INFORMACJA: Poniższy post znajduje się w Poczekalni.
Dziś zaczniemy od dość zaawansowanego projektu halloween’owego z arduino, drukiem 3D i lampkami LED.

Do wykonania projektu będziemy potrzebować:
- podstawowego zestawu edukacyjnego lub MEGA,
- kilku kabli ,
- diod LED w różnych kolorach (tu użyte 4 dniody LED w kolorze żółtym, 1 dioda LED czerwona, 1 dioda LED zielona),
- drukarki 3D,
- lutownicy
Zaczniemy od wydrukowania dyń i domku pliki STL dostępne na końcu artykułu.

Gdy mamy wydrukowane nasze “straszne” elementy, możemy zaprogramować efekty wizualne.
Teraz musimy nadać naszym dyniom trochę życia. Otwieramy Code Designer IDE, wybieramy Education Board.

Nasz projekt Arduino sprawi, że nasza dioda podłączona pod pin nr 7 będzie wyglądała jak paląca się świeczka, którą możemy uruchomić po wciśnięciu przycisku.
Pierwszym krokiem jest napisanie funkcji która sprawia wrażenie animacji i efektu migania, funkcję nazwijmy “swiatlo dynia”, ponieważ steruje światłem umieszczonym w dyni.

Zastosowaliśmy tu funkcję losowania liczby, pierwsze losowanie dotyczy czy zapalić czy zgasić światło, drugie losowanie ma na celu dodanie efektu migania w różnym tempie.
Cały program sterujący powinien wyglądać następująco, umożliwi on animację diody LED po kliknięciu w przycisk podłączony do pinu nr 2:

Teraz przygotujmy część elektroniczną – lutujemy nasze diody LED z dopasowanymi rezystorami do koloru, podłączamy kabelki i wkładamy nasze diody LED do dyni.



Drugi zestaw kolorowych diod LED do strasznego domuku. by włożyć światełka do domku najlepiej przykleić je przy pomocy gorącego kleju kawałek filamentu z drukarki 3d, tak aby światełka były dalej od okien, dzięki temu nasze światło będzie widoczne w każdym okienku.

Tak podłączone diody LEDy podłączamy do naszej płytki Education Board v1. Kabelki odchodzące od rezystorów idą do uziemienia czyli pinu GND, a kabelki odchodzące od dłuższej nóżki LEDów podłączamy do pinów:
D7 – dynia
Powyżej podłączeni dyni – GND + D7.

D8 – domek.

Powyżej podłączenie domku – GND + D8 (zamiast VCC)
Po podłączeniu nasza dynia powinna sprawiać wrażenie jakby w środku była świeczka po kliknięciu przycisku D2.
Mamy program sterujący światłami LED w dyni, brakuje nam jeszcze aby oświetlić jeszcze nasz dom strachów. Modyfikujemy nasz program tak aby przycisk D3 włączał i wyłączał światło w naszym domku. Program powinien wyglądać tak:

Teraz wystarczy przygotować nasze dekoracje do sesji zdjęciowej i gotowe.

Zaś pełny efekt który wyszedł u nas wygląda tak:
Linki do dyni i domku:
https://www.thingiverse.com/thing:6238747
https://www.thingiverse.com/thing:6241966
https://www.thingiverse.com/thing:4974709
https://www.thingiverse.com/thing:6247095
INFORMACJA: Oceń artykuł aby pomóc mu trafić na stronę główną Majsterkowa.
UWAGA: Zaloguj się, aby móc zagłosować na ten projekt.