Kanał pod przewody TV

Kanał pod przewody TV

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

W dzisiejszych czasach telewizor często jest powieszony na ścianie. Wszystko ładnie wygląda lecz te przewody wiszące pod nim. Warto podczas remontu pamiętać o tym. Są na to dwa sposoby: pierwszy kanał wkuty w ścianę, lub listwa maskująca.  Kanał należy zaplanować już na etapie remontu pomieszczenia, gdyż wykonanie go po remoncie szczerze bym odradzał.

Wykonanie takiego kanału jest bardzo proste.  Kupujemy w castoramie  na dziale z wentylacją  kanał prostokątny o odpowiedniej długości(jeśli będzie za długi skracamy go brzeszczotem lub szlifierką kątową) lub łączymy za pomocą łącznika.  Do tego 2 kolanka 90 stopni.

Kanał pod przewody TV

Całość składamy do kupy…

Kanał pod przewody TV

Zaznaczmy na ścianie miejsce kucia.

Kanał pod przewody TV

I wykuwamy, w moim przypadku było kucie w pustaku , w betonie jest znacznie trudniej …

Kanał pod przewody TV

Następnie montujemy kanał na klej gipsowy

Kanał pod przewody TV

Wykucie musi być tak wykonane na taką głębokość abyśmy mieli jeszcze jakieś 1,5 cm zapasu aby wkleić płytę g-k .

Wklejamy płytę.

Kanał pod przewody TV

Zaciągamy unifflotem Kanufa  ( ja dodatkowo na łączenie płyty ze ścianą wklejam fizelinę żeby uniknąć pęknięć)

Następnie gipsujemy i szlifujemy  i gotowe. Polecam również zamontowania sobie gniazda na tv obok górnego wyjścia kanału.

Kanał pod przewody TV

Ocena: 3/5 (głosów: 1)

Podobne posty

Skrzynka meteo

Skrzynka meteo

Prosta obudowa do stacji meteo. A raczej obudowa radiacyjna.

8 komentarzy do “Kanał pod przewody TV

  • Bardzo łopatalogicznie napisane, podparte zdjęciami. . . i o to chodzi właśnie bo ktoś kto zna się na takich robotach nie szuka porady na internecie a dla kogoś nie znającego tematu takie porady są najlepsze

    Odpowiedz
  • Okiem laika: dobry poradnik. A czy można to po prostu zagipsować z wierzchu i wyrównać, zamiast dawać płytę? Nie uśmiecha mi się kupować całej, by wyciąć pasek.

    Odpowiedz
  • Ten gość to jakiś partacz !!!Nigdy nie daje się płyty GK w taki sposób żadna flizelina,ani siatka nie pomoże zawsze pęknie jak nie za rok to za 1.5.kanał należy osadzić na gips budowlany,może być punktowo,dobrze go przed tym zmatować grubym papierem,dla zwiększenia przyczepności.Otynkować wstępnie,zatopić siatkę elewacyjną tak żeby zakrywała cały kanał i nachodziła min 5 cm na “zdrową ścianę”,zarzucić tynkiem i wyrównać.Po wyschnięciu usunąć ewentualne nierówności,zagruntować.Wyszpachlować gładzią 2x ,zeszlifować,zagruntować pomalować!

    Odpowiedz
  • Następny szpenio, siatka elewacyjna do środka domu. Hahaha jak sama nazwa mówi jest na elewację a nie na tynk do domu. Kogo to obchodzi że będzie widać za półtora roku jak to za telewizorem będzie :)

    Odpowiedz
  • Jest wiele prostszych sposobów na zamaskowanie kabli od telewizora i to takich, że jak będziemy chcieli zmienić jego miejsce w przyszłości nie zostanie nam niepotrzebny kanał w ścianie.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Kanał pod przewody TV

Masz uwagi?