku wyciąłem na podwórku. Trochę przeleżał i pomyślałem, że się nada. Na początek rozciąłem tarcicę na pilarce (którą sam wykonałem) na deskę o szerokości 65 mm, o grubości 28 mm.

Drewniany pokrowiec na okulary Drewniany pokrowiec na okulary

Następnie wyrysowałem gdzie frezować. Do frezowania użyłem frezu palcowego o średnicy 8mm i frezarki Graphite (dla amatora w sam raz).

Drewniany pokrowiec na okulary

Kolejnym krokiem było wydłutowanie nierówności pozostałych po frezowaniu. Nie było to trudne zadanie, a gdy ma się ostre narzędzie to idzie jak po maśle. :D Trzeba pamiętać, aby robić to wzdłuż włókien, gdyż w przeciwnym razie będą się robiły wyrwania, a nie ładne wycięcia.

Drewniany pokrowiec na okulary

Następnie fazowałem krawędzie frezarką (frez zaokrąglający 8mm), na zdjęciu poniżej widać już zaokrąglone, lecz później jeszcze bardziej opuściłem frez i dzięki temu bardzo dobrze się to prezentuje . W międzyczasie wszystko szlifowałem, papierami ściernymi o różnej gradacji.

Drewniany pokrowiec na okulary

Niestety zdjęć z dalszych etapów prac nie mam, gdyż padła mi bateria w telefonie. :( Lecz postaram się jak najdokładniej opisać. :D Kolejną czynnością było zrobienie „uch”, czyli wystających listewek dzięki którym wszystko się trzyma. Na początek wyciąłem listewki , o wym. 145mm/25mm/3mm. Następnie je wkleiłem. Kolejnym krokiem było dostosowanie ich do wieczka. W związku z tym, wziąłem dłuto w rękę, i zewnętrzną stronę każdego z  “ucha” skrawałem. Dzięki temu u góry jest węższe, a im niżej się poszerza, a wieczko dobrze pasuje, nie spada i się bardzo dobrze trzyma.

Ostatnią rzeczą jaką musiałem zrobić, było wklejenie materiału, który nada „królewskości” pokrowcowi. :D Wyciąłem po dwa paski materiału. Jeden o wymiarach: 155mm/55mm, drugi o wym. 15mm/ok.400mm. Trochę było kłopotu, gdyż po wycięciu strzępił się. Lecz to co się strzępiło oderwałem i wygląda bardzo dobrze. Wkleiłem je na klej polimerowy.

Drewniany pokrowiec na okulary

I tak oto pokrowiec na okulary jest gotowy. Mam nadzieję, że nowej właścicielce się spodoba i przyda. :D

Drewniany pokrowiec na okulary

Ocena: 4.2/5 (głosów: 69)

Podobne posty

12 komentarzy do “Drewniany pokrowiec na okulary

Odpowiedz

anuluj

Drewniany pokrowiec na okulary

Masz uwagi?