Kilka słów wstępu
Pozwolę sobie wyciągnąć bardzo śmiały wniosek, że skoro trafiłeś na tą podstronę, to najprawdopodobniej jesteś zainteresowany współpracą. Podejrzewam, że wołałbyś najpierw dowiedzieć się co nieco o samym Majsterkowie, dlatego przedstawię Ci zestawienie różnych danych dotyczących tego bloga, oraz możliwe formy współpracy.
Trochę statystyk
Aktualne liczbowe podsumowanie bloga przedstawia się następująco:
- 1 500 osób otrzymujących newslettery
- 23 000 osób otrzymujących powiadomienia Push o nowych postach
- 10 000 fanów na Facebooku
- 4 000 subskrybentów na YouTube
- 1 500 obserwujących na Instagramie
- 140 widzów na Snapchacie (lukaszwiecek)
- 1 600 obserwatorów na Google+
- 600 śledzących na Twitterze
- 2 400 subskrybentów kanału RSS (wg Feedburnera)
Statystyki Google Analytics za miesiąc 11.2016:
Formy współpracy
W Majsterkowie jesteśmy otwarci praktycznie na wszystkie formy współpracy, które mogą być zarówno korzystne dla Klienta, jak i atrakcyjne dla naszych czytelników.
Do tej pory z sukcesem prowadziliśmy takie działania, jak:
Projekty “Zrób To Sam” z lokowaniem produktu
Jest to dosyć częsta forma współpracy, którą podejmujemy z markami narzędziowymi oraz dystrybutorami narzędzi. Model współpracy jest w tym przypadku bardzo prosty – przygotowujemy projekt w formie “zrób to sam”, który realizujemy wykorzystując narzędzia Klienta.
Przykładowe realizacje:
- Drewniane puzzle ze zdjęciem (tekst + zdjęcia)
- Lampion z kokosa (tekst + zdjęcia)
- Drewniany stojak na kredki (tekst + zdjęcia)
- Trzy patenty na psie zabawki (film)
Projekty mogą być przygotowywane w dwóch wariantach – tekst + zdjęcia lub video. Zależnie od formy i stopnia skomplikowania projektu, koszt przygotowania i opublikowania materiału wynosi 2000 – 4000 zł brutto.
Testy narzędzi
Zaraz obok projektów, drugą najpopularniejszą formą współpracy są testy narzędzi, które publikujemy w dziale Testy. Wszystkie testy staramy się przygotowywać w sposób jak najbardziej rzeczowy, ale i nieszablonowy, dzięki czemu są zarówno wartościowe merytorycznie, jak i ciekawe dla odbiorcy.
Na potrzeby testów konkretnych narzędzi konstruujemy często specjalne przyrządy pomiarowe, lub roboty testujące, jak np. ten automat sprawdzający wytrzymałość baterii dwóch modeli smartfonów podczas robienia zdjęć:
czy też laserowe przyrządy pomiarowe, za pomocą których sprawdzamy np. prędkość obrotową narzędzi:
Aparaturę pomiarową zawsze przygotowujemy pod kątem konkretnego narzędzia, aby jak najdokładniej je przetestować.
Przykładowe realizacje:
- Kress 108 AS-2 1.3 Set L, czyli ile potrzeba wkrętarek, żeby naładować smartfona? (tekst + zdjęcia + filmy)
- Podgrzewamy atmosferę testując opalarkę STEINEL HL 2010 E (tekst + zdjęcia + filmy)
- Wyrzynarka włosowa Proxxon DSH (tekst + zdjęcia + filmy)
- Strugarko-grubościówka Bernardo ADM 260 (tekst + zdjęcia + filmy)
- Wielki test czujników parkowania (film)
Podobnie, jak w przypadku projektów “zrób to sam” koszt przygotowania materiału jest mocno uzależniony od zakresu testów i waha się w zakresie 2000 – 4000 zł brutto.
Konkursy dla czytelników
Stałym elementem współpracy z różnymi markami są konkursy, które organizujemy dla czytelników. Są to zarówno jednorazowe akcje prowadzone np. jako uzupełnienie innych działań, lub długofalowe akcje, w ramach których prowadzimy cykliczne konkursy.
Największą popularnością (zarówno dla zleceniodawców, jak i czytelników) cieszą się dwa typy działań konkursowych:
- Wspólnie ze sklepem Botland.com.pl od dwóch lat prowadzimy akcję, dzięki której czytelnicy mogą dokonać zakupów w tym sklepie z 50%-rabatem. Użytkownik, który opublikuje w Majsterkowie swój projekt, który zrealizował na bazie produktów kupionych w sklepie Botland (wraz z linkami do konkretnych produktów), otrzyma od nas bon rabatowy o wysokości 50% na kolejne zakupy. Szczegóły akcji znajdują się tutaj.
- Przez kilka lat prowadziliśmy także cykliczne, comiesięczne konkursy organizowane wspólnie z jednym z dystrybutorów narzędzi. Co miesiąc ogłaszany był temat konkursu (np. “dom”, “wiosna”), do którego użytkownicy mogli głaszać swoje projekty. Po zakończeniu miesiąca konkursowego wybierane były trzy najlepsze projekty, których autorzy otrzymywali bony pieniężne do zrealizowania w sklepie Klienta.
Obie akcje były działaniami długoterminowymi (>2 lata), które przyniosły naszym Klientom kilkaset wartościowych artykułów z poradnikami “zrób to sam” zawierającymi lokowanie ich produktów.
Patronat nad działami
Jest to nowa forma działań marketingowych, którą wprowadziliśmy po ostatnim rebrandingu Majsterkowa. Cały serwis został podzielony na kilka głównych działów:
- Majsterkowanie
- Elektronika
- Motoryzacja
- Drewno
- Druk 3D
- Szybkie projekty
Każdy z działów może zostać objęty patronatem (mecenatem) przez markę związaną z daną branżą. Rolą mecenasa jest wspieranie autorów najlepszych projektów publikowanych w danych działach poprzez. Wsparcie udzielane przez mecenasa może mieć najróżniejszą postać – mogą to być nagrody rzeczowe przyznawane w comiesięcznych konkursach, bony do wykorzystania w sklepie, finansowanie projektów, nagroda pieniężna lub inna forma wynagrodzenia najzdolniejszych autorów.
W zamian za patronat nad działem mecenas może liczyć na:
- Branding w menu działów
- Pełen branding w danej kategorii, oraz w samych projektach należących do danej kategorii
- Stałą reklamę graficzną w artykułach z danej kategorii (na stronie oraz w newsletterach i kanale RSS)
- Logo w stopce w sekcji “nasi partnerzy”
Warunki patronatu ustalamy indywidualnie, dlatego marki chętne do objęcia mecenatem wybranego działu profimy o kontakt za pomocą znajdującego się poniżej formularza kontaktowego, lub bezpośrednio na adres wspolpraca@majsterkowo.pl.
Rozliczenia
Na wszystkie kampanie organizowane w Majsterkowie wystawiamy faktury VAT.
Kontakt
W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu. Możesz pisać bezpośrednio na adres wspolpraca@majsterkowo.pl, lub skorzystać z poniższego formularza kontaktowego: