Świecznik z recyklingu

Świecznik z recyklingu

Witajcie,

Chciałabym przedstawić mój pomysł na proste DIY w lekko damskim wydaniu ;)

Otóż, po starej balustradzie pozostały mi takie oto toczone drewniane elementy.  Ich kształt mnie zainspirował do zrobienia … świecznika.

Świecznik z recyklingu

Pierwszym krokiem było ustalenie, w których miejscach przyciąć dany element, aby świecznik miał ciekawy kształt i oczywiście podstawa była stabilna. Umieściłam element w imadle do podtrzymania. Aby drewno nie posiadało odcisków imadła- włożyłam po obu stronach deseczki.

Świecznik z recyklingu

Odcinanie piłą zbędnych elementów może spowodować nierówne cięcie. Dlatego postanowiłam zaznaczyć ołówkiem miejsce cięcia. Aby zaznaczenie było równe wybrałam duży słoik, który miał odpowiedni otwór do”nasadzenia” na element. Dzięki temu obrys konturu udał się idealnie prosto.

Świecznik z recyklingu

Świecznik z recyklingu

Miejsca zaznaczone, drewno dobrze usadowione w imadle – przystępujemy do cięcia.

Świecznik z recyklingu

Świecznik z recyklingu

Tak wygląda kształt przyszłego świecznika. Świecznik jest na tyle ciężki i stabilny, że nie wymaga dodatkowej dolnej stopki – podstawy.

Świecznik z recyklingu

Kolejny krok to  doszlifowanie pilnikiem podstawy i szczytu przyszłego świecznika, aby wyeliminować ostre krawędzie i nierówności przy docinaniu.

Świecznik z recyklingu

Następnie papierem ściernym szlifujemy dokładnie całą powierzchnię, aby usunąć stary lakier i wszelkie zanieczyszczenia.

Świecznik z recyklingu

Następny krok to pomalowanie sprayem. Wybór padł na kolor czarny. Aby nałożyć dokładnie farbę w sprayu należy pulsacyjnie spryskiwać powierzchnie elementu w odległości 10-20 cm. Dzięki temu nie powstaną zacieki. Czekamy, aż farba wyschnie.

Drewniany element jest elementem ozdobnym. Do trzymania świeczki podgrzewacza wybrałam starą szklaneczkę, które za czasów kiedy byłam małą dziewczynką były razem z takim czerwonym plastikowym koszyczkiem. Myślę, że wielu z was je zna ;)  Ok, dość już wspomnień, wróćmy do projektu.

Szklaneczkę przykleiłam klejem na gorąco. Trzyma się bardzo dobrze. Gdyby jednak mi się ona znudziła i bym zamarzyła inne szkiełko, szklaneczka jest łatwa do usunięcia – np. nożykiem do tapet.

Świecznik z recyklingu

Świecznik wypełniłam szklanymi kulkami i włożyłam podgrzewacz.

Efekt końcowy wygląda tak :

Świecznik z recyklingu

Zapraszam do komentowania i oceniania.

Magda  :)

Ocena: 4.49/5 (głosów: 55)

Podobne posty

Skrzynka meteo

Skrzynka meteo

Prosta obudowa do stacji meteo. A raczej obudowa radiacyjna.

6 komentarzy do “Świecznik z recyklingu

Odpowiedz

anuluj

Świecznik z recyklingu

Masz uwagi?