STROIK WIGILIJNY

STROIK WIGILIJNY

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Ida święta, rozpoczęła się przedświąteczna gorączka zakupów, będąc z żoną na targu stwierdziłem że ceny ozdób i stroików Bożonarodzeniowych osiągają jakieś astronomiczne ceny, więc postanowiłem sam coś wykombinować. Nie bardzo wiedziałem od czego zacząć, więc najpierw trochę poszperałem w netcie, gdy już miałem pewną koncepcję zacząłem gromadzić niezbędne materiały – i tu niespodzianka, niemal prawie wszystko co mi było potrzebne znalazłem w domu.

Były to: świeca, kartonowe pudło, worek jutowy, cienki drucik, orzechy, żołędzie, szyszki modrzewiowe, szyszki sosnowe, suszone cytrusy, kawałki świątecznych wstążek (od pakowania prezentów z poprzednich lat, kobiety zawsze maja gdzieś zachomikowane takie rzeczy), kawałki gałązek jodłowych (ze starej choinki), małe ozdoby choinkowe (bombki, gwiazdki, jabłuszka itp.) przyprawy kuchenne ( cynamon w laskach, anyż gwiaździsty) liście ze sztucznych kwiatów, kwiat poinsecji ( nazywany Gwiazdą Betlejemską) – tak naprawdę świeca oraz poinsecja to jedyne elementy całości jakie musiałem kupić, za wszystko zapłaciłem zaledwie 7 zł.
Przydały się jeszcze : nożyczki, klej na gorąco,

CAM00326

Zanim zacznę chciałbym się podzielić pewnymi przemyśleniami, otóż zawsze wydawało mi się że majsterkowanie to kabelki , wiercenie, szlifowanie etc, a takie rzeczy jak robienie ozdób i stroików to raczej zajęcie zarezerwowanie dla kobiet – niestety myliłem się, w miarę jak angażowałem się w ten projekt, tak coraz bardziej podobało mi się to co robię, i choć trochę to nietypowe jak na faceta to żadnej ujmy na honorze nie odczułem, wręcz przeciwnie zyskałem w oczach małżonki – dlatego panowie zachęcam, to naprawdę fajna sprawa…no i można się wykazać kreatywnością.
A wiec do dzieła

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 350 zł!

na samym początku z kartonowego pudła wyciąłem dwa krążki , po prostu odrysowałem mały talerzyk, w środku krążków zostały wycięte mniejsze otwory odpowiadające średnicy świeczki (powinny być nieco większe od średnicy świecy)

1

następnie z worka jutowego wyciąłem podłużne pasy, którymi  owinąłem dwa złożone ze sobą krążki

2

po owinięciu świeca powinna dać się ciasno wcisnąć w środek

3

sztuczne liście które posiadałem trochę za bardzo nie pasowały mi do całości, więc szybkim ruchem nożyczkami nadałem im kształt liści ostrokrzewu

4

5

UWAGA: PRACUJĄC Z PISTOLETEM DO KLEJU NA GORĄCO NALEŻY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ – PRZY NIEUMIEJĘTNYM OBCHODZENIU Z PISTOLETEM ISTNIEJE ZAGROŻENIE POPARZENIA SIĘ GORĄCYM KLEJEM

po rozgrzaniu pistoletu do kleju przystąpiłem do przyklejania ozdób, najpierw zielone tło dla kompozycji –liście oraz gałązki jodły. Ważna uwaga: nakładając klej należy to robić w taki sposób aby jak najmniej było go widać, od tego w dużej mierze zależy efekt końcowy.

6

7

następnie szyszki

8

oraz pozostałe elementy kompozycji

9

po sklejeniu wszystkich elementów w całość można już w środku umieścić świecę, i czekać na święta.

10

Ładnie, tanio i co najważniejsze parę złotych zostało w kieszeni,  wygląda na to że, kilka najbliższych dni będę miał bardzo pracowite, otrzymałem już zlecenie od małżonki na wykonanie kolejnych 3 sztuk na prezenty dla znajomych…

„Mało casu ,kruca bomba…”

Ocena: 2.33/5 (głosów: 3)
SUPLA.ORG - patron działu Majsterkowanie

Podobne posty

SKRZYNKA RYMARZA

SKRZYNKA RYMARZA

Równie dobrze mogłaby to być skrzynka kaletnika czy szewca,  są to zawody rzemieślnicze które  wraz…

Jeden komentarz

Odpowiedz

anuluj

STROIK WIGILIJNY

Masz uwagi?