Jak zrobić teleskopowy chwytak magnetyczny?

Normalna rzeczą jest, że od czasu do czasu wpadnie nam coś za jakąś komodę, za szafę, czy w jakiś inny trudno dostępny zakamarek. Czasami do wyciągnięcia zguby wystarczy jakiś kawałek linijki, jednak w części przypadków nie pozostaje nam nic innego, jak odsunąć szafę i spróbować dosięgnąć upuszczony przedmiot ręką. No chyba, że zrobimy sobie magnetyczny chwytak teleskopowy :D

Mając taki chwytak bez problemu wyciągniemy zza komody (czy z innego zakamarka) wszelkie metalowe przedmioty – zarówno te drobne (śrubki, zapalniczki, klucze od domu), jak i te nieco większe (wkrętaki, kombinerki, baterie, …).

Z czego zrobić chwytak magnetyczny?

Do zrobienia chwytaka będziemy potrzebować starej antenki teleskopowej (np. z jakiegoś starego radia), rączki od niepotrzebnego wkrętaka i jednego małego magnesika neodymowego:

Jak zrobić magnetyczny chwytak teleskopowy?

Na początek odpaliłem moją szlifierkę zrobioną z dysku twardego i zeszlifowałem na płasko plastikową końcówkę antenki, żeby łatwiej było do niej przykleić magnesik:

Końcówkę zeszlifowałem też na brzegach, żeby wyrównać jej średnicę do średnicy magnesika:

Gdy końcówkę mamy już przyszlifowaną na wymiar, możemy przykleić do niej magnesik. Do klejenia można użyć jakiegoś najzwyklejszego kleju typu “super glue”.

Na koniec możemy założyć kawałek koszulki termokurczliwej na całą końcowkę antenki (razem z magnesem), żeby poprawić nieco zarówno estetykę, jak i wytrzymałość całości :)

Teraz pozostało już tylko zamocować antenkę w rączce od wkrętaka. Jeżeli otwór w rączce jest za mały, musimy go sobie rozwiercić wiertlem o takiej średnicy, jak nasza antenka.

U mnie akurat otwór był idealnej średnicy, więc po prostu kapnąłem do środka trochę kleju i wcisnąłem weń antenkę ;)

Jeżeli otwór w rączce macie dużo szerszy od antenki, wystarczy przed włożeniem antenki zalać go jakimś gęstym klejem (np. na gorąco), lub silikonem.

I to już wszystko – nasz chwytak do zadań specjalnych jest już gotowy:

Chwytak można oczywiście zrobić bez rączki – będzie po prostu mniej estetyczny, ale dalej tak samo praktyczny. Równie dobrze zamiast antenki teleskopowej można wziąć jakiś kawałek pręta – chwytak dalej będzie działał, ale w szufladzie już go raczej nie schowamy ;)

Kombinować można na wiele sposobów. Ważne, żeby na końcu dać jakiś mocny magnes, który będzie w stanie złapać także te nieco cięższe przedmioty. Ten mój magnesik (5x3mm) spokojnie może podnieść średniej wielkości młotek :)

Mam nadzieję, że taki magnetyczny chwytak pozwoli Wam zaoszczędzić zabawy z odsuwaniem mebli, gdy wpadnie za nie jakiś drobiazg.

A Wy macie jakieś swoje sposoby na wyciąganie metalowych drobiazgów z różnych zakamarków?

Ocena: 4.69/5 (głosów: 13)

Podobne posty

37 komentarzy do “Jak zrobić teleskopowy chwytak magnetyczny?

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?