Wieszaki na kurtki i klucze.

Wieszaki na kurtki i klucze.

Witajcie!

Pragnę Wam dziś zaprezentować szybki i praktyczny projekt, powstały z potrzeby chwili. 

Na wynajętym przez mojego brata mieszkaniu, za wieszak na kurtki robił kawałek panela podłogowego z wkrętami. Wyglądało to tak. 

 Wieszaki na kurtki i klucze.Wieszaki na kurtki i klucze.

Z pewnością spełniało swoją funkcję, ale zostawiało nieco do życzenia pod względem estetycznym. Postanowiłem wykonać dla niego również prosty ale nieco estetyczniejszy wieszak razem w komplecie z wieszaczkiem na klucze. 

1. Materiały

Do wykonania wieszaka wykorzystałem:

  • deskę świerkową 120x15cm
  • 3 zawiesia na kurtki w kolorze matowy chrom
  • 2 zawiesia na klucze
  • lakierobejce akrylową w kolorze palisander
  • kołki do montażu w ścianie i zaślepki

Wieszaki na kurtki i klucze.

2. Wykonanie

Deskę przyciąłem na odpowiednią długość tj. 60cm wieszak na kurtki i 25cm wieszak na klucze. Wieszak na klucze dociąłem również na szerokość 12cm. Wszystko przy użyciu „sanek” do piły stołowej.

 Wieszaki na kurtki i klucze.Wieszaki na kurtki i klucze.Wieszaki na kurtki i klucze.

Po docięciu wybrałem stronę deski, która będzie frontem. Zazwyczaj deska będzie lekko wygięta w łuk. Na front polecam wybrać zewnętrzną część łuku, dzięki czemu deska lepiej będzie dolegała do ściany.

Wieszaki na kurtki i klucze.

Materiał zakupiony w markecie okazał się nie być idealny, miał niewielkie ubytki.

Wieszaki na kurtki i klucze.

Większe ubytki usunąłem przy pomocy struga a następnie wszystko przeszlifowałem szlifierką. Miękkie drewno świerkowe bardzo łatwo się szlifuje, trzeba być ostrożnym bo łatwo narobić dołków.

Aby urozmaicić wygląd wieszaka wyciąłem ćwierć-kola z każdego narożnika. Przy zaznaczaniu kształtu bardzo pomocna okazała się półprzeźroczysta zatyczka od farby w sprayu. Wystarczyło ustawić środek w każdym rogu deski i odrysować.

Następnie odrysowany kształt wyciąłem wyrzynarką, starając się trzymać ostrze po stronie odpadu. 

Następnie krawędzie wyszlifowałem do linii, używając w tym celu nasadki na wkrętarkę.

Krawędzie deski udekorowałem przy pomocy frezarki z frezem profilowym typu „Roman Ogee”. Frezując w poprzek włókien należy zachować szczególną ostrożność gdyż bardzo łatwo je wyrwać. Najlepiej wykonać parę delikatnych powolnych przejść i jedno szybsze wykończające.

Po wyfrezowaniu profili wyglądało to jak na zdjęciu poniżej. Pozostało wyszlifować powierzchnie i profile aby przygotować całość do lakierowania.

Wieszaki na kurtki i klucze.

Jak wcześniej wspomniałem użyłem wodnej – akrylowej lakierobejcy. Lakiery tego typu są praktycznie bezwonne, schną między 0,5h a 4h,  narzędzia można czyścić wodą. Te cechy sprawiają, że bardzo chętnie po nie sięgam. Po nałożeniu dwóch warstw lakierobejcy wyglądało to następująco.

Wieszaki na kurtki i klucze.

Następnie przykręciłem zawiesia i wykonałem otwory montażowe umożliwiające przytwierdzenie do ściany. Otwory montażowe spokojnie można schować pod zawiesiami wieszaka na kurtki. Nie zrobiłem tak ponieważ chciałem aby oba wieszaki wyglądały podobnie (oba miały zaślepki).

3. Efekt końcowy

Poniżej całość przyszykowana do montażu.

Wieszaki na kurtki i klucze. 

I zamontowana na ścianie

Wieszaki na kurtki i klucze.

Wieszaki na kurtki i klucze.

Ocena: 4.75/5 (głosów: 8)

Podobne posty

Jeden komentarz

  • facet normalnie „obrobił” deskę przy użyciu piły stołowej, wyrzynarki, frezarki, dwu szlifierek i strugu, i wiertarki – co dla posiadacza tych narzędzi nie jest filozofią i nie wymaga ani specjalnego opisu , ani wyjątkowej wyobraźni. (swoją drogą zastanawiam się , dlaczego przy tym całym sprzęcie nie miał cyrkla, tylko używał zakrętki?) potem przykręcił do tego dzieła kupione, gotowe wieszaki. gdzie tu pomysł?! szybki projekt?! cokolwiek oryginalnego, o czym miałbym się dowiedzieć? ktoś kto się nie zna i tak tego nie zrobi, szczególnie że nie ma takiego warsztatu i nie wie jak go używać. a jak ktoś się zna i ma , to go ten artykuł raczej nie oświecił.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Wieszaki na kurtki i klucze.

Masz uwagi?