Kanał pod przewody TV

Kanał pod przewody TV

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

W dzisiejszych czasach telewizor często jest powieszony na ścianie. Wszystko ładnie wygląda lecz te przewody wiszące pod nim. Warto podczas remontu pamiętać o tym. Są na to dwa sposoby: pierwszy kanał wkuty w ścianę, lub listwa maskująca.  Kanał należy zaplanować już na etapie remontu pomieszczenia, gdyż wykonanie go po remoncie szczerze bym odradzał.

Wykonanie takiego kanału jest bardzo proste.  Kupujemy w castoramie  na dziale z wentylacją  kanał prostokątny o odpowiedniej długości(jeśli będzie za długi skracamy go brzeszczotem lub szlifierką kątową) lub łączymy za pomocą łącznika.  Do tego 2 kolanka 90 stopni.

DSC_0625

Całość składamy do kupy…

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 350 zł!

DSC_0626

Zaznaczmy na ścianie miejsce kucia.

DSC_0627

I wykuwamy, w moim przypadku było kucie w pustaku , w betonie jest znacznie trudniej …

DSC_0628

Następnie montujemy kanał na klej gipsowy

DSC_0629

Wykucie musi być tak wykonane na taką głębokość abyśmy mieli jeszcze jakieś 1,5 cm zapasu aby wkleić płytę g-k .

Wklejamy płytę.

DSC_0657

Zaciągamy unifflotem Kanufa  ( ja dodatkowo na łączenie płyty ze ścianą wklejam fizelinę żeby uniknąć pęknięć)

Następnie gipsujemy i szlifujemy  i gotowe. Polecam również zamontowania sobie gniazda na tv obok górnego wyjścia kanału.

DSC_0660

Ocena: 3/5 (głosów: 1)
SUPLA.ORG - patron działu Majsterkowanie

Podobne posty

SKRZYNKA RYMARZA

SKRZYNKA RYMARZA

Równie dobrze mogłaby to być skrzynka kaletnika czy szewca,  są to zawody rzemieślnicze które  wraz…

6 komentarzy do “Kanał pod przewody TV

  • Bardzo łopatalogicznie napisane, podparte zdjęciami. . . i o to chodzi właśnie bo ktoś kto zna się na takich robotach nie szuka porady na internecie a dla kogoś nie znającego tematu takie porady są najlepsze

    Odpowiedz
  • Okiem laika: dobry poradnik. A czy można to po prostu zagipsować z wierzchu i wyrównać, zamiast dawać płytę? Nie uśmiecha mi się kupować całej, by wyciąć pasek.

    Odpowiedz
  • Ten gość to jakiś partacz !!!Nigdy nie daje się płyty GK w taki sposób żadna flizelina,ani siatka nie pomoże zawsze pęknie jak nie za rok to za 1.5.kanał należy osadzić na gips budowlany,może być punktowo,dobrze go przed tym zmatować grubym papierem,dla zwiększenia przyczepności.Otynkować wstępnie,zatopić siatkę elewacyjną tak żeby zakrywała cały kanał i nachodziła min 5 cm na „zdrową ścianę”,zarzucić tynkiem i wyrównać.Po wyschnięciu usunąć ewentualne nierówności,zagruntować.Wyszpachlować gładzią 2x ,zeszlifować,zagruntować pomalować!

    Odpowiedz
  • Następny szpenio, siatka elewacyjna do środka domu. Hahaha jak sama nazwa mówi jest na elewację a nie na tynk do domu. Kogo to obchodzi że będzie widać za półtora roku jak to za telewizorem będzie :)

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Kanał pod przewody TV

Masz uwagi?