Kamienne, świecące ‚magiczne’ domino dla dzieci

Ten kto ma dzieci wie, że czasem trzeba wymyślać dla nich różne ciekawe i kreatywne projekty. Ten kto nie ma niech sobie przypomni Domowe Przedszkole i inne tego typu programy, w których dzieciaczki robiły prace plastyczne. Dziś chcę właśnie zaprezentować taki właśnie, plastyczno-kreatywny projekt dla dzieci. Waham się, gdyż wiem, że większość użytkowników tego portalu to mężczyźni, a większość artykułów dotyczy elektroniki. No ale skoro jest taka kategoria, to spróbujmy.

Projekt nie jest trudny. Można wykonać go z naprawdę małymi dziećmi. Wiek przedszkolny, zerówkowy jest wręcz idealny. Idealny, gdyż można z się nie tylko bawić z dziećmi, ale i uczyć je kolorów i liczb.

Zaczynamy od zgromadzenia małych, w miarę płaskichich kamyków. Najlepsze będą zwykłe otoczaki. Takie, jak na zdjęciu.

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 600 zł!

Gdy już mamy kamienie (28 sztuk, jeśli zdecydujemy sie na domino o liczbie oczek1-6), to bierzemy czarny, niezmywalny marker i malujemy oczka. Po chwili kończymy z już ciekawie wyglądającym, naturalnym dominem.

Teoretycznie moglibyśmy skończyć nasz projekt już teraz, bo domino jest juz w pełni funkcjonalne. Zgodnie jednak z tytułem, obiecałem świecące ‚magiczne’ domino, zatem trzeba jeszcze nad nim popracować.

W sklepach z artykułami papierniczymi/dla dzieci, a już na pewno w internecie można bardzo łatwo znaleźć róznokolorowe farby, które świecą w ciemności. To nie jest duży wydatek, bo komplet kosztuje coś koło 15 zł. Nieduży wydatek, za to duża frajda dla dzieci, bo pomalować tymi farbkami możemy praktycznie wszystko.

Malujemy zatem nasze domino takimi farbkami. Dostepnych kolorów nie jest zbyt dużo, można więc pobawić się w mieszanie kolorów. 

Po pomalowaniu kamyków z obu stron, są gotowe do zabawy. Magia zaś objawia się dopiero wtedy, gdy je naświetlimy, a potem, gdy jest ciemno, zgasimy światło. Wyglądają naprawdę ciekawie i atrakcyjnie dla dzieci. Moje dziecko, jak tylko zorientowało się, że kamyki świecą w ciemności, przestało nim grać, a zaczęło układać rózne kształty. Cóż, tak też można ;-)

Jeśli chcecie zobaczyć, jak domino świeci, zapraszam do obejrzenia filmiku z realizacji tego projektu. Filmik pokazuje też wszystkie opisane powyżej kroki.

Ocena: 5/5 (głosów: 7)

Podobne posty

Wieszak na klucze

Wieszak na klucze

Opisany wieszak na klucze jest dosyć prostym i szybkim do zrobienia projektem bez użycia skomplikowanych…

2 komentarzy do “Kamienne, świecące ‚magiczne’ domino dla dzieci

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?