Piła ramowa

Piła ramowa

Witam wszystkich, chce pokazać wam moją piłę ramową.

Jestem nowym na majsterkowo.pl.

Nigdy wcześniej nie pisałem żadnych „artykułów” więc proszę o wyrozumiałość.

Do opisania mojego „projektu” zainspirował mnie użytkownik Katoo swoim projektem wyrzynarki włosowej.

Bardzo często zdarza mi się korzystać z materiałów odpadowych np. ze złomowiska itp. które wiadomo nie są ładne i równo poprzycinane. Szlifierka kątowa jest świetna w metalach gorzej z grubszym aluminium czy np. wałkiem pleksi, wtedy piłka ręczna i trening.

Postanowiłem zrobić sobie piłę mechaniczną, oczywiście niskim nakładem kosztów. Przejrzałem kilka projektów w internecie spodobał mi się jeden z wykorzystaniem szlifierki która ma przekładnie na kamień wolno obrotowy.

Miałem taką szlifierkę przejrzałem rupiecie w warsztacie, dokupiłem kilka rzeczy i do dzieła.

Niestety przekładnia w tej szlifierce niewytrzymała nawet pierwszej próby szkoda nawet pokazywać.

Miałem już powiedzmy łoże z otwartego profilu 80x80x5 cały mechanizm zmieniający ruch obrotowy na posuwisty i ramie piły.

Zmieniłem podejście zrobiłem wszystko samemu.

Wykorzystałem korbowody i panewki dobrałem wałek ciągniony naciąłem rowki pod zabezpieczenia u góry też wałek ciągniony tulejki z poliamidu ramie z profilu piasta z rurki wszystko wcisnąłem w korbowody.

Zrobiłem przekładnie z zębatek sprzęgła od Rometa.

Dwie rurki, kątownik, płaskownik, tulejki z poliamidu ośki z śrub tulejki i kołki rozprężne trochę kiepskich spawów i jest.

Napęd dała pralka Światowit za 25zł.

Mała modyfikacja mocowania napędu i kilka spawów dalej.

Korbowód zrobiłem z rurki i przegubów kulowych najdroższe części całego projektu 20zł sztuka.

Imadło to ceownik 80×40 jedna część przykręcona tak żeby mogła się obracać jeśli będzie potrzeba cięcia pod kątem, druga przesuwa się i ustawia sama na przegubie z trójnika 3/4 cala kilku tulejek sprężyna ustawia to do pionu. Śruba M16 dociska cięty przedmiot.

Do łoża przykręciłem kątownik z przyspawaną przedłużoną nakrętką, taką samą nakrętkę nakręciłem na koniec śruby i przewierciłem na pręt.

Zauważyłem że krótki ucinany element nie odpada i zawija się pomiędzy brzeszczot a łoże dodałem podstawkę z kątownika, taką samą po drugiej stronie żeby podtrzymywała przedmioty w poziomie.

Łoże dospawałem do gotowego stojaka pralka oddała gumowe nóżki.

Zrobiłem osłonę paska.

Skompletowałem śrubki itp.

Wyszperałem farbę trochę szarej i siwej pomalowałem i poskładałem.

Łożysko na końcu ramki jako ogranicznik przydała by się krańcówka.

Osłona włącznik.

Imadło.

Wcześniej wywierciłem otwory na oliwienie przekładni i zawiasu ramienia, korbowody miały już otwory.

Olej Łt-45 czyli maszynowy.

Brzeszczot oczywiście Sw7m Madie in Poland, pchli targ 2zł stuka i gotowe.

Przecinałem na próbę kątownik 50×50, wałek tekstolitu fi30, rurkę pcv 1/2, kawałek plexy 4mm.

Potem jeszcze kilka rzeczy które miałem pod rękom, płyty 15mm nie udało się przeciąć do końca była za szeroka.

Film pod adresem: https://youtu.be/-zDQMUSb0ys

Piła ma silnik  180w /1400 obr.

Całość prezentuje się tak.

Dziękuje za przeczytanie poproszę o komeraże i uwagi.

Ocena: 5/5 (głosów: 9)

Podobne posty

Prosty i Tani Piec do Pizzy

Prosty i Tani Piec do Pizzy

Dziś postanowiłem zbudować prosty i bardzo skuteczny piec do pizzy.Nie ma co się rozpisywać zapraszam…

11 komentarzy do “Piła ramowa

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?