Drewniany pokrowiec na okulary

Drewniany pokrowiec na okulary

Witajcie!

Praca którą Wam zaprezentuję to: drewniany pokrowiec na okulary. Rozpadł się siostrze poprzedni, a akurat konkurs o tematyce „drewno”, to czemu by się nie skusić na zrobienie czegoś nowego. :D

Materiał z jakiego, ów pokrowiec został wykonany to orzech włoski, który zeszłego roku wyciąłem na podwórku. Trochę przeleżał i pomyślałem, że się nada. Na początek rozciąłem tarcicę na pilarce (którą sam wykonałem) na deskę o szerokości 65 mm, o grubości 28 mm.

20140406_131840 Tarcica - rozcinanie

Następnie wyrysowałem gdzie frezować. Do frezowania użyłem frezu palcowego o średnicy 8mm i frezarki Graphite (dla amatora w sam raz).

Frezowanie

Kolejnym krokiem było wydłutowanie nierówności pozostałych po frezowaniu. Nie było to trudne zadanie, a gdy ma się ostre narzędzie to idzie jak po maśle. :D Trzeba pamiętać, aby robić to wzdłuż włókien, gdyż w przeciwnym razie będą się robiły wyrwania, a nie ładne wycięcia.

Dłutowanie

Następnie fazowałem krawędzie frezarką (frez zaokrąglający 8mm), na zdjęciu poniżej widać już zaokrąglone, lecz później jeszcze bardziej opuściłem frez i dzięki temu bardzo dobrze się to prezentuje . W międzyczasie wszystko szlifowałem, papierami ściernymi o różnej gradacji.

Zaoblanie krawędzi

Niestety zdjęć z dalszych etapów prac nie mam, gdyż padła mi bateria w telefonie. :( Lecz postaram się jak najdokładniej opisać. :D Kolejną czynnością było zrobienie „uch”, czyli wystających listewek dzięki którym wszystko się trzyma. Na początek wyciąłem listewki , o wym. 145mm/25mm/3mm. Następnie je wkleiłem. Kolejnym krokiem było dostosowanie ich do wieczka. W związku z tym, wziąłem dłuto w rękę, i zewnętrzną stronę każdego z  „ucha” skrawałem. Dzięki temu u góry jest węższe, a im niżej się poszerza, a wieczko dobrze pasuje, nie spada i się bardzo dobrze trzyma.

Ostatnią rzeczą jaką musiałem zrobić, było wklejenie materiału, który nada „królewskości” pokrowcowi. :D Wyciąłem po dwa paski materiału. Jeden o wymiarach: 155mm/55mm, drugi o wym. 15mm/ok.400mm. Trochę było kłopotu, gdyż po wycięciu strzępił się. Lecz to co się strzępiło oderwałem i wygląda bardzo dobrze. Wkleiłem je na klej polimerowy.

Pokrowiec - wnętrze

I tak oto pokrowiec na okulary jest gotowy. Mam nadzieję, że nowej właścicielce się spodoba i przyda. :D

Pokrowiec - skończony

Ocena: 4.2/5 (głosów: 69)

Podobne posty

Organizer

Organizer

Witam majsterkowiczów,Dzisiaj przedstawiam Wam prezent jaki wykonałem dla kuzyna na 40 urodziny. Po zrobieniu wywiadu…

11 komentarzy do “Drewniany pokrowiec na okulary

Odpowiedz

anuluj

Drewniany pokrowiec na okulary

Masz uwagi?