Kominek polepszenie ciągu kominowego.

Kominek polepszenie ciągu kominowego.

INFORMACJA: Poniższy post znajduje się w Poczekalni.

Umieszczenie deflektora (wykonanego metodą garażową) w kanale dopływu powietrza do kominka. Znacznie zmieniło właściwości spalania na palenisku. Co pokazuje na swoim filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=7-m3wcHQzSg

Pliki załączone do artykułu:

UWAGA: Zaloguj się, aby móc zagłosować na ten projekt.

Ocena: 5/5 (głosów: 1)

Podobne posty

3 komentarzy do “Kominek polepszenie ciągu kominowego.

  • Pomysł fajny, ale mam małe zastrzeżenie. Jestem skłonny dać 5 gwiazdek, tylko film przedstawia problem z jakim walczyłeś. OK znalazłeś rozwiązanie, nawet zaje….fajne, tylko dlaczego nie ma nic o jego budowie wymiarach itd. Jakbym chciał sobie takie coś zmajstrować to poza wyglądem ( zdjęciem z opisem oraz załączonym zdjątkiem na dolocie) nie wiadomo jak to wykonać. (można się domyślać tylko domyślać). Robiłeś jakieś obliczenia itd……????

    Odpowiedz
  • Dziękuje za podpowiedź, że projekt trzeba opisać. Wydało mi się, że to co jest na zdjęciach wystarczy, ponieważ jest to bardzo proste urządzenie i tanie do wykonania w warunkach domowych.
    Bez żadnych obliczeń zrobiłem to na próbę. Cały czas mam deflektor umieszczone w czerpni powietrza, tylko przed sezonem grzewczym go wyjmuje i czyszczę z pajęczyn i robaków. Wykonanie i materiały: Redukcje uniwersalną do rur plastykowych kupiłam w sklepie z akcesoriami hydraulicznymi taką jak na foto pasuje do różnych rur z których jest wykonany kanał poboru powietrza do kominka.
    W hurtowni z akcesoriami kuchennymi kupiłem lejek plastikowy, dobrałem taki aby średnica była mniejsza o około 2 cm po obwodzie od redukcji w której będzie umieszczony. Zwężenie na dole lejka odciąłem a otwór po nim zakleiłem klejem na gorąco. Lejek umocowałem w największej średnicy redukcji na trzech śrubkach 5 mm zachowując przerwę około 1- 2 cm między redukcją a lejkiem. Cały deflektor jest umieszczony na samym porządku kanału stożkiem w kierunku poboru powietrza przez kominek.

    Odpowiedz

Odpowiedz

anuluj

Kominek polepszenie ciągu kominowego.

Masz uwagi?