INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(
Witam wszystkich!
Dzisiaj artykuł dla osób, które grają w różnego typu symulatory itp. Dzięki temu w łatwy sposób można wykonać H-Shifter (skrzynię biegów) lub tzw. Hydrołapę (hydrauliczny ręczny) do gier takich jak Live For Speed, RFactor, Assetto Corsa czy City Car Driving. Przedstawię jak przekształcić Arduino w prosty kontroler do gier. Wykorzystamy do tego projekt z GitHuba o nazwie LeoJoy stworzony przez Alana Chatham’a. Ja w tym celu wykorzystam Arduino Leonardo i komputer z Windowsem 10. A więc, co będzie nam potrzebne:
- Arduino Leonardo, Uno lub Mega
- Komputer z Windowsem lub OSX
- Instalator LeoJoy (dla Arduino Leonardo), inne wersje – klik
- Arduino IDE w wersji 1.0.5
- Switch’e, krańcówki, potencjometry itp.
Na początku pobieramy IDE i instalator LeoJoy, tworzymy gdzieś na dysku folder, zmieniamy rozszerzenie LeoJoyBeta2Installer.exe na zip i rozpakowujemy obydwa pliki. Do oddzielnych folderów. Teraz trzeba wejść do folderu z LeoJoy’em i skopiować foldery examples i hardware:
I wkleić do rozpakowanego wcześniej katalogu z IDE. Po wklejeniu wchodzimy do folderu hardware>arduino, zmieniamy nazwę pliku boards.txt na inną dowolną, a pliku leoboard.txt na boards.txt:
Następnie należy podłączyć nasze Leonardo do portu USB i uruchomić Arduino IDE. Po uruchomieniu wybieramy z listy Narzędzia>Płytka>LeoJoy! i port szeregowy Leonardo. Teraz zostało nam jedynie wgranie kodu naszego LeoJoy’a z przykładów:
Po wgraniu kodu i zresetowaniu Arduino system Windows wykryje nowy kontroler gier, zainstaluje sterowniki i wszystko powinno działać.
Wejścia naszego kontrolera:
- Przyciski, switche i krańcówki należy podłączać do pinów od 2 do 12
- Potencjometry do pinów analogowych A4 i A5
Na próbę możemy podłączyć przycisk do przykładowo pinu D2, a następnie przejść do Panelu sterowania, zakładki Sprzęt i dźwięk, a później Urządzenia i drukarki. W otworzonym okienku w kategorii Urzadzenia klikamy prawym przyciskiem na ikonkę LeoJoy! i przechodzimy do ustawień kontrolerów gier, gdzie wybieramy LeoJoy’a i klikamy właściwości.
We właściwościach zaobserwować możemy jakie przyciski i osie są aktualnie naciśnięte.
I to by było tyle, teraz wystarczy jedynie podłączyć przyciski, krańcówki lub potencjometry do osi analogowych i można budować swoje wymarzone kokpity do gier. Pod spodem przykład zastosowania w mojej sekwencyjnej skrzyni (która jest w budowie) z grą Live For Speed :)
Dziękuję za uwagę i zachęcam do budowy swoich skrzyń biegów itp. Pozdrawiam :)
INFORMACJA: Poniższy post nie wydostał się z Poczekalni :(
super wykonanie
dobrze opisane
arturkmat: Dzięki i zapraszam do wykonania swojej wersji. Dobra zabawa w symulatorach gwarantowana :D