Wieszak rowerowy ze sklepu budowlanego

Wieszak rowerowy ze sklepu budowlanego

Witajcie

W większym stopniu inspiracje biorę z internetu ale tym razem było zupełnie inaczej. Projekt zrodził się z potrzeby umieszczenia roweru w miejscu gdzie nie będzie zbytnio zawadzał w garażu. Taki kącik najwygodniej by pasował w samym rogu garażu. Problem był natomiast taki że rower by wisiał zaraz koło parkującego w garażu samochodu. Oczywiście nie bardzo chciałem zaufać już posiadającemu uchwytowi zakupionemu za  25 zł w pewnym sklepie. Konstrukcją musiała być na tyle solidna i mało skomplikowana aby rower z niej się nie zsunął. Projekt powstał z części które już miałem w warsztacie. Pręt żebrowy Fi 10 o długości 2 metrów , uchwyt do mocowania rur 1/2 z obejmą gumową 4 sztuki, otulina izolacyjna na rurę  15/9 ( średnica rury 15 , grubość izolacji 9 ) 2 metry.

1
Zaczynamy od przykręcenia pręta do imadła i wymierzenia aby odpowiednio go zagiąć.
2
Pamiętajmy o tym że wymiar po zagięciu się zmniejszy. Polecam dołożyć do wymiaru 5 mm a nawet 10 mm.
3
Naddatek przycinamy …
4
… można to zrobić piłką do metalu lub szlifierką kontową z cienką tarczą .
5
Zaginamy tak aby wszystko się idealnie zeszło.
6
Duży młotek to podstawa podczas takich prac.
7
Po nabraniu doświadczenia z tylną częścią, przenia pójdzie nam znacznie łatwiej.
8
Zaginamy od siebie.
9
Szlifujemy ostre krawędzie.
10
Oto wymiary. Pamiętajmy o dodaniu od 5 mm do 10 mm naddatku podczas zaginania.
11
Malowanie – czarny mat
12
Uchwyt do rur 1/2
13
Uchwyty do rur 4 sztuki – 10 zł
14
Otulina izolacyjna 15/9
15
Przy rozmiarze drutu fi 10 otulina o rozmiarze 15/9 jest idealna. Da się ją założyć bezproblemowo.
17
Do zamocowania uchwytów w suficie wiercimy otwory pod kołki rozporowe .
18
Po zamocowaniu uchwytów zakładamy tylna cześć wieszaka.
19
Rozstaw miedzy przednim a drugim wieszakiem powinien być taki aby swobodnie można było założyć rower.
20
Innym mobilnym rozwiązaniem było by zamocować uchwyty do rur na desce a potem deskę przykręcić na dwóch mocnych wkrętach.
21
Przednia cześć wieszaka.
22
Otulina izolacyjna zabezpiecza rower przed zarysowaniem.
23
Efekt końcowy.

Podsumowując koszty jakie poniosłem:

Pręt żebrowy fi10 – 0 zł

Co miesiąc do wygrania nagrody o wartości 350 zł!

farba w spray-u – 0 zł

otulina izolacyjna – 2.30 zł ( 2 metry)

uchwyt do mocowania rur 1/2 – 2,50 x 4 szt = 10 zł

suma 12,30 zł

Farbę już miałem ( kto w warsztacie nie ma farby ) oraz pręt fi 10. ( oczywiście żebrówkę można kupić na złomie po 1.50 zł za kilogram.

Przyznam się że nigdzie nie widziałem takiego wieszaka na rower wiec zastanawiam się czy go nie opatentować ;)

Ocena: 4.47/5 (głosów: 58)
SUPLA.ORG - patron działu Majsterkowanie

Podobne posty

Nowe życie wyrzynarki

Nowe życie wyrzynarki

Witam majsterkowiczów.W ostatnim czasie myślałem nad zakupem piły szablastej. Ale na tą chwilę nie wiedziałem…

8 komentarzy do “Wieszak rowerowy ze sklepu budowlanego

  • Pomysłowa rzecz, sam wieszak wykonany bardzo solidnie, lecz patrząc na ostatnie zdjęcie odnoszę wrażenie, że przy przypadkowym potraceniu rower, a dokładnie siodło wysunie się z uchwytu i zawiśnie na kierownicy – ale może to tylko wrażenie… Ogólnie jest OK. Estetycznie, tanio i praktycznie.

    Odpowiedz
        • Jeśli są obawy co do wysunięcia się siodełka z wieszaka rozwiązaniem jest zwiększenie odstępu między mocowaniem przednim a drugim ( dlatego nie sugerowałem w jakiej odległości zamocować uchwytów bo każdy ma inny rower ). Co do obciążenia siodełka uważam że osoba o wadze nawet 50 kg podczas jazdy obciąża je bardziej niż w tym przypadku jak wisi na wieszaku.

          Odpowiedz
  • Bardzo prosta i tania konstrukcja. Stosuje podobne rozwiązanie, jednak z użyciem wieszaków na węże ogrodowe :) Wiem, wiem, poszedłem na łatwiznę, ale efekt równie zadowalający. Pozdrawiam.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Wieszak rowerowy ze sklepu budowlanego

Masz uwagi?