Kontroler do gier symulacyjnych

Kontroler do gier symulacyjnych

Cześć chciałbym zaprezentować wam zbudowany przeze mnie kontroler do gier pc. Projekt ten opiera się na elektronice z zwykłego joysticka, przycisków oraz obudowy wydrukowanej na drukarce 3D. Na pomysł zaprojektowania takiego panelu wpadłem podczas grania w gry symulacyjne. Zawsze nudziło mnie monotonne granie na klawiaturze a podczas grania na kierownicy zawsze brakowało przycisków na niej. Po kilku godzinach spędzonych na projektowaniu udało stworzyć mi się to cudo :)

Do zbudowania takiego kontrolera potrzebujemy:

Do wydrukowania panelu użyłem czarnego PLA od firmy Wolfix. Całkowity czas wydruków wyniósł niewiele ponad 21 godzin a waga około 450g. Drukarka jaką posiadam to Prusa i3.

Parametry drukowania:

  • Warstwa 0.25mm
  • Wypełnianie uchwytu to 75% a pozostałych elementów to 30%
  • Temperatura stołu 80 C(stół pokryty dimafixem) dyszy to 195 C
  • Prośność pierwsza warstwa 20mm/s  później 40mm/s

Przy drukowaniu uchwytu należy zastosować większe wypełnienie gdyż uchwyt łatwo pęka przy mniejszym. Całość na dość grube ścianki (4mm) gdyż chciałem stworzyć coś naprawdę wytrzymałego.

Przednie panele skręcamy za pomocą śrub M2.

Z joysticka wyciągamy całą elektronikę i odlutujemy silniczki wibracyjne i wyprowadzenia do analogów i przycisków.

Do pól lutowniczych przylutowujemy przewody które później lutujemy do przycisków i stacyjni mostkując do wszystkich napięcie odniesienia czyli 5V. Do pól z oznaczeniem czerwonym lutujemy przyciski. zaznaczone na niebiesko jest to napięcie odniesienia (5V). Pola z oznaczeniem żółtym są to pola do których lutujemy przycisk mode. Kolejne 4 przyciski lutujemy w miejsce skąd wlutowaliśmy te 2 małe płytki oznaczone na zielono.

Stacyjkę łączymy w następujący sposób;

W miejsce analogów lutujemy joystick.

Łączymy odpowiednio

LX-VRX

LY-VRY

L3-SW

Vcc-5V

GND-GND

W przypadku gdy mamy joystick w którym musimy załączać analogi poprzez wciśniecie przycisku Mode wyprowadzamy go w bocznej ściance kontrolera(do pól lutowniczych odpowiadających temu przyciskowi lutujemy przycisk) a miedzy przyciskami wiercimy otwór na diodę sygnalizującą.

Tylnią obudowę skręcamy za pomocą śrub M2,5.

 

Całość według mnie prezentuje się bardzo ciekawie  i daję dużą frajdę podczas grania w takie gry jak ETS czy FS2017 :)

Krótki filmik pokazujący działanie:

Modele do wydrukowania: https://www.tinkercad.com/users/5dimtdqfvvq-rafis

Modele znajdują się także w załączniku.

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 4.92/5 (głosów: 13)

Podobne posty

Karmik w formie plastra miodu

Karmik w formie plastra miodu

Chciałbym podzielić się moim pomysłem na karmik z drukarki 3D. Jako dziecko dokarmiałem sikorki plastrami…

21 komentarzy do “Kontroler do gier symulacyjnych

Odpowiedz

anuluj

Nie przegap nowych projektów!

Zapisując się na nasz Newsletter będziesz miał pewność, że nie przegapisz żadnego nowego projektu opublikowanego w Majsterkowie!

Od teraz nie przegapisz żadnego projektu!

Masz uwagi?