Helikopter z drewna – prosty model z patyczków do lodów.

Witam Państwa.

Jako, że wielkimi krokami zbliża się 1 czerwca postanowiłem wykonać prosty prezent dla dziecka. Głównym założeniem projektu były: cena, prostota i szybkość montażu oraz dostępność elementów. Generalnie miało być to coś co każdy będzie mógł wykonać w domu za pomocą ogólnodostępnych narzędzi.

Rozwiązaniem moich przemyśleń okazał się helikopter wykonany z patyczków do lodów. Całość konstrukcji jest bardzo prosta i składa się jedynie z trzech typów drewnianych elementów łączonych klejem do drewna. Ruchomość śmigieł zapewniają śruby M2 wkręcone w otwory ∅1,5mm.

Elementami konstrukcyjnymi są:

Patyczki do lodów (Szpatułka) 150x18x2mm

Patyczki do lodów 135x10x2mm

Helikopter z drewna - prosty model z patyczków do lodów.

Patyczki do szaszłyków ∅3mm

1xŚruba M2x10

1xŚruba M2x5

Elementy zostały połączone klejem do drewna Pattex Express

oraz przeszlifowane papierem ściernym i zabezpieczone lakierem akrylowym szybkoschnącym.

Całość prezentuje się tak:

Zdjęcia przedstawiają wersję prototypową, która miała na celu wyeliminowanie w praktyce wad konstrukcyjnych. Jako, że ww. wersja bardzo spodobała się przedstawicielowi docelowej grupy odbiorczej,  zostałem zmuszony do jego pozostawienia 😊 . 

Instrukcję montażu oraz szablony ułatwiające wycinanie odpowiednich elementów znajdziecie w załączonym pliku pdf.

Dla osób posiadających drukarkę 3D załączam w postaci pliku stl element ułatwiający montaż kabiny oraz wycinanie patyczków do szaszłyków (kąt 45°). Helikopter z drewna - prosty model z patyczków do lodów.

Zestawienie materiałów:

Patyczki do lodów (Szpatułka) 150x18x2mm

Patyczki do lodów 135x10x2mm

Patyczki do szaszłyków ∅3mm

Klej do drewna Pattex Express

1xŚruba M2x10

1xŚruba M2x5

Papier ścierny lub gąbka ścierna – gradacja od 400 w górę

Piłka do drewna lub nożyce do cięcia drewna (użyłem nożyc do metalu)

Nóż tapicerski

Lakier akrylowy, szybkoschnący

Pędzel

Wiertarka z wiertłem ∅1,5 oraz ∅2 mm

Multiszlifierka wysokoobrotowa  (obróbka końcowa – opcja)

Ps. Niebawem planuję opublikować samolot.

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 4.88/5 (głosów: 8)

Podobne posty

4 komentarzy do “Helikopter z drewna – prosty model z patyczków do lodów.

  • Hej.
    Modelowałem w darmowym programie Autodesku 123D Design. Mając gotowy model po prostu go rozłożyłem na poszczególne części składowe i wyeksportowałem w postaci plików *.png. Dalej prosta obróbka graficzna i złożenie w całość aby było praktyczne dla zainteresowanych oraz względnie estetycznie.
    Instrukcję montażu i kolejność składania tworzyłem na podstawie złożonego prototypu (zdjęcia)

    Odpowiedz
  • Model wykonany na piątkę, uznanie za prostotę wykonania i użycie ogólnodostępnych materiałów. W związku z faktem iż jest to prezent dla dziecka, to czy robiłeś jakieś próby wytrzymałościowe,np: upadek z wysokości, wydaje mi się że te połączenia klejone nie są chyba jakieś super wytrzymałe??

    Odpowiedz
    • Do tej pory zrobiłem trzy modele. Dwa samoloty i jeden śmigłowiec. Przyznam szczerze, że połączenia są bardzo wytrzymałe. Na jednym z modeli kuzyn mojego dziecka stanął, a ten tylko się skrzywił. Generalnie nie ma problemu z wytrzymałością. Inna sprawa, że mój syn nie rzuca modelami po pokoju. Traktuje go raczej jak „model od taty” i ma swoje specjalne miejsce na parapecie wraz z resztą.
      Mam już gotowy nowy model (myśliwiec) i planuję opublikować go w najbliższej przyszłości.

      Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?