Oświetlenie auta LED własnej roboty.

Oświetlenie auta LED własnej roboty.

Tym razem pomajsterkowałem przy aucie.
Jako że jestem fotografem, głównie ślubnym to wracając w nocy do domu zdarza mi się zgubić coś w aucie, czy to przy pakowaniu sprzętu coś mi wypadnie czy to z kieszeni.
Zawsze wspomagałem się latarką aby odszukać zgubę, tym razem jednak postanowiłem powiedzieć stanowcze „Nie” ciemnością w aucie.

Kupiłem pierw LED’y allegrowe niby najmocniejsze, po zamontowaniu stwierdziłem że podświetlenie w moim zegarku jest mocniejsze od nich i postanowiłem coś zmajstrować.
Ale wszystkiego dowiecie się z filmiku.

Potrzebne rzeczy:

Lutownica + cyna
Coś do cięcia PCB
Pasek LED (około 40-70cm)
Drucik najlepiej ze skrętni telefonicznej

koszt na jedno auto aby oświetlić całe wnętrze to około 10zł

Efekt jaki uzyskałem jest zadowalający, diody generują troszkę ciepła ale wszytko jest w normie.

Ocena: 3.82/5 (głosów: 73)

Podobne posty

Regulator PID na arduino.

Regulator PID na arduino.

Witam wszystkich majsterkowiczów! Chciałbym przedstawić wam moje nagranie dotyczące realizacji regulatora PID przy użyciu arduino.Regulatory…

13 komentarzy do “Oświetlenie auta LED własnej roboty.

  • „ciemnością” „pierw” „skrętni”
    No proszę, nie żądam interpunkcji, ale przynajmniej nie kaleczmy języka, kiedy coś trafia na główną. Kreator, robisz takie fajne projekty, oglądam Twoje filmy, ale pilnuj języka, proszę…

    Odpowiedz
  • róznica niesamowita, bardzo fajnie to zrobiliście, ale mam pytanie żaróweczka LED nadaje się do instalacji samochodowej gdzie jest sciemniacz?

    Odpowiedz
      • Ciekawe jaką instalację zastosował Jeep, są instalacje na tzw can bus i wtedy trzeba stosować ledy nie zwyczajne, tylko z dodatkowymi tranzystorami, które emulują pobór zwykłej żarówki np rórkowej. Różne marki mają swoje zabezpieczenia np chyba w autach od Mercedesa nawet ledy na can busie się nie sprawdzają i instalacja ‚dymi’ . Nie znam się dokładnie wiec jak możecie rozwinąć temat w następnym artykule byłoby dobrze, pozdrawiam.

        Odpowiedz
      • Ciekawe jaką instalację zastosował Jeep, są instalacje na tzw can bus i wtedy trzeba stosować ledy nie zwyczajne, tylko z dodatkowymi tranzystorami, które emulują pobór zwykłej żarówki np rórkowej. Różne marki mają swoje zabezpieczenia np chyba w autach od Mercedesa nawet ledy na can busie się nie sprawdzają i instalacja ‚dymi’ . Nie znam się dokładnie wiec jak możecie rozwinąć temat w następnym artykuleo byłoby dobrze, pozdrawiam.

        Odpowiedz
  • Ja sobie zmontowałem z diod 5630. Jedna ma moc niecałe 3W a świeci 10x bardziej niż zwykła żarówka która pobiera 10W. Polecam ale tylko w kolorze białym ciepłym.Zimne są jakoś tak nieprzyjemne.

    Odpowiedz
  • Ja się tak z ciekawości zapytam, bo różnica na plus (w oświetleniu) jest kolosalna, a czy te gniazda na żarówki zawsze mają plus i minus po tej samej stronie, bo o ile dla żarówki jest to obojętne o tyle dla diody nie. I czy jeżeli niema standardu dla miejsca plusa i minusa, to czy sprawdziliście co jest gdzie?

    Odpowiedz
  • Żarówka jak i gniazdo tego typu jest symetryczne.Nie ma reguły po której stronie jest plus.Jak led nie zaświeci to wystarczy wyjąc i wsadzić go odwrotnie.

    Odpowiedz
  • Chciałbym dowiedzieć się, jaki parametr określa rozmiar zagęszczeniu (odstępów) otworków płytki i kupić właściwą, aby końcówka nowo-powstałej żarówki miała standardowy rozmiar, rozstaw styków w części wchodzącej w gniazdo połączeniowe.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Oświetlenie auta LED własnej roboty.

Masz uwagi?