Powiadamianie o nowej poczcie z Arduino

Powiadamianie o nowej poczcie z Arduino

Eksperyment

Mieszanie kreatywności z nudą i odrobiną wolnego czasu bywa zaskakujące w skutkach, u mnie dziś taka mieszana zaowocowała urządzeniem, które pokazuje powiadomienie o nieprzeczytanej poczcie w postaci ikony koperty narysowanej flamastrem na kawałku tektury, powiadomienie wyskakuje zza monitora po nadejściu nowej wiadomości i chowa się gdy wszystkie wiadomości są przeczytane.

Tutaj możecie zobaczyć urządzenie w akcji:

Architektura

Do zbudowania “powiadamiacza” użyłem:

  1. Arudino Duemilanove
  2. Kontrolera serw PCA9685
  3. Serwa TowerPro MG996

Kod jest napisany w:

  1. Język C dla Arduino
  2. Python 3 do sprawdzania poczty.

Kompletny zestaw prezentuje się następująco:

Kod

Kod projektu umieściłem na GitHubie: https://github.com/jakubthedeveloper/RealMailNotification

Aplikację napisaną w pythonie uruchamiamy poleceniem:

Jeśli nie podamy adresu serwera IMAP, zostanie użyty adres imap.gmail.com, domyślną wartością parametru –serial-port jest /dev/ttyUSB0, natomiast parametr –imap-user jest obowiązkowy. Przykład:

Więcej informacji o uruchomieniu skryptu znajduje się w pliku readme.

Po uruchomieniu, skrypt sprawdza pocztę na serwerze i wysyła na port szeregowy (usb) tekst ‘mail’ lub ‘nomail’, zależnie czy są nieprzeczytane wiadomości czy też nie.

Aplikacja dla Arduino nasłuchuje na porcie szeregowym i ustawia serwo w jednej z dwóch predefiniowanych pozycji, zależnie od otrzymanej komendy. Poziome ustawienie zamocowanej do serwo tekturki pozwala jej się schować za monitorem, natomiast w ustawieniu pionowym tektura wystaje nad górną krawędź monitora.

Filmik z testów:

Problemy jakie przyszło rozwiązać

Największym problemem było znalezienie sposobu na zamontowanie urządzenia z tyłu monitora, na szczęście z pomocą przyszły nawiercone kątowniki, śrubki i trytytki :)

Ocena: 5/5 (głosów: 5)

Podobne posty

Prosty i Tani Piec do Pizzy

Prosty i Tani Piec do Pizzy

Dziś postanowiłem zbudować prosty i bardzo skuteczny piec do pizzy.Nie ma co się rozpisywać zapraszam…

Odpowiedz

anuluj

Masz uwagi?