Obudowa do komputera z chłodzeniem wodnym.

Cześć! Jakiś czas temu natrafiłem na całkiem ciekawą ofertę gdzie mogłem kupić płytę na 2 CPU. Płyta okazała się bardzo dziwną ponieważ serwerowe płyty rzadko kiedy mieszczą się w obudowy ATX. Już miałem rezygnować z projektu ale przypomniało mi się, że jestem jednak majsterkowiczem i nie warto porzucać tego projektu. Na początku część stolarska która trwała najdłużej :/

Wyciąłem więc odpowiednie formatki (jak bym miał większą drukarkę to pewnie bym je wydrukował)

Celowo nie podaję wymiarów formatek ponieważ każdy może mieć inną płytę lub rezerwuar i pompę.

Co miesiąc rozdajemy nagrody o wartości 700 zł!

Pora na posklejanie tego wszystkiego. Klej okazał się być zbyt delikatny wiec wzmocniłem wszystko sztyftami. Obudowa do komputera z chłodzeniem wodnym.Obudowa do komputera z chłodzeniem wodnym.

Pora obudowę pomalować i przejść do druku 3D

Zaprojektowałem mocowania pod rezerwuar ponieważ moje poprzednie gdzieś się zapodziały.

Drukowane oczywiście filamentami od Print-me.pl Bez nich wszystko by się rozsypało.

Tak wygląda pompa połączona z rezeruwarem

Czas zamontować części. Nie było to łatwe ale udało mi się zdobyć 2 6 rdzeniowe potworki. Zamontowanie tego nie było łatwe aczkolwiek się udało :)

Mogąc złożyć jedynie część układu czyli pętla z pominięciem jednego bloku i chłodnicy odpaliłem testowo serwer i zadziałał :)

Skoro byłem pewien, że wszystko zadziała i nie wywalę pieniędzy do piachu to kupiłem pozostałe części układu i go zmontowałem.

I tutaj muszę niestety postawić smutny znaczek zwany [*]

Płyta okazała się być tak żywa jak moja drukarka po wybuchu zasilacza. (więcej na mikro) Płyta wykrywa tylko jeden procesor co nie jest winą biosu ani zasilania. Może kiedyś wrócę do tego projektu ale nie chciałem by moja praca poszła na marne więc opisałem tutaj cały projekt. Być może ktoś również ma plan zbudować coś podobnego i jakimś cudem zagubił swoje mocowania do rezerwuaru więc zarzucam pod filmem STL. Jeśli ktoś ma chwilę wolnego czasu to zapraszam na film gdzie trochę obszerniej jest pokazane co po kolei powstawało. Mam nadzieję, że artykuł się podobał i cześć ! 

Pliki załączone do artykułu:

Ocena: 4.3/5 (głosów: 10)
print-ME.pl - patron działu Druk 3D

Podobne posty

5 komentarzy do “Obudowa do komputera z chłodzeniem wodnym.

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?