Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Witam majsterkowiczów.

W ostatnim czasie myślałem nad zakupem piły szablastej. Ale na tą chwilę nie wiedziałem co wybrać. Przypomniałem sobie o starej wyrzynarce, która nie trzymała już linii prostej oraz miała uszkodzone mocowanie brzeszczotu. Hmmm, dlaczego by jej nie wykorzystać? W pierwszej kolejności kupiłem brzeszczot do piły szablastej, i pomyślałem że może przerobię mocowanie na T do wyrzynarka z SDS. Odrysowałem zarys z innego brzeszczotu i przy pomocy szlifierki wyciąłem kształt.

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Całość ładnie pasowała do SDSa, ale radość nie trwała zbyt długo.

Nowe życie wyrzynarki

Udało mi się przeciąć kilka gwoździ, jednak w momencie wygięcia brzeszczotu, pękł. Więc dużo nie myśląc wziąłem starą wyrzynarkę, rozebrałem ją i wyznaczyłem otwory montażowe w brzeszczocie.

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Wyznaczając otwory należy zwrócić uwagę na kierunek pracy brzeszczotu. Mając gotowy brzeszczot, złożyłem wyrzynarkę z powrotem, smarując przy okazji mechanizmy.

Po krótkim teście okazało się, że brak ogranicznika, który normalnie jest za brzeszczotem, powodował duże odgięcie. Postanowiłem więc zrobić takie prowadzenie, wykorzystując istniejące.

Wykorzystałem w tym celu znaleziony w odmętach garażu element z instalacji elektrycznej.

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Całość skręciłem, a śruby wystające pod podstawą zeszlifowałem.

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Mając gotową podstawe, chciałem ją zamontować. I tu pojawił się problem. Mianowicie, prowadnica brzeszczotu była również dodatkowym elementem montażowym podstawy, a istniejące śruby miały bardzo małe główki. Nie mając odpowiednich podkładek, z pomocą przyszły mi kawałki blachy. Wywierciłem w nich otwory i posłużyły mi za podkładki.

Całość wygląda tak.

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

A pracuje tak. 

No i mam piłe szablastą!

Dziękuję za uwagę! 

Ocena: 5/5 (głosów: 7)

Podobne posty

9 komentarzy do “Nowe życie wyrzynarki

Odpowiedz

anuluj

Nowe życie wyrzynarki

Masz uwagi?