Modularna lampka do lutowania oparta na taśmie led

Moje prowizoryczne stanowisko do lutowania jest oparte na skrawku płyty meblowej doczepionej do biurka. By zachować estetykę postanowiłem przymocować prostopadle do wspomnianej wcześniej płyty przegrodę. Problem w tym, że zrobiło się ciemno.

Owszem można kupić lampkę za 39.99zł w szwedzkim szklepie ale mija się to z ideą majsterkowania. Nie znalazłem również lampki która wyglądała by odpowiednio i działała. Padło więc na moją zmęczoną już życiem i lekko przygnębioną tym, że przerobiła już z 10 1kg szpul plastiku Anetę A6. Zaprojektowałem listwę na ledy po czym ją wydrukowałem.

W korytku zamontowałem (ło bosz) Taśmę led RGB tylko po to by połączyć kanały „R”, „G”, „B” w jedną całość i stworzyć kanał RGB.

Co miesiąc rozdajemy nagrody o wartości 700 zł!

Zaprojektowałem następnie mocowanie do lampki. Ma ona 2 opcje montowania. Przykręcenie oraz przyklejenie.

Ja wybrałem klejenie

Pora na puszkę z włącznikiem. Wydrukowałem ją i przylutowałem wszystko we wnętrzu.

Schematów nie udostępniam ponieważ całość opiera się na zlutowaniu zasilacza do ledów. Prościzna !

Jako, że mój buildtak jest wyjątkowo zmęczony życiem i posiada całkiem sporo dziur niewiadomego pochodzenia.

I można powiedzieć, że lampka jest już skończona jednak nie jest na wysokości jakiej bym oczekiwał. W tym celu wydrukowałem ramie będące pod kątem 45 stopni.

Teraz wystarczy już wszystko poskładać :)

Nasza lampka jest już skończona :) Wreszcie na mym stanowisku jest dużo światła. 

Mam nadzieję, że artykuł się przyda :) Cześć !

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 4.86/5 (głosów: 7)
print-ME.pl - patron działu Druk 3D

Podobne posty

2 komentarzy do “Modularna lampka do lutowania oparta na taśmie led

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?