Wrzeciono frezarskie chłodzone wodą + falownik

INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(

Dziś nic innego jak… wodowanie “Chińczyka” :)

Teoretycznie sprawa jest prosta:

1. Podłączamy zasilanie do falownika

  1. Połączamy falownik do wrzeciona
  2. Robimy instalację wodną do chłodzenia wrzeciona

Falownik 2.2kW 230v, wrzeciono również 2.2kW 24.000 obr./min.

Z rzeczy, które trzeba zakupić dodatkowo będzie przewód ekranowany 4×1.5 lub 4×2.5mm2 do falowników.

Pompa wody – sterowana 12v. Można zastosować pompki akwariowe lub do oczek wodnych :) Tanie i duża wydajność. Przekroje króćców we wrzecionie są dość małe więc trochę mocy się przyda w pompce, żeby to dobrze chłodziło. Wrzeciono po 10sek pracy na sucho robi się mocno ciepłe, więc chłodzenie musi być wydajne. Zastosowana chłodnica (zakup z alledrogo) idealnie się nada :) Może dodam tam 2x12cm wentylatory z komputera.

To wszystko :) Jak macie jakieś pytania… śmiało piszcie.

Ocena: 0/5 (głosów: 0)

Podobne posty

7 komentarzy do “Wrzeciono frezarskie chłodzone wodą + falownik

  • Fajne, tylko co zrobiłeś sam poza po cynowaniem końcówek przewodu, – jak dla mnie jest to poradnik jak podłączyć… ale to można wyczytać w instrukcji.
    Zamontuj to w tym obiecanym urządzeniu, wtedy może to będzie DIY.
    Nie oceniam, bo nie ma co . Zarąbiasty warsztat:-)

    Odpowiedz
    • Nawet nie wiesz ile jest dotyczących tego zestawu i samego połączenia… Są falowniki 1 lub 3 fazowe (takie same nazwy, modele, parametry). Na forach ciągle trwa dyskusja co z połączeniem wrzeciona. Co zrobić z tym oplotem? Co z 4 żyłą w przewodzie? Itp… W instrukcji producenta tego nie ma ;/ Mało tego… normy EU mówią swoje, a to jest chińczyk i Oni robią po swojemu :)

      Na urządzenie czekam i czekam… mam nadzieję, że przyjdzie w tym tygodniu. Paka leci z Japonii więc trochę to potrwa ;/ Obstawiam, że będzie to pierwsza maszyna tego typu w Polsce bo jej autor i konstruktor mówi, że jeszcze do PL nie wysyłał ;)

      Odpowiedz
  • Przydałyby się przynajmniej nazwy modeli urządzeń, które są podłączane. Chińczyk robi dziesiątki podobnych produktów (nie wiem, czy w tym konkretnym wypadku też) i czasami identyczne wizualnie, nie znaczy identyczne technicznie.

    Druga sprawa, która trochę mi przeszkadza, ale to raczej trzeba potraktować jako usprawnienie – szybsze gadanie, krótszy filmik. 14 minut minęło, a robota zmieściłaby się w połowie. Może to jakoś pomontować, głos podłożyć, czy coś. No takie mam wrażenie, że trochę przydługawo wyszło…

    Poza tym – jestem ciekaw, co dalej :)
    Pozdrawiam!

    Odpowiedz
    • Będę w warsztacie to spiszę numery, żaden problem – ale tego jest na pęczki… różnią się czasem symbolami, kolorami itp. Pokazałem jedynie sposób połączenia modelu 230v (ale wodnego).

      Dla jednych 14 min to długo, a inne osoby chcą aby tworzyć poradniki bardzo dokładnie (wtedy też nie ma pytań po emisji).

      Pozdrawiam
      Jarek

      Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?